Søg Garagen Hej Gæst! Register

Agility rullehistorik med tilhørende økonomi
#1
Halløjsa !!
Nu fik jeg endelig i gang i en vægt, der kunne opløse 1 enkelt gram, så jeg bedre kunne kikke på de seneste sæt ruller. Den tidligere vægt kunne ikke umiddelbart skelne de 2 gamle udleverede sæt fra hinanden Ked af det
Men nu er der dukket et lille mønster op af støjen, da jeg fik gang i en ny køkkenvægt.

Alle gennemsnit for økonomien er målt over hele den pågældende periode. Og som nogle måske husker, har jeg ikke specielt travt. Visse synes vist ligefrem, at jeg snegler mig afsted Blink med øjet

9.000 km service. Rulle- og remstatus ukendt
-- Hidtil bedste økonomi på ca. 50 km/l i snit :clap:

De ruller Cash & Carry satte i ved ca. 11.000 har nu vist sig at være på 6,5 gram. (Mærke ukendt, violetfarvede uden anden mærkning)
-- Dårligere økonomi, men hidtil højeste topfart. 46 km/l.

Det følgende værksted satte 7,0 gram i ved ca. 13.000! (Ukendt mærke, sorte uden anden mærkning)
-- Meget bedre økonomi, da jeg først fandt ud af at tage den med ro i opstarten. 48 km/l i snit, men over 50 km/l set! Topfart lidt ned.

Selv satte jeg så 6,5 gram (det skulle jo være standard!) i omkring 17.300.
-- Økonomien har i bedste fald været middelmådig. 45 km/l.

Ved 18.400 skiftede jeg remmen.
-- Økonomien har ikke været så lav, siden maskinen var lovlig. I snit 42 km/l, men seneste måling siger 39,5 km/l (Målt over 10 dage og kun ca. 75 km. Dvs. en del korte ture og ret stor måleusikkerhed) Ked af det

Men kunne være man skulle finde nogle tungere ruller et sted.

Hvem ved, hvor man i butik (ej nethandel) kan få hæderlige ruller til anstændige priser ?
Evt. over 7 gram 16x13 mm. ?
Er der nogen, der har prøvet det terræn på Agi'en?

Mine nuværende ruller er fra Stage 6, men min leverandør i Albertslund har valgt at stoppe ved 7,0 gram.
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
walker1 Skrev:Hvem ved, hvor man i butik (ej nethandel) kan få hæderlige ruller til anstændige priser ?
Evt. over 7 gram 16x13 mm. ?
Er der nogen, der har prøvet det terræn på Agi'en?

Mine nuværende ruller er fra Stage 6, men min leverandør i Albertslund har valgt at stoppe ved 7,0 gram.

Man kan købe Malossi ruller hos Scoot er jeg ret sikker på.
Skrevet af mig.

"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar
#3
walker1 Skrev:Mine nuværende ruller er fra Stage 6, men min leverandør i Albertslund har valgt at stoppe ved 7,0 gram.

Er det MSP-Tuning?
Svar
#4
Jeg forstår ikke hvorfor I bliver nødt til at skifte ruller så tit, min har snart kørt 10.000 uden der er skiftet ruller på den, og først nu (sidste ½´ve år) kan jeg mærke jeg har mistet 5 km på toppen.

Måske er det fordi den altid køre lange ture, at de holder så lang tid Spørgsmålstegn

Km/pr liter 92 ligger på 49,9.

Om det så er rullerne, ved jeg ikke, men det går jeg udfra :-)
"Mongo only pawn...in game of life!"
Svar
#5
h_haugbolle Skrev:Er det MSP-Tuning?
Ndio, Bwana.
(Dvs. Ja, Hr, som de siger det nede omkring Ækvator :oops: )

Og Mongo:
Det lyder interessant !!!

Hvem satte de ruller i
Hvilket fabrikat?
Hvor langt har maskinen gået sammenlagt ?
Og hvorledes lange ture ? (ingen bykørsel, men alene, bogstavelig talt non-stop Hillerød - Roskilde el. lign ?)

Jeg var inde et sted i dag, hvor man påstod, at til Kymco duede alene certificerede Kymco ruller!
Alt andet har hos dem vist sig ikke at kunne holde.

Hvad siger det om deres ruller ?
Hvad siger det om maskinen ?

Stedet har et blakket ry, men man har vel lov til at spørge dem om, man lå inde med ruller.
ScootCar i Rødovre sværger vist også til de originale ruller for Kymco. (Hidsige priser Fortvivlethock: )

ScooterCity skiftede konsekvent ruller for hver 2.000 km.
Sidste gang /v. 5.000 km) blev der angiveligt sat originaler i. Prisen kunnne i hvert fald tyde på det.

De følgende værksteder var ikke så specifikke i sine 2 regninger (bl.a. blev maskinen gjort ulovlig), men de (fra 5.000) originale ruller fik muligvis lov til at køre 6.000 km. Så kunne jeg dog også mærke en nedgang. (Kan dog også have været remmen)


Noget andet er, at jeg havde et halvt sæt Stage 6 på 7,0 gram, som kom i i dag.
Som et forsøg har jeg også skiftet til den gamle rem, da den nye åbenbart ikke rigtig bryder sig om kulde endnu.
Første måling, der i den grad er usikker (22 km strækning), kunne dog tyde på en forbedring.
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
walker1 Skrev:(...)Jeg var inde et sted i dag, hvor man påstod, at til Kymco duede alene certificerede Kymco ruller!
Alt andet har hos dem vist sig ikke at kunne holde.

Hvad siger det om deres ruller ?
Hvad siger det om maskinen ?

Stedet har et blakket ry, men man har vel lov til at spørge dem om, man lå inde med ruller.
ScootCar i Rødovre sværger vist også til de originale ruller for Kymco. (Hidsige priser Fortvivlethock: )
(...)
For det første, tvivler jeg stærkt på, at Kymco selv laver deres "originale" ruller (MX0522), lige så lidt, som de laver deres "originale" remme (Bando), og for det andet, har jeg ikke observeret, at de skulle holde længere, end Malossi eller Stage6 - og da slet ikke til en pris hos Kymco på 20-25€ for et sæt Fortvivlethock: Kymco har det åbenbart med, at næsten fordoble prisen, når de sætter deres navn på andres produkter Ond Mig bekendt, undlader Kymco da også behændigt, at angive udskiftningsperioder for rem og ruller!

PS! Jeg har lige tjekket med Meister Zzip, der gør opmærksom på, at kymco-ruller og kymco-ruller er to forskellige begreber. Kymco'er der fremstilles i Taiwan har bedre kvalitetsruller end kymcoer, der er produceret i f.eks. Kina. Det gælder også "origianalrullerne", der sælges som "originalruller". Alt efter kørestil, skulle holdbarheden ligge på 3.000-10.000 km, han tilråder dog kontrol/udskiftning ved 5.000 km på en 45'er, og endda for hver 2.000-3.000 km på en lovlig 25'er.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#7
walker1 Skrev:Og Mongo:
Det lyder interessant !!!

Hvem satte de ruller i
Hvilket fabrikat?
Hvor langt har maskinen gået sammenlagt ?
Og hvorledes lange ture ? (ingen bykørsel, men alene, bogstavelig talt non-stop Hillerød - Roskilde el. lign ?)

Det gjorde et værksted som jeg ikke vil reklamere for.
Ved ikke hvilket fabrikat.
Indtil videre har den kørt lidt over 9.400...mener jeg det er.
Lange ture, det er over 40 km pr hverdagdag, dvs over 20 km hver vej. Den har så ikke kørt meget det sidste stykke tid.
Ingen bykørsel. Ja non stop.
Gashåndtaget er aldrig helt i bund, så køre den nemli længere på literen. Det er omkring 10-20% fra.

Der har aldrig været meget optræk i den. 35 kmt op af bakke.
"Mongo only pawn...in game of life!"
Svar
#8
walker1 Skrev:Ndio, Bwana.
(Dvs. Ja, Hr, som de siger det nede omkring Ækvator :oops: )

Okay, ellers ville jeg nemlig have anbefalet dig at køre en tur forbi dem Smil
Svar
#9
mongo Skrev:Lange ture, det er over 40 km pr hverdagdag, dvs over 20 km hver vej. Den har så ikke kørt meget det sidste stykke tid.
Ingen bykørsel. Ja non stop.
Gashåndtaget er aldrig helt i bund, så køre den nemli længere på literen. Det er omkring 10-20% fra.

Der har aldrig været meget optræk i den. 35 kmt op af bakke.
Der er det jo nok, at jeg er lidt mere 'magelig' :oops:
Jeg har temmelig ofte 40% eller mere tilbage på rullen.

På turen i går startede jeg raskt ud med en tur op ad Sdr. Fasanvej mod Roskildevej. Ikke byens stejleste opstigning til Valby Bakke, men dog nok til, at jeg med de hidtidige ruller/ny rem dårligt kunne presse den over 30 på nålen. I går nåede jeg 35 i pæn tid inden Roskildevej. (reelle hastigheder er i følge GPS her så hhv. 25 og 30)

Maskinen fik også lov at løbe lidt ud imod Hareskoven. Nålen nåede over 60 på flad, overskuelig sti, før det var tid at lukke ned ved Mørkhøj. Der kan godt have været lidt mere i kanonen, da jeg ikke kørte ret lang tid med fuld rulle.
Det er i hvert fald rigelig hurtigt til mig, og hurtigere end da maskinen lige havde mistet bumpet i vario.

Min daglige kørsel andrager en 160 km om ugen. 2x15 km på hverdage, hvis jeg bare skal fra Valby til Ballerup og hjem igen (dvs. ikke just indre by, men dog nogen bykørsel og lysreguleringer, der ikke altid passer Ond ). Det er også ret ofte, at jeg handler ind på hjemturen, som derfor kan bestå af mindre etaper.
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Om man kører langture eller kortere etaper, burde ikke have indflydelse på rullernes levetid. Rullerne bliver ikke så meget slidt af, at rulle op og ned i variatoren, men af varmen fra den modsatvirkende kraft ved skiven. Det er derfor, at ruller ikke slides jævnt, men kantet. Det er således varmebestandigheden i materialet i rullerne, der afgør kvaliteten på rullerne - ikke hårdheden.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#11
kragen Skrev:Om man kører langture eller kortere etaper, burde ikke have indflydelse på rullernes levetid. Rullerne bliver ikke så meget slidt af, at rulle op og ned i variatoren, men af varmen fra den modsatvirkende kraft ved skiven. Det er derfor, at ruller ikke slides jævnt, men kantet. Det er således varmebestandigheden i materialet i rullerne, der afgør kvaliteten på rullerne - ikke hårdheden.
Det lyder ganske fornuftigt.

De 6,5 grams, der sad i mellem 11-13.000 ser ikke ud til at fejle noget (udover åbenbart at være for lette), mens flere af 7,0 gram'erne, der efterfølgende fik lov til at køre ca. 4.300 km er tydeligt flade.

Det er årsagen til, at jeg ikke har genbrugt nogle af dem sammen med de 3 nye 7,0 grams.

På mandag vil jeg nok tage en afstikker til Albertslund og hoste op med 35 kr for 3 mere.
De første 3 blev købt som et eksperiment ved lejlighed. Tilsyneladende ret gunstigt.

Om det så er fordi, jeg ikke har så travlt, at det fungerer anderledes hos mig (stort set alle andre med Agi sværger jo til 6,2-6,5), kunne jo være sjovt at finde ud af Blink med øjet

Ingen har jo meldt tilbage fra de øvre vægtklasser.

Jeg ved OlePagh kører meget tungt (11 gram eller så) i sin Zip 4T 45, men hvad er standarden egentlig der ?

Og er der ellers ingen tunge vægtklasser derude ?
(I vario, altså. Ikke på sædet :twisted: )
Jeg har ikke just nogen helt lille lorpus, men hører måske alligevel til de lettere herinde (midt 80 kg :oops: ) ?
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
#12
mongo Skrev:Indtil videre har den kørt lidt over 9.400...mener jeg det er.
Lange ture, det er over 40 km pr hverdagdag, dvs over 20 km hver vej. Den har så ikke kørt meget det sidste stykke tid.
Ingen bykørsel. Ja non stop.
Gashåndtaget er aldrig helt i bund, så køre den nemli længere på literen. Det er omkring 10-20% fra.

Der har aldrig været meget optræk i den. 35 kmt op af bakke.

Jeg har helt samme køremønster, både mht. strækning, ingen bykørset og stilling på gashåndtaget.
Også mine ruller og drivrem holder nemt 10.000 km og økonomien er ca. 50 km/l.
På grund af mine tunge ruller, er der heller ikke så meget krudt i bæstet efter stop eller op ad bakke, men det har heller ingen prioritet hos mig.
Marchhastighed mellem 55 og 60 km/h håndterer scooteren fint.
--
Hilsen Ole
Svar


Forum spring: