Søg Garagen Hej Gæst! Register

Rem udskiftet, men ... ?
#1
Så fandt jeg lejlighed til at overstået den operation. Maskinen var igen begyndt at være lidt treven med at komme op i fart. Ligesom om det fedtede derinde. Der var dog ikke noget fedt på skiver eller rem!

Ret problemløst at udføre, da jeg nu efterhåndenn har været derinde nogle gange.

Men ...
Ved de første meget korte (50-100 m) prøveture, var det som om varioen ikke kom op i gear. Motoromdrejningerne bare steg og steg (hastigheden ligeså).

I anden ombæring prøvede jeg at tage den på gaden, og her var det som om der igen kom gang i gearingen.

Den forekom dog noget mere træg i det end tidligere, men min normale marchhastighed kunne nås. Og den kan muligvis endda nu holdes ved lavere omdrejninger. Det mangler jeg endnu at få testet, da turen intetsteds bød på tilpas lange stræk til den slags.

Sidst på turen (blot 1,5 km ad primært små, snørklede veje) begyndte det dog at ligne noget, jeg kender.

Er det her noget, andre har oplevet ?

Det skal siges, at jeg ved ikke, om der nogensinde er blevet skiftet rem på den før. Jeg har i hvert fald ikke hørt det nævnt eller set en regning på det. Og hvis det er den originale rem, så var maskinen fuldt lovlig, da den i sin tid blev kørt til.
I det tilfælde har den holdt over 18.400 km. Fortvivlethock: Potentielle skiftetidspunkter har dog været ved 9.000 og måske 11.000. Begge to efter 'jomfrudommens' bortskaffelse. (7.000)

Remmen var begyndt at få lidt høje kanter i siderne, men den er et stykke fra det mål, manualen foreskriver som udskiftningsgrund. (17,0 mm i forhold til 16,5) Hvis jeg presser lidt, kan jeg dog komme en eller måske to 1/10 længere ned!
Der er ikke skiftet ruller, men jeg var da derinde og se efter.
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Jeg tror bare remmen skal køres til.

Jeg oplevede noglelunde det samme sidst jeg skiftet rem, og efter nogle km, begyndte den at køre som det plejer. Smil
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#3
Walker1:

Det er rimelig normalt, at remmen opfører sig sådan Smil. Bare du husker at presse remmen ned mellem remskiverne, inden du monterer remskiven foran(blæserhjulet), så skulle der ikke være nogen problemer Smil
Svar
#4
walker1 Skrev:Det skal siges, at jeg ved ikke, om der nogensinde er blevet skiftet rem på den før. Jeg har i hvert fald ikke hørt det nævnt eller set en regning på det. Og hvis det er den originale rem, så var maskinen fuldt lovlig, da den i sin tid blev kørt til.
Der ER blevet skiftet rem på din Agility, og det kan jeg sige med sikkerhed, da jeg selv gjorde det Blink med øjet.

Dutch
Svar
#5
DutchDK Skrev:Der ER blevet skiftet rem på din Agility, og det kan jeg sige med sikkerhed, da jeg selv gjorde det Blink med øjet.

Dutch
Avra, det lyder interessant!

Hvornår skete det ?

Du skiftede mine bremseklodser i mit nærvær ca. august i år, men ind bag vario-skjoldet ??
Er du begyndt at rode rundt mellem dine forskellige kunder?
Jeg kunne godt nok ikke levere medbragt kaffe, men Kragen kunne da på stedet Smil)
Eller holdt du til på Frederiksberg eller hos en særlig biks på Amager en gang sidste år ?

Noget andet er, at det er begyndt at hjælpe gevaldigt på det. Der er meget bedre optræk, og behov for færre omdrejninger til at holde hastigheden.
Det øjeblikkelige fører inspirerer dog ikke til de højere luftlag Ond
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: