Svar: 595
Tråde: 34
Tilmeldt: Jul 2007
Hey, har lige monteret fartbegrænser, men den ser ikke ud til at virke, mon jeg har gjort det rigtigt?
Rød ledning fra begrænser kom på rød ledning fra cdi'en med strømtyv. (nogle siger den skal på den der impulsting, som tændrørshætten går fra?)
Sort ledning blev spændt på stel bag impulstingen
Svar: 1.236
Tråde: 9
Tilmeldt: Nov 2005
Nej den skal på impulsledning, den der går fra picup til CDI. Fra tændrør og tilbage til tændspolen er der over 10.000V sætter du den der bliver begrænseren garanteret brændt af.
Jeg kunne ikke få min til at fungere, men tror der er fordi den først griber ind ved højere omdrejninger end en firetakter kommer op på.
Der er et par billeder af montering af min her.
http://www.billig-scooter.dk/about7005-0-asc-15.html
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar: 595
Tråde: 34
Tilmeldt: Jul 2007
Okay, tak, så var det nok derfor der kom en stor gnist da den sorte ledning blev sat på stel
Fik du den nogensinde til at virke? Jeg aner ikke hvor den skal på nu, for det giver ingen mening for mig
I det diagram jeg fik med, sidder den på en ledning fra cdi.
Svar: 352
Tråde: 37
Tilmeldt: Dec 2007
Peugeot Speedfight 2 AC 08
--------------------------------
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep - not screaming, like the passengers in his car.
Svar: 595
Tråde: 34
Tilmeldt: Jul 2007
Hey tak, men jeg ville egentlig gerne vide hvordan man brugte den strømtyv rigtigt
Tror jeg har ødelagt den anden ledning med den
Svar: 8
Tråde: 2
Tilmeldt: Apr 2007
Jeg har en Aprilia SR-50 med Piaggio injection motor - nogen der ved om man kan få en fartbegrænser til sådan en, og evt. hvor man får fat i den, eller hvad den hedder?
Jeg har ledt ved thansen og andre steder, men kan ikke finde noget som helst
Svar: 1.754
Tråde: 63
Tilmeldt: Jan 2008
På mange scootere, er CDI ledningen ført op til tændingskontakten, så den kortsluttes til stel, når der slukkes. Fartbegrænseren, kan sættes på, mellem stel, og typisk den tofarvede ledning (ofte sort/hvid), der går til tændingskontakten, men det er et forholdsvis synligt sted.
Aprilia SR-50 har ikke samme konstruktion som de andre scootere, og jeg kan ikke af diagrammet se, hvordan fartbegrænseren kan forbindes. Jeg er i tvivl, om gashåndtaget styrer elektronikken ved direct injection. Tilsyneladende går 4 ledninger, fra gashåndtag til elektronik. Kan det passe?
Selvom der bruges lidt flere komponenter til direct-injection, så burde prisen egentligt ikke være så høj. Tror at prisen sættes efter, hvad der kan trækkes ud af kunden, og ikke efter hvor stor produktionsprisen er. De fråser også med almindelige glødelamper i instrumentbrættet, som er mange gange dyere end lysdioder. Det er 30 år siden, at jeg så tilsvarende indenfor elektronik. Lysdioder har været brugt som mest normal pære i elektronik, i ca. 30 år, fordi de ikke kunne springe.
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
Super 8 Skrev:På mange scootere, er CDI ledningen ført op til tændingskontakten, så den kortsluttes til stel, når der slukkes. Fartbegrænseren, kan sættes på, mellem stel, og typisk den tofarvede ledning (ofte sort/hvid), der går til tændingskontakten, men det er et forholdsvis synligt sted...
Den "omdrejningsbegrænser/motorbremse" du har monteret på min (virker stadig uden problemer, tak :wink: ), sidder da ikke ret synligt. Den er gemt i ledningsrodet bag frontskjoldet ved lygten, og er ikke større end en tændstikæske
Kunne du ikke, her de lange vinteraftener, udtænke en modificeret model, der virker som almindelig drosling med en kontakt
ray: Ved den første "fejlmontering" virkede den jo som en særdeles effektiv fartbegrænser :roll:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.