Søg Garagen Hej Gæst! Register

Fokus igen på ulovlige knallerter i Station 2, TV2
#1
Andre der så indslaget?

Jeg skal ikke komme med moralsk prædiken om ikke at fjerne begrænsninger, men at nogle vælger at stikke af fra Politiet, endda så de måtte indstille jagten, dét kan jeg ikke begribe.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Jeg så det også.

Hvad sker der også for at man vælger at tage hjelmen af, så de "ikke må" påkøre ham, hvad tænker drengen på?
Svar
#3
Jeg har desvære ik set det.. Findes der et link til udsendelsen??.

Der er mange som bruger den med "kysen", for at slippe for at blive taget for de ved så må de kun følge efter :twisted: .

Mvh
tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#4
Fik set udsændelsen Fortvivlethock: og der kan sefølig rystes på hvodet over det med ham der kørte uden lys på som ikke ville stoppe.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#5
Jeg har 'båndet' udsendelsen til senere gennemkikning Blink med øjet
(Mener dog den bliver genudsendt i løbet af ugen)

Men de her nævnte bødepriser er nye for mig Fortvivlethock:
http://station2.tv2.dk/article.php/id-17606989.html
Og jeg ved ikke, om jeg får det hele med Ked af det Der er i hvert fald en del tomme felter her og der midt i det hele.
(Har ikke forsøgt mig med (gys) IE)
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Genudsendes natten til torsdag 01.15-02.00. Jeg har programmeret HD optageren. :wink:

Men ta' lige et kig på de crash test, som walker1 linker til! Fortvivlethock:
• PGO T-Rex Januar 2005 - Maj 2014 ca. 42000 km.
• PGO Dr. Big Maj 2014 -
Svar
#7
Ja, det er nogle ret hidsige scener!
Endnu en grund til ikke at køre så stærkt. Ond

Jeg kan dog ikke lige gennemskue, om der er nogle af de svingende biler, der overholder deres vigepligt.
Ikke at det vil hjælpe meget, når skaden sker, men ...

Og med mindre scenariet involverer kørsel på cykelsti, bør chaufføren vist opføre sig, som om der er tale om en motorcykel, for de må sjovt nok godt køre 80!
Og der er efterhånden en del små motorcykler, der fysisk har samme stel, som diverse 50 ccm.
Kymco f.eks.

Da min far første gang så min Agility 30, udbrød han: "Det er jo en motorcykel!"
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
#8
(03-11-2008, 23:23)Tempo Skrev: Jeg har desvære ik set det.. Findes der et link til udsendelsen??.

Der er mange som bruger den med "kysen", for at slippe for at blive taget for de ved så må de kun følge efter :twisted: .

Mvh
tempo

Hvad mener du med "kysen" ?
Svar
#9
(26-10-2010, 21:50)xevyy Skrev: Hvad mener du med "kysen" ?

Jeg har desværre ikke set udsendelsen, men jeg tror, at han fejlagtigt mener, at politiet ikke må "vælte" en knallerist, hvis han ikke har hjelm på, eller tager den af under eftersætningen. Hvis det fremgår af udsendelsen, at politiet ikke må "vælte" en knallert, for at stoppe den, hvis føreren ikke har hjelm på, er det ikke korrekt.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(26-10-2010, 21:50)xevyy Skrev: Hvad mener du med "kysen" ?

"Kysen" = hjælmen , men syns nu det er forkert fordi vil de IKKE stoppe. Jamen så må man jo bruge andre metider, selvom de ikke har hjælm på, så for min skyld spark dog folk af maskinen, hvis man ik vil høre må man sku føle.

Ærgelig ærgelig..
Svar
#11
(26-10-2010, 22:04)Søren26 Skrev: "Kysen" = hjælmen , men syns nu det er forkert fordi vil de IKKE stoppe. Jamen så må man jo bruge andre metider, selvom de ikke har hjælm på, så for min skyld spark dog folk af maskinen, hvis man ik vil høre må man sku føle.

Ærgelig ærgelig..
Selvom det, at "vælte" eller sparke en knallert ned, åbenbart anses for en acceptabel måde at standse knallerter på, finder jeg metoden unødvendig risikabel. Uanset, om personen har hjelm på eller ej, kan en betjent ikke forudse, hvilke skader en sådan nedsparkning vil medføre. Det er ikke lang tid siden, en pige blev sparket ned på knallert, og landede 10 cm fra et vejskilt, der kunnet have foråsaget død. Hun "slap" med et brækket ben og arm. Politiet skal ganske vist benytte de metoder, der er nødvendige, for at pågribe en forbryder, eller hindrer en i, at udsætte andre for fare, men metoderne skal så sandelig stå i et rimeligt forhold til forbrydelsens art. At en, har fjernet skiven fra en knallert, og nægtet at efterkomme politiets anvisninger, har jeg svært ved at se, skulle berettige politiet til, at benytte en metode, der i værste fald kan medføre invaliditet eller død.

Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#12
(03-11-2008, 23:08)SLK Skrev: Andre der så indslaget?

Jeg skal ikke komme med moralsk prædiken om ikke at fjerne begrænsninger, men at nogle vælger at stikke af fra Politiet, endda så de måtte indstille jagten, dét kan jeg ikke begribe.

Jeg har ikke set indslaget, men specielt det med bevidst at køre uden hjelm for at afskrække politiet fra at eftersætte lyder skræmmende i mine ører. Yikes! Målløs


Lad mig i midlertid spille djævelens advokat for en stund og vende debatten lidt på hovedet.

En eller anden klog mand, hvis navn jeg ikke lige kan huske, sagde engang at livet består af en lang serie af cost/benefit analyser. I alt hvad vi gør, foretager vi en bevidst eller ubevidst afvejning af fordele og ulemper. Måske har vore kære lovgivere efterhånden fået strammet skruen så meget så visse personer vurderer at det nogle gange godt kan betale sig at gå til yderligheder for at undgå en samtale med politiet.

Forestil dig et scenarie...

-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Malossi-Morten er på vej i skole. Han kører på sin flotte Speedfight som han købte fra ny for sine konfirmationspenge sidste år. Desværre blev han stoppet uden skive sidste sommer og fik en bøde, men som skoleelev slap han med 500 kr plus en ny variator til samme pris. Hans far lignede et nedsmeltet a-kraftværk da han fandt ud af det, men eftersom Morten selv betalte bøden med penge fra jobbet som flaskedreng i Fakta faldt han ned igen... efter en ugest tid. Morten er ellers glad for sin Speedfight som udgør er en central del af hans liv som teenager. Den fragter ham rundt til venner, skole og sport, og er samtidig en hobby. En del af hans image og udtryk, hvilket jo er væsentlig i den periode af ens liv... specielt for drenge.

Men så falder Malossi-Mortens verden pludselig sammen. Netop som han svinger ind på vejen ned til skolen ser han forude en politibil og et par motorcykler - og i vejkanten holder en lille gruppe scootere som systematisk er ved at blive prøvet på et rullefelt. To betjente står ude på vejen og vinker alle to-hjulere ind til siden. Placeringen er godt valgt - han havde ingen chance for at se dem før de så ham, og han kan ikke gøre andet end at trille stille og roligt ind i løvens gab og se sin Speedfight fiorsvinde for evigt i politiets varevogn. Eller kan han? Der er jo den lille sti til højre som fører ind i kolonihaveområdet... måske kan han nå det inden betjentene kommer op på deres BMW'er....
------------------------------------------------------------------------

Vi ville nok stoppe og tage skraldet - jeg ville i hvert fald. Mit liv er ikke værd at risikere for en scooter. Men for en teenager som Malossi-Morten er "skraldet" mange gange større end det er for mig. Jeg er voksen og min Neos har ingen indflydelse på mit image eller mit sociale liv... ja, om noget er den snarere negativ (en voksen mand på scooter er ikke just machismo). Jeg har også et job som gør et tab af maskinen mindre katastrofalt og en bil jeg kan bruge i stedet, indtil jeg får fat i en ny. Endelig er jeg myndig og min far er død for flere år siden, så jeg står ikke til ansvar for nogen.

Morten derimod mister sit køretøj til en værdi af 14.000 kr - og for en person som tilhører samfundets laveste indkomstklasse er det en monumental katastrofe. Uden den financielle indsprøjtning i forbindelse med konfirmationen ville han næppe have fået sin elskede Speedfight og udsigterne for at få en ny i nær fremtid er meget dystre. Hans eneste håb er farmand, men her er der større chance for at få totalt forbud mod at køre scooter resten af året. Far ved ikke meget om scootere, men han har hørt at "det er 50 gange farligere end en bil" og at "farten dræber" og det er nok for ham.

Ud over den økonomiske ruin kommer så den sociale nedtur - alle vennerne kører scooter og det er svært at "være med" hvis man ikke selv har en. Og med Speedfighten forsvinder samtidigt en vigtig del af hans identitet overfor omverdenen. "Vis mig din scooter og jeg skal sige dig hvem du er". Selvfølgelig er det ikke sådan at man går fra "in" til "out" fra den ene dag til den anden, men i hans alder har det altså en effekt. Den gruppe han identificerer sig med og hænger med er folk som går op i flotte scootere og Speedfighten er så at sige hans adgangsbillet til kliken.

Læg til dette at teenagere generelt føler sig udødelige, konsekvent overvurderer egne evner og har en tendens til at se verden som sort/hvid - kan man så undre sig over at Malossi-Morten kraftigt overvejer at tage chancen? Han har som sagt enormt meget at vinde ved det, og hvad har han at miste?


Og politikerne er åbenbart godt i gang med at suplere den i forvejen skandaløse konfiskationsregel med en mulig udsættelse af retten til kørekort, hvilket vil gøre det endnu mere attraktivt at tage chancen og stikke af. Læg dertil at man samtidigt øger incitamentet for 30'ere til at køre ulovligt ved at nedsætte hastigheden til 25 km/t....
Svar


Forum spring: