Søg Garagen Hej Gæst! Register

Min TMS 50 cc vil ikke starte
#13
Adam510 Skrev:HEY micras og sorry sorry sorry til alle sammen jeg har læst reglerne igennem 3 ganne men kan ikke finde noget med pb bogstaver, er der nogle der kan hjælpe mig med at finde ud af hvad jeg gøre forkert.
Mvh Adam

PS: har skiftet tændrør og har prøvet med startspray


Det var mig der skrev med de sorte bogstaver, ikke Micras. Og du går ind i din PB ved hjælp af ikonet "Indbakke". Du ser at der er besked til dig, ved hjælp af en rød bjælke lige under hele striben af genveje øverst på siden. Og link's til reglerne, har du fået.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Nå troede lige det var mig der skrev med stort.
Svar
#15
Heey alle sammen kan det ikke være at den ikke starter fordi jeg har standard topstykke på. ?
Svar
#16
Adam510 Skrev:Heey alle sammen kan det ikke være at den ikke starter fordi jeg har standard topstykke på. ?

Så længe det er 80ccm og nedefter, kan du let bruge standart topstykke.
Så det er ikke det der er problemet. :wink:
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#17
Jo hvis topstykket ikke passer så kan det godt være derfor.
// Danielvp

Så har Giantcoen ski nået 6.000 km!! :D
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
danielvp Skrev:Jo hvis topstykket ikke passer så kan det godt være derfor.

Ikke passer?
Hvad mener du med det? :?
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#19
Ja men den passer ind til sidder ellerede på scooteren, men ja tror det topstykket men hober det ikke kan det ikke være noget andet måske med studsen, eller med karburatoren.?
Svar
#20
Big7000 Skrev:Ikke passer?
Hvad mener du med det? :?

Ja hvis topstykket ikke slutter tæt på cylinderen kommer der ingen kompression og så vil trykket fra benzinen bare drøne ud der og ikke slå stemplet tilbage. Blink med øjet
// Danielvp

Så har Giantcoen ski nået 6.000 km!! :D
Svar
#21
Hej alle sammen jeg er nu ret sikker på at proplemet er karburatoren. Der sprøjter en masser benzin ud af karburatoren når men tager luftfilteret af og bruger el starten, men ved ikke hvad der er galt med den, og hvorfor den nu gøre det. Da jeg tog tændrøret ud var den ikke en gang våd. :?
Ved nogle hvad det kan være måske cdien der skal skiftes til ubegrænset.??
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
danielvp Skrev:Ja hvis topstykket ikke slutter tæt på cylinderen kommer der ingen kompression og så vil trykket fra benzinen bare drøne ud der og ikke slå stemplet tilbage. Blink med øjet

At et topstykke ikke passer er en ting, og at det ikke er tæt en anden. :wink:

Standart topstykke passer fint på alle ccm fra 50-80, så det er ikke størrelsen der skaber problemet, men derfor kan det som du siger godt skyldes at den ikke er tæt, mellem cylinder og topstykket, af anden grund.
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#23
Det er nok statoren eller tændspolen der er røget men mener at det er en ny stator du skal have fat i før at den starter igen. :wink:

Har nemlig haft samme problem. :wink:
Svar
#24
Altså hvis den gnistrer så er der ikke noget galt med hverken stator eller tændspole. Du skal rette dit blik mod din karburator. Hvis dit tændrør ikke er vådt, så er der helt sikkert et problem med din benzintilførsel. Prøv at afmotere dit tændrør og sprøjt så noget benzin ned ovenpå stemplet. Dette burde ihvertfald give den en god hjælp til at starte eller ihvertfald gøre tegn til at den starter. Kommer den nu igang ved hjælp af dette, vil jeg råde dig til at afmontere din karburator, rense det hele igennem, og gå tilbage til std opsætning mht dyse, altså en str #85. Sørg nu for at få hele karburatoren samlet korrekt...

// Michael
79ccm Naraku.
Svar


Forum spring: