22-11-2008, 00:42
Jeg har en Gilera runner 45, som efterhånden har ca 10 år og 12000 km på bagen.
Den har indtil for et par uger siden startet og kørt som en mis, nu har den desværre fået lidt problemer med at starte.
Jeg vil prøve at beskrive hvordan jeg får gang i den:
Skal som regel holde den inde på el-starteren i 30 (eller mere) sekunder med fuld gas før der sker noget, eller trampe ufatteligt længe i kickstarteren. Selv når der kommer lidt tænding, så skal jeg blive ved med at give elstart og fuld gas, så efter 15 sekunder på den måde her, så kan motoren holde sig selv kørende.
De første 30 sekunder efter dette, så vil den dog ikke tage fuld gas, tydeligt at høre at forbrændingen ikke er i orden, men i en overgang på 10-20 sekunder, så tager den fuld gas igen, og kører helt perfekt.
Et par facts:
Den står i læ i en carport.
Problemet er der ikke et par timer efter den har kørt (selvom motoren må på dette tidspunkt være helt kold).l
Det sker hver morgen (hvor den så har stået i ca 8 timer).
Det sker også de morgener hvor der ikke er koldt.
Kører med oktan95 og en god(at dømme efter prisen på shell) halvsyntetisk 2takts olie.
Dette har jeg dog kørt med længe, så det er ikke i forbindelse med ændring af dette at det er sket.
Nogen som med ovenstående informationer tør skyde på hvad der kan være galt, og hvordan det afhjælpes ?
Den har indtil for et par uger siden startet og kørt som en mis, nu har den desværre fået lidt problemer med at starte.
Jeg vil prøve at beskrive hvordan jeg får gang i den:
Skal som regel holde den inde på el-starteren i 30 (eller mere) sekunder med fuld gas før der sker noget, eller trampe ufatteligt længe i kickstarteren. Selv når der kommer lidt tænding, så skal jeg blive ved med at give elstart og fuld gas, så efter 15 sekunder på den måde her, så kan motoren holde sig selv kørende.
De første 30 sekunder efter dette, så vil den dog ikke tage fuld gas, tydeligt at høre at forbrændingen ikke er i orden, men i en overgang på 10-20 sekunder, så tager den fuld gas igen, og kører helt perfekt.
Et par facts:
Den står i læ i en carport.
Problemet er der ikke et par timer efter den har kørt (selvom motoren må på dette tidspunkt være helt kold).l
Det sker hver morgen (hvor den så har stået i ca 8 timer).
Det sker også de morgener hvor der ikke er koldt.
Kører med oktan95 og en god(at dømme efter prisen på shell) halvsyntetisk 2takts olie.
Dette har jeg dog kørt med længe, så det er ikke i forbindelse med ændring af dette at det er sket.
Nogen som med ovenstående informationer tør skyde på hvad der kan være galt, og hvordan det afhjælpes ?