06-08-2006, 14:49
Vedhæftet er justeringsvejledningen til Agility's "Pilotskrue". (Pilot screw på engelsk)
Den sidder samme sted som luftskruen på f.eks. Listo, men er luft- og pilot- det samme?
På visse maskiner har man jo åbenbart noget ved navn 'blandingsskrue' i stedet.
Efter seneste service finder jeg den pågældende skrue temmelig præcist 1,5 omdrejninger ude fra sædet, hvilket ifølge vejledningen er det absolut inderste, der er norrmalt.
Motoren forekommer nu at være en del mere tøvende, hvis man pludselig giver gas under kørsel.
Virker en tomgang på 1900 ikke lidt i overkanten?
Jeg synes at erindre flere herinde, der kører med omkring 1600, og jeg har også selv hidtil kørt en del lavere, end den gør nu.
Det kan selvfølgelig have været en medvirkende årsag til, at jeg har haft en tendens til at gå i stå ved f.eks. lysreguleringer i starten. Det er ikke helt væk nu, men vist lidt bedre.
Jeg har for øvrigt fundet et lille hul i skjoldet, der matcher bemeldte skrue. Så lang en skruetrækker har jeg imidlertid ikke
Edit:
Hm top hastigheden er også gået lidt ned for hver eneste service. Nu kan den dårligt mases op på 35 på meteret, hvor den fra ny nåede 37.
Diverse radarer ved indkørslen til jyske småbyer har vist 31-32, når meteret sagde 35, og jeg har selv i starten timet de 37 til reelt ca. 34. Det er vel næppe meteret, man har trimmet?
Hvor meget kan man stole på de der radarer?
Kunne man tænke sig, at CDI'en kan programmeres udefra? Det gør man jo raskt væk på biler, der dog nok har et noget højere teknologi-niveau til rådighed.
Der er vel en årsag til, at min CDI typisk koster 3 gange så meget som den til f.eks. Listo og 10 gange så meget som dem til flere PGO modeller.
Den sidder samme sted som luftskruen på f.eks. Listo, men er luft- og pilot- det samme?
På visse maskiner har man jo åbenbart noget ved navn 'blandingsskrue' i stedet.
Efter seneste service finder jeg den pågældende skrue temmelig præcist 1,5 omdrejninger ude fra sædet, hvilket ifølge vejledningen er det absolut inderste, der er norrmalt.
Motoren forekommer nu at være en del mere tøvende, hvis man pludselig giver gas under kørsel.
Virker en tomgang på 1900 ikke lidt i overkanten?
Jeg synes at erindre flere herinde, der kører med omkring 1600, og jeg har også selv hidtil kørt en del lavere, end den gør nu.
Det kan selvfølgelig have været en medvirkende årsag til, at jeg har haft en tendens til at gå i stå ved f.eks. lysreguleringer i starten. Det er ikke helt væk nu, men vist lidt bedre.
Jeg har for øvrigt fundet et lille hul i skjoldet, der matcher bemeldte skrue. Så lang en skruetrækker har jeg imidlertid ikke
Edit:
Hm top hastigheden er også gået lidt ned for hver eneste service. Nu kan den dårligt mases op på 35 på meteret, hvor den fra ny nåede 37.
Diverse radarer ved indkørslen til jyske småbyer har vist 31-32, når meteret sagde 35, og jeg har selv i starten timet de 37 til reelt ca. 34. Det er vel næppe meteret, man har trimmet?
Hvor meget kan man stole på de der radarer?
Kunne man tænke sig, at CDI'en kan programmeres udefra? Det gør man jo raskt væk på biler, der dog nok har et noget højere teknologi-niveau til rådighed.
Der er vel en årsag til, at min CDI typisk koster 3 gange så meget som den til f.eks. Listo og 10 gange så meget som dem til flere PGO modeller.