Kan ikke anbefale denne her udstødning
Udstødning Standard
http://scooterparts.dk/product.asp?product=13959
(JK - Ligner den originale men UDEN BEGRÆNSNING)
Den ruster ad H...... til, og jeg skiftede derfor tilbage den den gamle fra T-Hansen (dog havde jeg forinden fjernet begrænseren i forrøret :wink: )
http://thansen.dk/product.asp?c=24505808...1712452820
Og wupti så kørte den pludselig 55-60km/t (efter speedeomoter) istedet for 40-48
Bedre optræk, MEGET bedre til at holde farten op ad bakker.
Men den støjer mere :x :? Nok mest fordi jeg ikke rigtig kan få den tæt ved cylinder, da den ikke passer 100%.
Nu er jeg så bare i tvivl om den skal rulles/dyses om igen ?
Kører med dyse 76 og 8gr. ruller.
Fandt ud af før, at den (næsten) aldrig kørte i "højeste gear", da den med knap 50km/t / 7.000 omdr. ned ad bakke pludselig faldt ca. 1.000 omdr og begyndte af accelere igen til ca. 60km/t - desværre kunne den ikke holde denne fart ad lige vej ?
Med den "nye" T-Hansen udstødning kommer den relativt nemt over dette punkt og fortsætter til 55-60km/t ad lige vej.
Den lyder pint til omkring 7.500 omdr., så falder den til 6.500 og fortsætter så igen op til 7.000 omdr. = ca. 60km/t efter speedeometer og ægte 50km/t ifølge en af de der lystavler
Men hvorfor har den sådan et punkt i gearingen, som den har problemer med at komme over ?
Vil den have accelere bedre med lettere ruller, samt lettere komme over dette punkt ?
Med 7½ grams ruller kunne den før IKKE tvinges over 7.000 omdr. heller ikke nedad bakke ?
Sidste år skiftede jeg følgende:
Cylinder kit 40,0 mm. med stempel
http://scooterparts.dk/product.asp?product=13402
Italiensk Alukit i superkvalitet, LUFTKØLET, ALU CYLINDER I HØJ KVALITET. LEVERES MED STEMPEL OG PAKNINGER. BEMÆRK et MEGET OMDREJNINGS VILLIG CYLINDER kit.
Variomaticsæt komplet RACING (THansen)
http://thansen.dk/product.asp?c=22249533...1712460539
Dyse 76
Kilerem DAYCO kevlar PGO
http://thansen.dk/product.asp?c=24506006...1551937917
Gav bedre træk og et par km/t. skiftede derfor til 8gr. som igen gav lidt topfart - men stadigvæk under 50km/t ad lige vej dvs. UNDER ægte 45 km/t
Prøvede med forskellige ruller fra 6½ - 8gr. Syntes at den med JK udstødningen kørte bedst med 8gr. Men den kom dog ikke op i højeste gear, og havde besvær opad bakker.
Med THansen udstødningen (uden begrænser), trækker den forbi 7.000 omdr. og holder 55-60 ud ad lige vej, falder til ca. 50 opad mindre stigningener.
Mht. begrænseren i luftfilteret. Har har den af/på mange gange - men synes helt klart den kører bedst med denne "begrænser".
Choker
En af gange jeg havde den skilt ad glemte at sætte ledningen til el-chokeren på. Det hjalp faktisk på hastigheden - tager lettere omdrejninger nu.
Efter montering af THansen udstødning igår, prøvede jeg at sætte el-chokeren til igen. Roligere motorgang ved kold motor - men den begrænser stadigvæk trækket ved høje omdrejninger - selv når den er varm?
Med ledning afmonteret træk den forbi de "døde punkt" ved 7.000 omdr og forsatte med og accelere.
Med ledning monteret (idag) trækker den forbi, falder til 6.500 omdr og DØR. dvs farten falder, så "geares" der ned, den accerelere igen - geare op igen og dør - denne cyklos gentages konstant ad lige vej.