Søg Garagen Hej Gæst! Register

Cylinder til NRG?
#13
Endnu en gang tak for svarene. Gør mig lige lidt research og vender tilbage hvis jeg får problemer Blink med øjet - Ville 19 eller 21mm karbu være bedst med Pinasco Racing cylinderen jeg linkede tidligere? Og kan min orignale krumtap holde til belastningen? (Den skulle ftersigende kunne holde til 14000rpm)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Jeg ville holde mig til en støbejerns cyl da den holder længst tid. Men jo orginal tappen skulle kunne klare en "sports" opsætning. Men den er jo også lidt tung, så der kan mangle lidt i optrækket.
Svar
#15
Når jeg så for monteret mit kit, og tror sku alligevel det ender op med at blive Pinasco Sport støbejerns, er der jo noget med noget tilkørsel. Fandt nogle guides til tilkørsel, og det hele er fint, har forstået princippet, men var det noget med at jeg skulle sætte et koldere tændrør i? Og en større dyse en normalt?
Svar
#16
Ja til hverdagskørsel ville jeg holde mig til sport Smil Det skulle da også kunne yde omkring 8-9 hk.
Af hvad jeg har hørt, kan man med fordel køre lidt fedt (dvs. for stor dyse), men tændrøret skal bare være det rigtige, nok en 8'er eller 9'er.
Man skal generelt bare tage det stille og roligt de første par 100 km, så skulle det være godt.
Svar
#17
Har en 9'er i nu, så kører bare med det og en ordentlig klambert af en dyse Blink med øjet
Tak for alle svarene, det var vist alt Blink med øjet
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
Fish Skrev:Når jeg så for monteret mit kit, og tror sku alligevel det ender op med at blive Pinasco Sport støbejerns, er der jo noget med noget tilkørsel. Fandt nogle guides til tilkørsel, og det hele er fint, har forstået princippet, men var det noget med at jeg skulle sætte et koldere tændrør i? Og en større dyse en normalt?

Grunden til at du skal køre med lidt større dyse er at den ekstra benzin både smørrer og køler bedre, men du skal selvfølgelig heller ikke give den så meget benzin at den drukner.. Smil
// Danielvp

Så har Giantcoen ski nået 6.000 km!! :D
Svar
#19
danielvp Skrev:Grunden til at du skal køre med lidt større dyse er at den ekstra benzin både smørrer og køler bedre, men du skal selvfølgelig heller ikke give den så meget benzin at den drukner.. Smil

Er det ikke olien der smører og benzinen der køler?
Svar
#20
Hvordan finder jeg så den rette "tilkørselsdyse"... Kan jo ikke smække cylinderen på, køre bundgas og så aflæse tændrøret Blink med øjet
Svar
#21
Jeg synes nu altid at colortune er vejen frem (efter jeg selv har anskaffet det), og det synes jeg i dette tilfælde også Grin
Men ellers køber du et dysesæt (fx fra kgi), med en masse store dyser. Du sætter så en dyse i, som du VED er for stor. Sådan bliver du ved, indtil den ikke er særligt meget for stor mere, og så er det bare ud og køre nogle 100 km stille og roligt :P
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: