19-11-2008, 12:45
Har lånt en PGO T-Rex 45 scooter, som mildest talt kører ad H... til
Kunne max kører 40-45 km/t efter speedometer. Kunne max. tage 6.000 omdr
Da den var ny, kørte den 55-60km/t efter speedometer)
Den har kørt ca. 11.000 er 3-4 år gl.
Der var monteret en billig udstødning fra T-Hansen, fik at vide at den begyndte og køre dårligt ved montering af denne.
Derfor gik jeg ind på http://scooterparts.dk/ og bestilte følgende:
Udstødning Standard
http://scooterparts.dk/product.asp?product=13959
(JK - Ligner den originale men UDEN BEGRÆNSNING)
Cylinder kit 40,0 mm. med stempel
http://scooterparts.dk/product.asp?product=13402
Italiensk Alukit i superkvalitet, LUFTKØLET, ALU CYLINDER I HØJ KVALITET. LEVERES MED STEMPEL OG PAKNINGER. BEMÆRK et MEGET OMDREJNINGS VILLIG CYLINDER kit.
Hertil diverse pakninger, nye pindpolte (hvilket viste sig at være fornuftigt, den gl. cylinder var simpelthen rustet sammen med de 2 nederste pindbolte), ligesom 2/3 af køleribberne var rustet sammen i en klumb, og faldt mere eller mindre af da jeg bruge hammer/mejsel for at få cylinderen af hock:
Nu køre den 45-50 km/t efter speedometer, som i følge fartmålere svare nogenlunde til 43-44km/t :roll:
Jeg har haft Varioen/kobling af, fordi jeg havde læst der var en begrænser der, men der sidder ikke nogen ?
Der er ingen begrænsninger i udstødningen.
Jeg har haft begrænseren i luftfilteret af, men så kører den endnu dårligere hock:
Kommer karburator sprit i benzinen, i et forsøg på at rense den. Synes ikke lige der er plads til at afmontere den.
Den vil bare ikke kører hurtigere - træls
Nu tager den dog rimelig hurtigt omdrejninger til knap 7.000, men så snart den "skifter" falder den til 6.000 igen hvor den bare ligger konstant
Nu ønsker jeg på ingen måde at den skal kører vildt hurtigt - bare 55-65km/t så jeg kan bedre kan følge trafikken i byen uden at være til sene for bilerne hele tiden :wink: (Hader det nemlig selv :roll: når jeg kører i bil)
Skulle jeg prøve med et nyt Variator kit?
http://scooterparts.dk/product.asp?product=1790
Ny kobling?
http://scooterparts.dk/product.asp?product=1430
Eller skal jeg skille l..... ad og rense karburator'en ordentlig, og montere anden dyse ? hvilken?
Er klar over at cylindre/udstødning er ulovlig, er andre ruller/dyse også det ?
Er der andre begrænsninger, som ikke er nævnt nogen steder?
PS: Det var sq nemmere dengang jeg havde en Yamaha FS1 m/skive
Prøvede dengang både 9hk/60cm3, 8,5hk og 6,5hk. Sjovt nok gik den stærkest med det sidste :P omkring 110km/t :twisted: .
Lovligt (dvs med den skrå tuningsudstødning og uden toppakning) kørte den ca. 45km/t - over 50km/t når den sådan rigtigt fik et flip :P
Kunne max kører 40-45 km/t efter speedometer. Kunne max. tage 6.000 omdr
Da den var ny, kørte den 55-60km/t efter speedometer)
Den har kørt ca. 11.000 er 3-4 år gl.
Der var monteret en billig udstødning fra T-Hansen, fik at vide at den begyndte og køre dårligt ved montering af denne.
Derfor gik jeg ind på http://scooterparts.dk/ og bestilte følgende:
Udstødning Standard
http://scooterparts.dk/product.asp?product=13959
(JK - Ligner den originale men UDEN BEGRÆNSNING)
Cylinder kit 40,0 mm. med stempel
http://scooterparts.dk/product.asp?product=13402
Italiensk Alukit i superkvalitet, LUFTKØLET, ALU CYLINDER I HØJ KVALITET. LEVERES MED STEMPEL OG PAKNINGER. BEMÆRK et MEGET OMDREJNINGS VILLIG CYLINDER kit.
Hertil diverse pakninger, nye pindpolte (hvilket viste sig at være fornuftigt, den gl. cylinder var simpelthen rustet sammen med de 2 nederste pindbolte), ligesom 2/3 af køleribberne var rustet sammen i en klumb, og faldt mere eller mindre af da jeg bruge hammer/mejsel for at få cylinderen af hock:
Nu køre den 45-50 km/t efter speedometer, som i følge fartmålere svare nogenlunde til 43-44km/t :roll:
Jeg har haft Varioen/kobling af, fordi jeg havde læst der var en begrænser der, men der sidder ikke nogen ?
Der er ingen begrænsninger i udstødningen.
Jeg har haft begrænseren i luftfilteret af, men så kører den endnu dårligere hock:
Kommer karburator sprit i benzinen, i et forsøg på at rense den. Synes ikke lige der er plads til at afmontere den.
Den vil bare ikke kører hurtigere - træls
Nu tager den dog rimelig hurtigt omdrejninger til knap 7.000, men så snart den "skifter" falder den til 6.000 igen hvor den bare ligger konstant
Nu ønsker jeg på ingen måde at den skal kører vildt hurtigt - bare 55-65km/t så jeg kan bedre kan følge trafikken i byen uden at være til sene for bilerne hele tiden :wink: (Hader det nemlig selv :roll: når jeg kører i bil)
Skulle jeg prøve med et nyt Variator kit?
http://scooterparts.dk/product.asp?product=1790
Ny kobling?
http://scooterparts.dk/product.asp?product=1430
Eller skal jeg skille l..... ad og rense karburator'en ordentlig, og montere anden dyse ? hvilken?
Er klar over at cylindre/udstødning er ulovlig, er andre ruller/dyse også det ?
Er der andre begrænsninger, som ikke er nævnt nogen steder?
PS: Det var sq nemmere dengang jeg havde en Yamaha FS1 m/skive
Prøvede dengang både 9hk/60cm3, 8,5hk og 6,5hk. Sjovt nok gik den stærkest med det sidste :P omkring 110km/t :twisted: .
Lovligt (dvs med den skrå tuningsudstødning og uden toppakning) kørte den ca. 45km/t - over 50km/t når den sådan rigtigt fik et flip :P