Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ubehagelig slør i forhjulet - hvad gør jeg ?
#1
Hej allesammen

Min PGO Comet har udviklet ubehagelig meget slør i forhjulet og kører derfor meget uroligt - hjulet rammer ligefrem ind i bremsen og det kan høres ! Udråbstegn !

Kan jeg selv gøre noget ved det i aften, kan det spændes væk ?
Hygge hejsa.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Jeg tror dime lejer i forhjulet er færdige hvis det først går kan du opleve slør og hvis du kan høre en rallen ved forhjulet er det helt sikret lejerne, tjek dem du skal kunne køre uhindret rundt og må ikek sige "sjove" lyde!
Skal man lære skal man prøve...
Svar
#3
Jeps, masser af skramlen og hjulet drejer ikke så pænt rundt - den er vel ikke nem at rette nu og her. Jeg har dog nogle kugler liggende til lejer på cykler!?!
Skal jeg give det et fosøg, af med hjulet.
Hygge hejsa.
Svar
#4
Forhjulet er afmonteret og ja, det venstre leje er dødt - der raslede 7 kugler og lidt metalkrymmel ud !
Det er vist en opgave for en mekaniker.
Hygge hejsa.
Svar
#5
Der sidder sikret en ring tilbage fra lejet som også skal fjernes og det bedst at skifte begge lejer, og det er faste lejer, få nogle gode SKF eller FAG lejer dem bruger jeg selv.
Skal man lære skal man prøve...
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Johansen.1981 Skrev:Der sidder sikret en ring tilbage fra lejet som også skal fjernes og det bedst at skifte begge lejer, og det er faste lejer, få nogle gode SKF eller FAG lejer dem bruger jeg selv.

Tak for dit svar - jeg har fået lidt mod på at gøre det selv - jeg kan se at T-hansen har nogle lejer: 6201-2RS1, FAG til kun 49 kr stk. er de pengene værd Spørgsmålstegn

Og kan jeg rimelig nemt banke de gamle ud og sætte de nye i Spørgsmålstegn

Det er unægteligt lidt hurtigere end at skulle tage hjulet til mekaniker og vente på, at han vil lave - og en del sjovere at lave selv. 8)
Hygge hejsa.
Svar
#7
Skimester Skrev:Tak for dit svar - jeg har fået lidt mod på at gøre det selv - jeg kan se at T-hansen har nogle lejer: 6201-2RS1, FAG til kun 49 kr stk. er de pengene værd Spørgsmålstegn

Og kan jeg rimelig nemt banke de gamle ud og sætte de nye i Spørgsmålstegn

Det er unægteligt lidt hurtigere end at skulle tage hjulet til mekaniker og vente på, at han vil lave - og en del sjovere at lave selv. 8)

Enten kan du skifte begge, hvis du bruger en lang stang, og så banker dem ud, og sætter de nye i.

Ellers har jeg et leje udtrækker sæt jeg kan gøre det med.
Piaggio Skipper 150 cc - 13,1 hk på rullefelt (Totalskadet)
Piaggio Skipper 150 cc - Købt 12-10-2010
Svar


Forum spring: