Ey...
Jeg har en Comet med athena 47.6 mm
Den kører kun 50...
Nogle forslag til hvilken vaio, karburator og andet man evt. kunne smide på ??
Hey igen..
Ville bare også lige spørge om der sidder nogle former for begrænsinger i en COmet ?!?!
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Karanthir Skrev:Hey igen..
Ville bare også lige spørge om der sidder nogle former for begrænsinger i en COmet ?!?!
Ja der er de sædvanlige
. Ring i vario'en, dut i luftfilteret(sidder bagved kassen) blindrør(hvis det er en 30'r), ring ved remskiverne(den mod selve koblingen). Der kan i nogle scootere, sidde en plade med et lille hul ved membranen(begrænsning
) En større karburator er ikke nødvendig, når du kun kører med sportstun. Det er noget andet, hvis du også smider et knækrør på, så kan den godt tåle en større karburator, vil jeg mene(og dermed et større benzinforbrug
).
En vario jeg kan anbefale, er en Malossi multivar(koster ca 500 kr). Jeg har efterhånden kørt 55.000 med 2 af slagsen(ikke på en gang
). Og den trækker jævnt hele vejen op til topfart + at den giver 5-8 km/t mere.
Varioen sidder på et rør med en ring for enden, men den er støbt sammen med røret...
Hmm... Kendte ikk den ved Remskiven...
Ville en 21 mm Karburator evt. give noget ??
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Karanthir Skrev:Varioen sidder på et rør med en ring for enden, men den er støbt sammen med røret...
Hmm... Kendte ikk den ved Remskiven...
Ville en 21 mm Karburator evt. give noget ??
Hvilken årgang er Cometen?
Hvis røret og ringen er støbt sammen, så køb et nyt gliderør fra en anden PGO ( f.eks Big Max/Dr. BiG). Gliderøret er forhåbentligt ikke støbt sammen med vario'en?? Jeg synes ikke du skal investere i en 21mm karburator, men evt. en 19mm(de skulle give den samme effekt). Men som sagt, er det ikke noget der kan mærkes på et sportkit(altså ingen mærkbar fartforøgelse/optræk??, kun benzinforbruget ryger i vejret
).
Det er ringen magen til den der er markeret med rød, som sidder ved koblingen der skal fjernes.
Okay...
Jamen jeg prøver at give den et nyt gliderør.
Men sidder fjedrende ikke sammen ved hjælp af den ring som sidder ved Remskuiverne ??
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Karanthir Skrev:Okay...
Jamen jeg prøver at give den et nyt gliderør.
Men sidder fjedrende ikke sammen ved hjælp af den ring som sidder ved Remskuiverne ??
Jow det gør den. Men den yderste mod koblingen, er der ikke behov for. Den er med til at forhindre at fjederen skubber remskiverne helt ud, og det kan vi jo ikke ha', vel?
Jeg har kørt uden skiven i 5 år, uden problemer. Den inderste må du ikke pille ved, for under den sidder 3 små styr, som styre remskivernes ind og udkørsel
.
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Karanthir Skrev:Kreativt...
Jeg Prøver mig lidt frem og siger tak for hjælpen
Det er helt iorden. Du spørger bare igen, hvis der skulle opstå problemer
.
Man skal da ikke fjerne den styrering, den skal afkortes, ellers ryger alt fedtet ud af styrespor og ødelægger det hele derinde.
Jps : Hvis du har kørt uden den i lang tid, så tror jeg vi har fundet fejlen på din Big. :P
Nevermind, jeg læste ikke ordentligt efter. :roll:
/Energy.