Søg Garagen Hej Gæst! Register

18 AMP batteri på min Speedfight 2?
#13
CJ92 Skrev:Hver Xenon pærer bruger 35W, så altså 35W x 2 = 70W..
Men jeg må prøve med et batteri på ca. 10 AMP, der passer i..
Dine ledninger er "ligeglade" med, hvor mange amp/h dit batteri har, da amp/h kun angiver, hvor lang tid, batteriet kan afgive "strømmen", før det er fladt.

Hvis du bruger 70W på forlygterne og måske 15W på baglygten, er dit forbrug 85W. Da du kører med 12v, ser regnestykket ca. således ud: 85/12= 7amp. Med et 10amp/h batteri, der er helt på toppen, vil du således kunne regne med, at dit batteri højst (og meget optimistisk) vil kunne levere strøm i 10/7= 1,4 timer. I realiteten er det dog ikke mere end en lille ½ time, da batteriet ikke må aflades mere, end ca. halvt. Det er derfor nødvendigt, at du finder ud af, hvor meget din generator kan levere til opladning, da den jo også skal levere strøm til tændingen. Din generator, skal således kunne levere al den nødvendige strøm til forbrug, plus strøm til opladning af batteriet. Batteriet må ikke bruges til at trække andet end din startmotor og lyset meget kortvarigt

De batterier, der sidder på en knallert (og biler), er startbatterier, der er bygget til at afgive enkelte kraftige udladninger, og tåler ikke - modsat deep-cycle batterier, som sidder i f.eks. gaffeltrucks - at blive "malket" konstant. Du skal derfor være klar over, at såfremt dit batteri bliver bliver helt afladet mere end tre-fem gange, så er batteriet ødelagt Ked af det
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
russer60 Skrev:Uden at være geni mht strøm så tror jeg ikke det kan bruges medmindre du sætter ledninger på med større kvadrat.

Mit umiddelbare bud er at du brænder ledningsnet og komponenter af og i værste fald din knallert.
Ret mig hvis jeg tager fejl men der er en grund til at knallertbatterier er på 4-5AMP
Grunden er nok snarere, at generatoren ikke kan producere mere strøm, end nødvendigt, for at holde motor og lys gående, og så lige at genoplade startbatteriet. Det er således ikke nødvendigt med flere amp/h (flere amp/h fylder og koster :wink: ). Jeg ved ikke, hvad de enkelte generatorer yder, men på min, yder den maks. 144 watt ved 5.000 omdrejninger.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#15
kragen Skrev:Dine ledninger er "ligeglade" med, hvor mange amp/h dit batteri har, da amp/h kun angiver, hvor lang tid, batteriet kan afgive "strømmen", før det er fladt.

Hvis du bruger 70W på forlygterne og måske 15W på baglygten, er dit forbrug 85W. Da du kører med 12v, ser regnestykket ca. således ud: 85/12= 7amp. Med et 10amp/h batteri, der er helt på toppen, vil du således kunne regne med, at dit batteri højst (og meget optimistisk) vil kunne levere strøm i 10/7= 1,4 timer. I realiteten er det dog ikke mere end en lille ½ time, da batteriet ikke må aflades mere, end ca. halvt. Det er derfor nødvendigt, at du finder ud af, hvor meget din generator kan levere til opladning, da den jo også skal levere strøm til tændingen. Din generator, skal således kunne levere al den nødvendige strøm til forbrug, plus strøm til opladning af batteriet. Batteriet må ikke bruges til at trække andet end din startmotor og lyset meget kortvarigt

De batterier, der sidder på en knallert (og biler), er startbatterier, der er bygget til at afgive enkelte kraftige udladninger, og tåler ikke - modsat deep-cycle batterier, som sidder i f.eks. gaffeltrucks - at blive "malket" konstant. Du skal derfor være klar over, at såfremt dit batteri bliver bliver helt afladet mere end tre-fem gange, så er batteriet ødelagt Ked af det

Kan man så købe en kraftigere generator eller en af de der deep-cycle batterier til en knallert? Har søgt lidt på dem, men de er lige en tand for store, og prisleget ligger også mellem 900-2000 kr.. Fortvivlethock:
Peugeot Speedfight 2 AC 08

--------------------------------

When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep - not screaming, like the passengers in his car.
Svar
#16
Jeg vil så lige sige ser jeg en scooter med xenon lys så kan jeg love dig for ejeren bliver flået af og rykket rundt!

Det er satme slemt nok de lorte bilister skal køre med deres eftermonterede ulovlige lorte xenon, så gør os alle en tjeneste, og lad være med at montere det, det generer alle de andre bilister.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#17
CJ92 Skrev:Kan man så købe en kraftigere generator eller en af de der deep-cycle batterier til en knallert? Har søgt lidt på dem, men de er lige en tand for store, og prisleget ligger også mellem 900-2000 kr.. Fortvivlethock:

Ved du om man kan købe kraftigere generatorer? Eller om det skal være noget hjemmefiks, hvis det skal være?
Peugeot Speedfight 2 AC 08

--------------------------------

When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep - not screaming, like the passengers in his car.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: