Søg Garagen Hej Gæst! Register

Agility går ud
#1
Nu er vinteren hvis rigtigt startet og det plejer at betyde en del starts problemer for scootere, men ikke min, den har et lidt anderledes problem.

Starter første gang, skal så stå 30-60sek før den er klar til at køre ellers kan den ikke trække, hvilket egentligt er fair nok (bruger kun karb sprit som nødløsning og har ikk haft brug for det endnu, 7-9-13). Problemet er så at når jeg har kørt lidt og kommer ned i de lave omdrejninger igen, kan den ikke tage gas og går som regel ud (kan reddes hvis jeg lader den stå i tomgang noget tid, så kommer den ligså stille igen). Derefter går der lidt før jeg kan starte den igen. Har haft renset karb og luftfilter men det hjalp ikke, nogen som ved hvad der kan være galt ?

pft Havoc.

p.s. Når jeg har kørt i længere tid, er problemet der ikke skal det lige siges.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Havoc Skrev:Nu er vinteren hvis rigtigt startet og det plejer at betyde en del starts problemer for scootere, men ikke min, den har et lidt anderledes problem.

Starter første gang, skal så stå 30-60sek før den er klar til at køre ellers kan den ikke trække, hvilket egentligt er fair nok (bruger kun karb sprit som nødløsning og har ikk haft brug for det endnu, 7-9-13). Problemet er så at når jeg har kørt lidt og kommer ned i de lave omdrejninger igen, kan den ikke tage gas og går som regel ud (kan reddes hvis jeg lader den stå i tomgang noget tid, så kommer den ligså stille igen). Derefter går der lidt før jeg kan starte den igen. Har haft renset karb og luftfilter men det hjalp ikke, nogen som ved hvad der kan være galt ?

pft Havoc.

p.s. Når jeg har kørt i længere tid, er problemet der ikke skal det lige siges.

Det er højst sandsynligt fordi den godt kunne trænge til lidt sprit.. Blink med øjet Min gjorde det samme, så kom jeg lidt sprit i og VUPTI ! It works ! :P
// Danielvp

Så har Giantcoen ski nået 6.000 km!! :D
Svar
#3
Har du tjekket, at du ikke ligesom jeg, har fået vredet din luftslange til luftfilteret, eller fået det i klemme mellem hjelmboksen og stellet?
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#4
Batteriet på agility, er ikke blandt de største. Virker kick-starten bedre? Måske er batteriet ved at være gammelt, og kombineret med koldt vejr, kan godt ske, at den ikke driver godt.
Svar
#5
#Kragen
Luftslangen er fri, sidder ikke i klemme nogensteder, har lige tjekket det

#Super 8
Der er som nævnt ikke starts problemer :P Starter fint første gang om det så er el eller kick, er når jeg har kørt lidt og kommer ned i lave omdrejninger (stopper ved et kryds osv), at den går ud når jeg giver gas. Batteriet er ligså gammelt som scooteren (vinter 2007, 3800km kørt)

#danielvp
Jeg ved ikke hvor jeg har det fra, men har det lidt med karb sprit til scooter som jeg har det med Nos på biler Grin Det virker men laver unødig slidtage (er sq sikkert bare en omgang overtro eller personlig indbildning)
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Hvornår har du sidst fået stillet ventiler ?

Dutch
Svar
#7
DutchDK Skrev:Hvornår har du sidst fået stillet ventiler ?

Dutch

Det lyder i værtfald som om den opføre sig, som min gør når den trænger til at få stillet ventiler. :wink:
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#8
For ca 800km siden (3k tjek). Der kom frisk gear og motorolie på oss. Oliestanden (motor) er fuld stadigvæk.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#9
Tjekkede lige luftfilteret igen, og kom til at se i overløbs slangen. Der Ligger noget hvidt/beige stads i som lugter syntetisk (ikke af olie eller benzin) og jeg har ingen anelse om hvad det er eller hvor det kommer fra. Det var ikke i karb eller luftfilter da jeg rengjorde det for et par dage siden, dengang har jeg så glemt at kigge i overløbs slangen(den som opfanger benz som render igennem luftfilter

Af en eller anden grund vil den ikke acceptere billedet af skidtet i post, så her er et link til det:
http://www.billig-scooter.dk/garage.php?...ge_id=1883

Tager scooteren ud til mekker imorgen, så må vi se hvad han siger til det :S
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Har du prøvet at pumpe med gashåndtaget når du sætter i gang, når du gør det vil accelerations pumpen sprøjter lidt ekstra benzin ind, det hjælper på min. Er temperaturen under 3-4 grader er det som om chokeren ikke giver nok, og det kvæler motoren i det øjeblik koblingen tager fat og omdrejningerne falder, og der samtidig gives gas.

Når hastigheden er kommet op, så motoren kører med 4-5000 omdrejninger går det fint, og når motoren er blevet halvvarm er problemet væk.
Nu er problemet ikke stort, men skulle jeg gøre noget var det, ville jeg prøven med en støre tomgangsdysse eller at løfte nålen et hak.

Ja det er en være ammestue historie du der har hørt angående karburatorsprit, det er jo fuldstændig uskadeligt for motoren, det er egentligt lidt komisk så kritikløs folk viderebringer sådanne skrøner.
Det der i luftfilter skal du ikke tænke på, sådan noget kondenssnask kommer der i, der er derfor der er en aftapningsslange
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#11
#Letsindig

Aight, vil jeg prøve.
Tænkte nok det med karb sprit var overtro/skrøne/høne/whatever. Takker for svaret og siden det nu var så godt, skal du næsten ha en lille tommel :P

Mvh Havoc.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#12
Havoc Skrev:Nu er vinteren hvis rigtigt startet og det plejer at betyde en del starts problemer for scootere, men ikke min, den har et lidt anderledes problem.

Starter første gang, skal så stå 30-60sek før den er klar til at køre ellers kan den ikke trække, hvilket egentligt er fair nok (bruger kun karb sprit som nødløsning og har ikk haft brug for det endnu, 7-9-13). Problemet er så at når jeg har kørt lidt og kommer ned i de lave omdrejninger igen, kan den ikke tage gas og går som regel ud (kan reddes hvis jeg lader den stå i tomgang noget tid, så kommer den ligså stille igen). Derefter går der lidt før jeg kan starte den igen. Har haft renset karb og luftfilter men det hjalp ikke, nogen som ved hvad der kan være galt ?

pft Havoc.

p.s. Når jeg har kørt i længere tid, er problemet der ikke skal det lige siges.

Min Sym opførte sig på fuldstændig samme måde for noget tid siden.
Det var mine ventiler der stod for stramt, efter justering har problemet ikke været der.
Ej heller i de frost dage vi havde for noget tid siden.
Karburatorsprit er generelt ikke noget jeg bruger, så skal da ikke kunne sige om det ville have en gavnlig effekt.
http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.php?t=8499
Svar


Forum spring: