Når vi nu snakker tomgang. Så triller min knallert når jeg holder i tomgang (altså meget lidt).
Er det helt normalt. Jeg kunne forestille mig at den bruger mere benz. ved bare at holde stille end den egentlig skulle... :roll: :roll:
Eller for tunge ruller i vario
Svar: 1.236
Tråde: 9
Tilmeldt: Nov 2005
Levetiden for kobling bliver noget forkortet, Jeg ville nok bare dreje lidt på tomgangsskruen for at få omdrejninger ned, det tager to minuter.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
hey der. im back ( kortvarrigt )...... det der gør at tomgangen falder og stiger konsekvent hele tiden- er blandings-skruen der er skruet for langt ind. en ½ til en hel omgang ud med den, og løft nålen et enkelt hak og skru tomgangsskruen ca en kvart omgang tilbage- og jeg lover jer den holder op.
hvis blandingsskruen er skruet for langt ud, kan den godt have svært ved at falde i omdrejninger altså den vil gerne køre med forhøjet tomgang, men kan provokeres til alm. tomgang. spec hvis man blander det med en slidt karburator som giver falsk luft og forkert mængde brændstof.
og ja den skal gå højt i tomgang når den er kold. da blandingen altid vil være lidt for mager når den er kold, pga. luft/benz blandingen fortætter sig på indersiden af indsugningen når den er kold så der ikke når meget ned til selve motoren.
( hvis det skulle være falsk luft ) så kan i prøve at sprøjte noget wd-40 eller caramba- eller ligende på diverse steder hvor den måske er utæt- og når i rammer det rigtige sted kan i høre det med det samme fordi det blver tætnet kortvarrigt af wd-40`en og kører godt i nogle få sekunder. men prøv den med skruen- det er som reglen det der er galt-
Svar: 141
Tråde: 13
Tilmeldt: Jun 2006
en af mine venners puch maxi køre omkring 15 km/t i tomgang