Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ang. Karburatorvæske
#1
Hej BS. Jeg har lige et lille spørgsmål angående karburatorvæske. Der står på flasken som jeg har købt at en liter rækker til 30 liter benzin. Men det vil jo svare til en blanding på 3,33% kan det virkeligt passe at det er så tyk en blanding man skal have ? Det er jo mere end der skal olie i en totakter.
// Danielvp

Så har Giantcoen ski nået 6.000 km!! :D
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
danielvp Skrev:Hej BS. Jeg har lige et lille spørgsmål angående karburatorvæske. Der står på flasken som jeg har købt at en liter rækker til 30 liter benzin. Men det vil jo svare til en blanding på 3,33% kan det virkeligt passe at det er så tyk en blanding man skal have ? Det er jo mere end der skal olie i en totakter.


Da jeg i sin tid brugte karburatorsprit, hældte jeg 2-3 hættefulde sprit i til 5l benzin. Smil
Svar
#3
Hvad var det for hætter ? 1 litersdunk eller ? Grin
// Danielvp

Så har Giantcoen ski nået 6.000 km!! :D
Svar
#4
danielvp Skrev:Hvad var det for hætter ? 1 litersdunk eller ? Grin

Hætten fra flasken selvfølgelig Smil.
Svar
#5
Ja, men de kommer i 1 litersflakse, 2,5 liters og 5 liters.. Og lågene er jo ikke lige store.. Blink med øjet
// Danielvp

Så har Giantcoen ski nået 6.000 km!! :D
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
danielvp Skrev:Ja, men de kommer i 1 litersflakse, 2,5 liters og 5 liters.. Og lågene er jo ikke lige store.. Blink med øjet

Fra 1 liters flasken så Grin.
Svar
#7
Jeg bruger cirka 100ml til 5 liters benzin (1 til 50 blanding). Det fungere fint, og jeg kan udemærket mærke virkningen af karburatorvæsken trods den lille mængde.
Min scooter er dog en 4-takter, hvis det skulle have noget at sige.
Svar
#8
Jeg bruger den mængde der er angive på dunken, dvs. 1/30 - så 6 liter benzin, oktal 92, får ca. 2 dl.
Er det i virkeligheden i overkanten - ville den have bedre af mindre og stadig ikke "fryse" til Spørgsmålstegn
Hygge hejsa.
Svar
#9
Jeg bruger også 100ml til 5 liters benzin virker fint for mig.
Mvh.Christian Hansen
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Der er nok nogle der er lidt mere sippede ang. det end mig kan jeg læse :P Jeg hælder bare skidtet på og håber det holder :P
Svar


Forum spring: