Søg Garagen Hej Gæst! Register

Cykelstier på broerne :)
#1
Mulig cykelsti på Femernbælt broen.
Det mangler vi så også på Storebælt og Øresundsbroen/tunnelen. Smil. Så vidt jeg husker, ville en cykelsti på Storebæltsbro'en ha' kostet "sølle" 81 mill. kr., dengang broens pris blev diskuteret. At budgettet så senere røg fløjten, med flere milliarder, tales der ikke højt om.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
At kalde den skrivelse fra DCF for "Mulig cykelsti på Femernbæltbroen" er nok at være MEGET optimistisk. DCF sendte en tilsvarende skrivelse ud, både ved projekteringen af Storebæltsforbindelsen og Øresundsbron. Det er derfor man kan tage cykler med i toget...

Lur mig om det ikke også bliver resultatet på Femernbælt forbindelsen - Hvis altså den bliver bygget. Tyskerne er jo ikke såååååå vilde med at få den bygget, som de danske brogale politikere...

Dutch
Svar
#3
Nu er jeg nok født negativ, men tror de mon selv på at en cykelsti skulle kunne lokke flere turister til DK ??
For det må jo være turisterne de tænker på. Kan ikke forestille mig nogen af de lokale der gider cykle til tyskland, bare fordi man kan !! Ja så er der jo knallertene, der kunne der måske være lidt perspektiv i det, men det vil jo være lukket land for 45'erne og så er der jo ligesom ikke meget ved mere.
Nej, min mening er at de 2-hjulede klasser under mc, de må bruge de muligheder der er i dag.
Ikke mindst set i betragtning af hvor mange % der bruger cykel/knallert til andet end lokaltransport.
Svar
#4
Struerboen Skrev:Nej, min mening er at de 2-hjulede klasser under mc, de må bruge de muligheder der er i dag.
Ikke mindst set i betragtning af hvor mange % der bruger cykel/knallert til andet end lokaltransport.
Problemet vil dog være at hvis der kommer en Fehmernbælt forbindelse, så vil færgeruterne mellem Rødby/Puttgarden og Gedser/Rostock nok lukke ned. Så vil 2 hjulere under MC klasse fra Sjælland, kun have muligheden for at tage den lange rute via Spodsbjerg/Tårs, henover Fyn, og ned, hvis de skal på tur til Tyskland eller længere sydpå.
Cyklisterne vil kunne tage toget over en Fehmernbælt forbindelse.

Dutch
Svar
#5
DutchDK Skrev:Problemet vil dog være at hvis der kommer en Fehmernbælt forbindelse, så vil færgeruterne mellem Rødby/Puttgarden og Gedser/Rostock nok lukke ned.

Scandlines var ellers fremme i pressen dengang projektet blev vedtaget, og sige at de skam ikke lukkede ruten de første ca. 15 år (Dette var noget med den estimerede restlevetid på færgerne) hvilket kom kraftigt bagpå trafikministeriet, da de netop i deres beregninger for økonomien i Fehmern-forbindelsen netop havde regnet med at færgerne så ville lukke.

Scandlines begrundelse for netop ikke at lukke var bla. at mange lastbilchauffører nok gerne ville have det afbræk i deres tur, måske også af hensyn til kørehviletid.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Vi har lige haft noget tysk famile på besøg. De bor på Femern og vil meget gerne undgå den bro!

Den bliver for dyr at benytte
Den vil fjerne den eneste brugbare jernbanestation bare i nærheden af øen. (Puttgarden)
Den vil lave øen om til en gigantisk byggeplads i mange år. Uden kompensation for de husejere, der bliver berørt.
Den eksisterende Femernsund bro vil ikke kunne klare presset, men da den er fredet, skal der altså være 2 broer. :roll:
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
#7
walker1 Skrev:Vi har lige haft noget tysk famile på besøg. De bor på Femern og vil meget gerne undgå den bro!

Den bliver for dyr at benytte
Den vil fjerne den eneste brugbare jernbanestation bare i nærheden af øen. (Puttgarden)
Den vil lave øen om til en gigantisk byggeplads i mange år. Uden kompensation for de husejere, der bliver berørt.
Den eksisterende Femernsund bro vil ikke kunne klare presset, men da den er fredet, skal der altså være 2 broer. :roll:

Jeg så også helst at broen ikke bliver til noget. Men den "lille mand", har jo desværre intet at skulle ha' sagt, i den forbindelse.
Jeg færdes jo rimelig tit på Femern, og kan også fornemme en vis modstand, mod den bro dernede.
Jeg foretrækker det afbræk (hviletid) færgen giver på en tur dertil.
Svar
#8
DutchDK Skrev:Så vil 2 hjulere under MC klasse fra Sjælland, kun have muligheden for at tage den lange rute via Spodsbjerg/Tårs, henover Fyn, og ned, hvis de skal på tur til Tyskland eller længere sydpå.
Cyklisterne vil kunne tage toget over en Fehmernbælt forbindelse.

Dutch

Der rammer du lige præcist problemets kerne Dutch. Vi er afskårede fra at benytte samtlige af de store broer, på nær den gamle Lillebæltsbro og den gamle Storstrømsbro, og hver gang der bygges en ny motorvej/jernbane combo forringes vore muligheder for at komme rundt yderligere.

Hvis bare vi var lige så politisk stærke som cyklisterne så kunne vi presse på for en løsning - for eksempel dispensation til at bruge motorvejs-nødsporet over broer og gennem tunneller - men desværre er vi jo som trafikgruppe kun på tålt ophold her i landet.
Ked af det
Svar
#9
Struerboen Skrev:Nu er jeg nok født negativ, men tror de mon selv på at en cykelsti skulle kunne lokke flere turister til DK ??
For det må jo være turisterne de tænker på. Kan ikke forestille mig nogen af de lokale der gider cykle til tyskland, bare fordi man kan !! Ja så er der jo knallertene, der kunne der måske være lidt perspektiv i det, men det vil jo være lukket land for 45'erne og så er der jo ligesom ikke meget ved mere.
Nej, min mening er at de 2-hjulede klasser under mc, de må bruge de muligheder der er i dag.
Ikke mindst set i betragtning af hvor mange % der bruger cykel/knallert til andet end lokaltransport.

Der er nogle steder hvor der findes cykelstier hvor der må føres stor knallert.
F.eks. langs motortrafikvejen fra skibet (vejle) ud mod Bredsten
Der må man køre med traktor og registreringspligtig knallert som der står på skiltet.

Så mon ikke muligheder for at lade en 45'er kører der forelå.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: