Svar: 37
Tråde: 9
Tilmeldt: Nov 2008
Er der nogle der ved hvor mange volt der skal gå ud til forlygte pærerne på en Baotian BT49QT-12
Jeg ved godt at det er 12 v pærer, men skal der også gå 12 v ud til dem.
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
Hvis du vil have fuld power på din 12v pære, så skal den have 12v
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 37
Tråde: 9
Tilmeldt: Nov 2008
kragen Skrev:Hvis du vil have fuld power på din 12v pære, så skal den have 12v
Ja det tænkte jeg nok, Men efter at have målt strømmen ud til pærerne, viste voltmeteret
10.58v ved tomgang og 10.61v ved fuld gas.
Så et eller andet er galt, men hvad ?
Svar: 1.236
Tråde: 9
Tilmeldt: Nov 2005
Et spændingsfald på 1 volt er meget normalt, strømmen skal jo ud til både højre og venstre håndtag: Der er og så et par stik undervejrs, det er her du skal søge efter dårlig forbindelse.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar: 37
Tråde: 9
Tilmeldt: Nov 2008
LETSINDIG Skrev:Et spændingsfald på 1 volt er meget normalt, strømmen skal jo ud til både højre og venstre håndtag: Der er og så et par stik undervejrs, det er her du skal søge efter dårlig forbindelse.
Nu er spændingsfaldet jo 1,4v.
Jeg har skiftet spændings regulator og modstand for at se om fejlen lå der , med intet har hjulpet.
Jeg har også skiftet fra 35/35w glødepærer til 35/35w halogen pærer uden at lyset er blevet bedre, jeg har slebet bag på de 2 stykker fjrdrestål som sidder i bunden af fatningen + bugget dem lidt mere for at måske få bedre forbindelse.
Når jeg sætter en gløde pærer og en halogen pærer i og stiller mig 2-4m væk kan man slet ikke se foreskæld på lyset, divs jeg ikke kan se hvilken en af forlygterne der er med halogen.
Scooteren lyser ikke meget bedre ind en lomme lygte der er ved at løbe tør for strøm.
Svar: 16
Tråde: 2
Tilmeldt: Feb 2008
Hej
Hvis du vil formindske spændings tabet bliver du nødt til at sætte et relæ på.
MVH
Maersk
P.S. Tak for de fantastiske guider til efterhånden alt på en scooter.
Svar: 37
Tråde: 9
Tilmeldt: Nov 2008
maersk Skrev:Hej
Hvis du vil formindske spændings tabet bliver du nødt til at sætte et relæ på.
MVH
Maersk
P.S. Tak for de fantastiske guider til efterhånden alt på en scooter
Hvis man sætter relæ på, hvor skal relæerne så side, så tæt på batteriet som muligt, eller så tæt på pærerne som muligt ?
Mvh
Michael
Svar: 1.236
Tråde: 9
Tilmeldt: Nov 2005
Så tæt på pæren som mulig, her kan du se hvordan man gør:
http://www.kinojserklubben.dk/Tips%20og%...terele.pdf
Men det skulle ikke være nødvendigt, scooteren er ny og ledningsnettet er dimensioneret til dets forbrug.
Gå samtlige stik, kontakter og samlinger igennem. Brugt på den rigtige måde kan du med dit multimeter præcis se hvor spændingsfaldet er.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar: 16
Tråde: 2
Tilmeldt: Feb 2008
Hej igen.
Uanset om den er ny eller gammel vil man altid have et spændingstab pga. strømmen skal igennem stik og kontakter, så et relæ vil give et mindre spændingstab.
Maersk.
Svar: 37
Tråde: 9
Tilmeldt: Nov 2008
maersk Skrev:Hej igen.
Uanset om den er ny eller gammel vil man altid have et spændingstab pga. strømmen skal igennem stik og kontakter, så et relæ vil give et mindre spændingstab.
Maersk.
Der er et eller andet jeg ikke helt forstår.
Hvis relæerne sidder helt ude ved forlygterne, så må de da også sende 10.6v ud til pærerne, fordi de kan da ikke gøre strømmen stærkere, eller ?
Ps. det var fatnings stikket jeg målte i.
Mvh
Michael
Svar: 16
Tråde: 2
Tilmeldt: Feb 2008
Hej
Prøv og se guiden som LETSINDIG lagde op, der kan du se at der skal trækkes en ledning direkte fra plus på batteríet til relæet, det mindsker spændings tabet.
Maersk
Svar: 37
Tråde: 9
Tilmeldt: Nov 2008
maersk Skrev:Hej
Prøv og se guiden som LETSINDIG lagde op, der kan du se at der skal trækkes en ledning direkte fra plus på batteríet til relæet, det mindsker spændings tabet.
Maersk
Selvfølgelig.
1000 tak for svaret.
Mvh
Michael