Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hvad kan der ellers være galt?
#13
Tempo Skrev:NB: Husk hvis du bestiller fra dem. SIG du er fra BS, så for du den fragtfrit. ( rabat for BS-medlemmer ).

Korrektion - det er nu kun når du har været med på en B-S Touring tur, og står på listen i B-S Touring sektionen, at man får den rabat. Det er ikke en generel rabat for alle der har oprettet en bruger på Billig-Scooter.dk.

Dutch
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Hejsa..

Ups min fejl Bla.. Det er sandt som Dutch skriver ar det kun er for dem, som har været med på touring :oops: .

Mvh
tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#15
hejsa Bla..

Hmm prøv lige nu du har det skilt af, at tjekke om din vario løber let på gliderøret.

Mvh
tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#16
Nu har jeg efterhånden prøvet alt - undtagen dyser. Har fået et andet Vario kit på (Multivar fra malossi) incl. ny fjeder bagpå. Med de originalle ruller, som vejer 48gr i alt = 8gr /stk kører den nu omkring 40km/t :roll: ved 6.000 omdr.

Med 7½ køer den en smule bedre og kommer op på 7.000 med det samme, men omkring 30 flader den ud, for kun langsomt at komme op på 40-45. Umiddelbart synes jeg variator løber let på gliderør. I dag havde jeg så karburator ad, og rensede den med trykluft. Det var lidt svært og læse dyse nr, men ud fra hvad jeg har læst andre steder vil jeg tro det er en 65'er - er ihvertfald original.

Prøvede at justere tomgang, dernæst dreje luftskruen udad - kunne stort set dreje den helt ud -uden at motoren døede - gik bare op i omdr. Men den kørte ligesom lidt bedre nu - træk lidt hurtigere op på 40 - men heller ikke ret meget mere (kun kort køretur). Havde så tændrøret ud, og det er gråt, som skulle betyde at dysen er 100% for lille - men hvor meget ?? Vil prøve og købe en større dyse imorgen - hvor stor dyse vil i gætte på det skal være ? Vil jeg kunne pille begrænseren i luftfiltret ud, hvis jeg sætter større dyse i ?
Svar
#17
Ja du kan godt pille begrænsningen ud hvis du skrifter til størrer dyse. Jeg vil gætte på dyse #72 hvis du også tager begrænsningen i luftfilteret.
// Danielvp

Så har Giantcoen ski nået 6.000 km!! :D
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
Tak for det - Udråbstegn
Prøver det sådan en fætter imorgen.
Svar
#19
Spørgsmålstegn

Fik lov og låne et udvalg med hjem - 72, 74 og 76

Startede så med 76'eren - samtidigt med at jeg fjernede begrænseren i luftfilteren.

Det hjalp noget - jeg er stadigvæk forundret over at den ikke kører bedre ?

Med 76'eren har den umiddelbart lidt svært ved at tage gas, hvis jeg gasser hurtigt op.

Lyder umiddelbart som om den er lige ved at drukne - men så tager den alligevel omdrejninger.

Den 4-takter ikke, trækker pænt hurtigt op til ca. 40 km/t og så langsomt op til knap 50 km/t efter speedometer.
Det hjalp lidt med efterfølgende justering af luftskruen, men, det er da pænt skuffende at en 45km scooter kun lige kan klare 45km/t når man tænker på at begrænseren i udstødning, variator og luftfilter er fjernet Udråbstegn Er der andet jeg kan have overset?

Kan dysen alligevel være for stor ? - selvom den ikke 4-takter?

Nogen der kender en her på Østfyn, som for rimelige kr. kan give et hint til hvad der ellers kan justeres/optimeres ?
Svar
#20
Kan ikke anbefale denne her udstødning

Udstødning Standard
http://scooterparts.dk/product.asp?product=13959
(JK - Ligner den originale men UDEN BEGRÆNSNING)

Den ruster ad H...... til, og jeg skiftede derfor tilbage den den gamle fra T-Hansen (dog havde jeg forinden fjernet begrænseren i forrøret :wink: )
http://thansen.dk/product.asp?c=24505808...1712452820

Og wupti så kørte den pludselig 55-60km/t (efter speedeomoter) istedet for 40-48 Grin

Bedre optræk, MEGET bedre til at holde farten op ad bakker.

Men den støjer mere :x :? Nok mest fordi jeg ikke rigtig kan få den tæt ved cylinder, da den ikke passer 100%.

Nu er jeg så bare i tvivl om den skal rulles/dyses om igen ?

Kører med dyse 76 og 8gr. ruller.

Fandt ud af før, at den (næsten) aldrig kørte i "højeste gear", da den med knap 50km/t / 7.000 omdr. ned ad bakke pludselig faldt ca. 1.000 omdr og begyndte af accelere igen til ca. 60km/t - desværre kunne den ikke holde denne fart ad lige vej ?

Med den "nye" T-Hansen udstødning kommer den relativt nemt over dette punkt og fortsætter til 55-60km/t ad lige vej.
Den lyder pint til omkring 7.500 omdr., så falder den til 6.500 og fortsætter så igen op til 7.000 omdr. = ca. 60km/t efter speedeometer og ægte 50km/t ifølge en af de der lystavler

Men hvorfor har den sådan et punkt i gearingen, som den har problemer med at komme over ?

Vil den have accelere bedre med lettere ruller, samt lettere komme over dette punkt ?

Med 7½ grams ruller kunne den før IKKE tvinges over 7.000 omdr. heller ikke nedad bakke ?

Sidste år skiftede jeg følgende:
Cylinder kit 40,0 mm. med stempel
http://scooterparts.dk/product.asp?product=13402
Italiensk Alukit i superkvalitet, LUFTKØLET, ALU CYLINDER I HØJ KVALITET. LEVERES MED STEMPEL OG PAKNINGER. BEMÆRK et MEGET OMDREJNINGS VILLIG CYLINDER kit.

Variomaticsæt komplet RACING (THansen)
http://thansen.dk/product.asp?c=22249533...1712460539

Dyse 76

Kilerem DAYCO kevlar PGO
http://thansen.dk/product.asp?c=24506006...1551937917
Gav bedre træk og et par km/t. skiftede derfor til 8gr. som igen gav lidt topfart - men stadigvæk under 50km/t ad lige vej dvs. UNDER ægte 45 km/t Ond

Prøvede med forskellige ruller fra 6½ - 8gr. Syntes at den med JK udstødningen kørte bedst med 8gr. Men den kom dog ikke op i højeste gear, og havde besvær opad bakker.

Med THansen udstødningen (uden begrænser), trækker den forbi 7.000 omdr. og holder 55-60 ud ad lige vej, falder til ca. 50 opad mindre stigningener.

Mht. begrænseren i luftfilteret. Har har den af/på mange gange - men synes helt klart den kører bedst med denne "begrænser".

Choker
En af gange jeg havde den skilt ad glemte at sætte ledningen til el-chokeren på. Det hjalp faktisk på hastigheden - tager lettere omdrejninger nu.

Efter montering af THansen udstødning igår, prøvede jeg at sætte el-chokeren til igen. Roligere motorgang ved kold motor - men den begrænser stadigvæk trækket ved høje omdrejninger - selv når den er varm?

Med ledning afmonteret træk den forbi de "døde punkt" ved 7.000 omdr og forsatte med og accelere.

Med ledning monteret (idag) trækker den forbi, falder til 6.500 omdr og DØR. dvs farten falder, så "geares" der ned, den accerelere igen - geare op igen og dør - denne cyklos gentages konstant ad lige vej.
Svar


Forum spring: