Svar: 85
Tråde: 14
Tilmeldt: Dec 2008
hej jeg har en tms 50 cc classic med en helt almindelig gy6 motor. Den er gået i stykker og det har den været i over 4 måneder, den er næsten ny og har kun kørt 1500 km .
Den var gået i stykker b.g.a tændrørets gevind som gik i stykker så tændrør ikke kan sidde på,
så jeg har nu skaffet mig et andet topstykke og helt nyt 70 cc cyllender samt nye pakninger nyt tændrør nyt stempel og start spray. Og nu har jeg haft det hele monteren på men uden held kan nogle hjælpe mig ? m.v.h adam. cry
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Adam510 Skrev:hej jeg har en tms 50 cc classic med en helt almindelig gy6 motor. Den er gået i stykker og det har den været i over 4 måneder, den er næsten ny og har kun kørt 1500 km .
Den var gået i stykker b.g.a tændrørets gevind som gik i stykker så tændrør ikke kan sidde på,
så jeg har nu skaffet mig et andet topstykke og helt nyt 70 cc cyllender samt nye pakninger nyt tændrør nyt stempel og start spray. Og nu har jeg haft det hele monteren på men uden held kan nogle hjælpe mig ? m.v.h adam.
Du bedes venlgst læse reglerne een gang til, tak Især §2.
Regler.
Og her hvorfor:
Stort begyndelsesbogstav.
Svar: 881
Tråde: 46
Tilmeldt: Aug 2008
Adam510 Skrev:hej jeg har en tms 50 cc classic med en helt almindelig gy6 motor. Den er gået i stykker og det har den været i over 4 måneder, den er næsten ny og har kun kørt 1500 km .
Den var gået i stykker b.g.a tændrørets gevind som gik i stykker så tændrør ikke kan sidde på,
så jeg har nu skaffet mig et andet topstykke og helt nyt 70 cc cyllender samt nye pakninger nyt tændrør nyt stempel og start spray. Og nu har jeg haft det hele monteren på men uden held kan nogle hjælpe mig ? m.v.h adam.
Til at starte med så prøv at tjekke gnisten, hvis den er der så tjek benzintilførslen evt. prøv at sprøjte en smule benzin ind i toppen af topstykket hvor tændrøret sidder og så sæt tændrøret i og prøv at starte den på den måde..
// Danielvp
Så har Giantcoen ski nået 6.000 km!! :D
Svar: 662
Tråde: 10
Tilmeldt: Jan 2008
Tjek også om din knast står korrekt så ventilerne åber og lukker på de rigtige tidspunkter!
Skal man lære skal man prøve...
Svar: 116
Tråde: 7
Tilmeldt: Mar 2008
Og om stemplet sidder rigtigt.
Svar: 85
Tråde: 14
Tilmeldt: Dec 2008
Hvordan skal stemplet sidde er det ikke sådan så der så in og ikke ni. ?
Har prøvet at vende den to gange uden held
Svar: 85
Tråde: 14
Tilmeldt: Dec 2008
Ja den gnister fint. Har dog også prøvet med nyt tændrør og startspray men det hjalp heller ikke.
Svar: 2.425
Tråde: 21
Tilmeldt: May 2007
Adam510 Skrev:Hvordan skal stemplet sidde er det ikke sådan så der så in og ikke ni. ?
Har prøvet at vende den to gange uden held
In skal sidde så det peger op af, mod indsugningventilen.
Svar: 85
Tråde: 14
Tilmeldt: Dec 2008
Er der et indlæg her inde hvor men kan se hvordan men sætter knastakslen korrekt. Har dog sat den korrekt mange gange men man har aldrig set hvordan men skal gøre det, jeg sætter den bare så den ender på t i mens den store hul i midten på knastakslen sidder i top.
Svar: 2.425
Tråde: 21
Tilmeldt: May 2007
Adam510 Skrev:Er der et indlæg her inde hvor men kan se hvordan men sætter knastakslen korrekt. Har dog sat den korrekt mange gange men man har aldrig set hvordan men skal gøre det, jeg sætter den bare så den ender på t i mens den store hul i midten på knastakslen sidder i top.
Som du selv skriver så skal ''T'' mærket på svinghjulet stå ud for tappen i motorblokken, når svinghjulet's store hul er i top, og de små vandret med topstykkets kant.
Gør den det på dit, står din knast rigtigt. :wink:
Svar: 85
Tråde: 14
Tilmeldt: Dec 2008
Ja det var lige præcist det jeg mente. Men jeg har brugt karburator sprit og har suget i varcomslangen og ja der kommer benzin ud, og det kan ikke være fordi den er kold for den står i en varm garage, så jeg ved søreme ikke hvad det skulle være.
Svar: 2.425
Tråde: 21
Tilmeldt: May 2007
Adam510 Skrev:Ja det var lige præcist det jeg mente. Men jeg har brugt karburator sprit og har suget i varcomslangen og ja der kommer benzin ud, og det kan ikke være fordi den er kold for den står i en varm garage, så jeg ved søreme ikke hvad det skulle være.
Havde du karburatoren, afskilt da du skiftet topstykket?
Prøvede du at tjekke gnisten som danielvp, sagde?