Søg Garagen Hej Gæst! Register

Til vordende MC'ister
#1
Mc på Manøvrebane.

Det prøvede jeg da allerede i 90'erne hos StjernQuist i København. Så nyt er det da ikke.?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Da jeg tog mckort var vi 4 timer på Jyllandsringen.
Vi skulle bla. prøve indvirkningen af højere fart på bremselængden. Kørsel med passager, kontrastyring, kørsel efter ideallinier, slalom og et par andre ting.
Svar
#3
Og de nye regler kræver bestået kørebanekursus, ellers ingen køreprøve. Dvs at der står en motorsagkyndig (politimand) og chekker om du har chek på mc'en på manøvrebanen. Så i princippet er der 2 køreprøver nu (en lille og en stor).
Svar
#4
Energy Skrev:Og de nye regler kræver bestået kørebanekursus, ellers ingen køreprøve. Dvs at der står en motorsagkyndig (politimand) og chekker om du har chek på mc'en på manøvrebanen.

Øv, det lyder besværligt Ked af det Smil
Svar
#5
Jps Skrev:Øv, det lyder besværligt Ked af det Smil

Ikke værre end at du smugtræner lidt - som mange af os andre har gjort (evt købe mc inden kortet)... :P
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Energy Skrev:Ikke værre end at du smugtræner lidt - som mange af os andre har gjort (evt købe mc inden kortet)... :P


Har virkelig ikke lyst til at smide penge ud på et køretøj, FØR jeg har kortet. For jeg ved, jeg bliver fristet, og det kan koste 5.000 kr at blive det Ked af det
Svar
#7
Jps Skrev:Har virkelig ikke lyst til at smide penge ud på et køretøj, FØR jeg har kortet. For jeg ved, jeg bliver fristet, og det kan koste 5.000 kr at blive det Ked af det

På den anden side, så har jeg fx. kørt 13.000km på mc'en i år uden at blive chekket (fandme iriterende).. :P
Svar
#8
Energy Skrev:På den anden side, så har jeg fx. kørt 13.000km på mc'en i år uden at blive chekket (fandme iriterende).. :P

Heldigt for dig Smil. Kør på den lille scooter (125'ern), og du kommer på rullefelt Grin.
Svar
#9
Energy Skrev:Ikke værre end at du smugtræner lidt - som mange af os andre har gjort (evt købe mc inden kortet)... :P

Så det vil sige at du køre på en mc uden kørekort og uden forsikring? Fortvivlethock:
"Mongo only pawn...in game of life!"
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
mongo Skrev:Så det vil sige at du køre på en mc uden kørekort og uden forsikring? Fortvivlethock:

Nej. Det gør mr. Energy ikke. Jeg har set "pappet" Grin.
Svar
#11
Du kan godt forsikre en mc uden at have mc kort.

Den nye prøve er ikke sværere end man gør det til, da jeg tog mc kort havde jeg købt motorcyklen før og kørt på den.

Hvis man har 10 teori timer så får man kun en lille bøde 500-1000 kr. ikke dermed sagt at det er okay, men man får erfaring imens.

Så det er bare med at få det mc kort, og komme ud på vejen og nyde nogle træf.
Chris Andersen
Svar
#12
mongo Skrev:Så det vil sige at du køre på en mc uden kørekort og uden forsikring? Fortvivlethock:

Jeg ved ikke om du læste videre, men du tror vel ikke ,at jeg har smugtrænet i 13000km.... :roll:
Svar


Forum spring: