Svar: 53
Tråde: 11
Tilmeldt: May 2008
Endnu en gang tak for svarene. Gør mig lige lidt research og vender tilbage hvis jeg får problemer
- Ville 19 eller 21mm karbu være bedst med Pinasco Racing cylinderen jeg linkede tidligere? Og kan min orignale krumtap holde til belastningen? (Den skulle ftersigende kunne holde til 14000rpm)
Svar: 2.290
Tråde: 89
Tilmeldt: Jan 2006
Jeg ville holde mig til en støbejerns cyl da den holder længst tid. Men jo orginal tappen skulle kunne klare en "sports" opsætning. Men den er jo også lidt tung, så der kan mangle lidt i optrækket.
Svar: 53
Tråde: 11
Tilmeldt: May 2008
Når jeg så for monteret mit kit, og tror sku alligevel det ender op med at blive Pinasco Sport støbejerns, er der jo noget med noget tilkørsel. Fandt nogle guides til tilkørsel, og det hele er fint, har forstået princippet, men var det noget med at jeg skulle sætte et koldere tændrør i? Og en større dyse en normalt?
Svar: 595
Tråde: 34
Tilmeldt: Jul 2007
Ja til hverdagskørsel ville jeg holde mig til sport
Det skulle da også kunne yde omkring 8-9 hk.
Af hvad jeg har hørt, kan man med fordel køre lidt fedt (dvs. for stor dyse), men tændrøret skal bare være det rigtige, nok en 8'er eller 9'er.
Man skal generelt bare tage det stille og roligt de første par 100 km, så skulle det være godt.
Svar: 53
Tråde: 11
Tilmeldt: May 2008
Har en 9'er i nu, så kører bare med det og en ordentlig klambert af en dyse
Tak for alle svarene, det var vist alt
Svar: 881
Tråde: 46
Tilmeldt: Aug 2008
Fish Skrev:Når jeg så for monteret mit kit, og tror sku alligevel det ender op med at blive Pinasco Sport støbejerns, er der jo noget med noget tilkørsel. Fandt nogle guides til tilkørsel, og det hele er fint, har forstået princippet, men var det noget med at jeg skulle sætte et koldere tændrør i? Og en større dyse en normalt?
Grunden til at du skal køre med lidt større dyse er at den ekstra benzin både smørrer og køler bedre, men du skal selvfølgelig heller ikke give den så meget benzin at den drukner..
// Danielvp
Så har Giantcoen ski nået 6.000 km!! :D
Svar: 769
Tråde: 48
Tilmeldt: Feb 2007
danielvp Skrev:Grunden til at du skal køre med lidt større dyse er at den ekstra benzin både smørrer og køler bedre, men du skal selvfølgelig heller ikke give den så meget benzin at den drukner..
Er det ikke olien der smører og benzinen der køler?
Svar: 53
Tråde: 11
Tilmeldt: May 2008
Hvordan finder jeg så den rette "tilkørselsdyse"... Kan jo ikke smække cylinderen på, køre bundgas og så aflæse tændrøret
Svar: 595
Tråde: 34
Tilmeldt: Jul 2007
Jeg synes nu altid at colortune er vejen frem (efter jeg selv har anskaffet det), og det synes jeg i dette tilfælde også
Men ellers køber du et dysesæt (fx fra kgi), med en masse store dyser. Du sætter så en dyse i, som du VED er for stor. Sådan bliver du ved, indtil den ikke er særligt meget for stor mere, og så er det bare ud og køre nogle 100 km stille og roligt :P