Søg Garagen Hej Gæst! Register

Motorophæng til Sprint (Zongshen)
#1
Min Zongshen (Sprint replika) virker lidt løs i ophænget. Dvs, at når den står på begge hjul kan man vippe bagenden frem og tilbage (sidelæns). Vi snakker et spænd på 2-3 cm. Selve møtrikkerne på ophænget er strammede fint. Er det normalt, eller kan et par nye muffer gøre det?
I så fald, hvad hedder reservedelen på THansen?

Et andet problem. Jeg har lige haft den på værksted da den kørte dårligt. (hakkkede i det, eller tænding der sprang over ved fuld gas). Den kørte perfekt de første 20 km efter afhentning, men så var den der ellers igen. Min mekaniker siger at der muligvis skal ny CDI i, eller at der er vrøvl med karburatoren. Den kører perfekt ved halv gas, men er meget svær at starte i forhold til før.

Håber i vil hjælpe mig.

Jakob
"The world has moved on"

Roland Deschain
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Jakob Kiilerich Skrev:Et andet problem. Jeg har lige haft den på værksted da den kørte dårligt. (hakkkede i det, eller tænding der sprang over ved fuld gas). Den kørte perfekt de første 20 km efter afhentning, men så var den der ellers igen. Min mekaniker siger at der muligvis skal ny CDI i, eller at der er vrøvl med karburatoren. Den kører perfekt ved halv gas, men er meget svær at starte i forhold til før.

Hvis det er et karburator problem, så kan det være det er galt med membranen.

Prøv at tage et kig på gasspjælds membranen under det sorte låg på karburatoren.
Den skal ligge nede i den riller der hele vejen rundt.
Der må ikke være nogle huller eller revner, tag den ud og hold den op mod lyset så du kan se om der er små huller i, tag også et kig under den folle der er hele vejen rundt, der kan godt gemme sig nogle huller eller revner der.

Hvis du får problemer med at få den til at passe igen, når du skal monter den igen, er det en god ide at tage den med ind på radiatoren et stykke tid, så kan man lettere få den til at passe ned i rillen igen. :wink:

Ps. Pas på du ikke taber den lille o-ring der sidder på nålen.
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#3
Tak for svar. Det vil jeg lige tjekke ud:-)
Hvordan er Jer Sprint-ejeres erfaring mht, mine bekymringer om ophænget?
"The world has moved on"

Roland Deschain
Svar
#4
Min Sprint gør det ikke, altså det med ophænget.. Det lyder lidt mærkeligt, er du kørt galt på den eller sådan noget?
// Danielvp

Så har Giantcoen ski nået 6.000 km!! :D
Svar
#5
Er det selve motoren der flytter sig i forhold til stellet eller er det baghjulet der rykker sig i forhold til motoren?
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Jeg har samme problem med min sprint replika. Altså med at ophænget virker løst. Det føles ikke rart når man drejer eller køre over små riller/huller på vejen.

Det er hele motorblokken der rykker sig i forhold til stelet. Baghjulet sidder fint fast. Og det virker til at skruerne også er spænt ordenligt, som Jakob er inde på.
Svar
#7
3cm Udråbstegn Udråbstegn På min MC havde jeg 1½ mm, målt på baghjulets aksel, og det kunne tydeligt mærkes på køreegenskaberne. Det ødelagde fuldstændig retningsstabiliteten i sving, og dermed selvfølgelig også køreglæden.

Hvis systemer er som på min, og det tror jeg der er, så hænger motor og bagtøj i to gummibøsninger. På min var fejlen at det ikke kunne spændes rigtigt sammen fordi gevindet på bolten ikke var langt nok. Så i første omgang så prøv at tage møtrikkerne af , og læg en skive under, måske vil det hjælpe.
Ellers må du skille det helt ad, og se hvad der er galt, eller få den på værksted hurtigst mulig, for dette kan man ikke køre med, sikkerhedsmæssig er det lige så uforsvarligt som at køre med defekte bremser.
Momentet boltene skal spændes med er 5-6 kg-m

http://www.letsindig.be/lifan/vedligehol...vinger.htm

[Image: 2007-04-22%20015k.jpg]
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#8
Nå, Duxar og Jakob
Var det til nogen hjælp, eller kører i stadig rundt på en ledløs scooter. det ville være dejligt, og måske også for andre, hvis man fik en tilbagemelding.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#9
Ja tak, det var dejligt Smil

Min trænger til nye bøsninger iflg min menaniker. Desværre koster det kassen at få skiftet. Jeg kører lidt videre på min fiskekutter, inden jeg opgiver kinamandens land og dets produkter og går over til italiensk.
"The world has moved on"

Roland Deschain
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Jeg har desværre ikke fået kigget på det endnu.
Svar
#11
Jeg står med noget af det samme med min Sprint. Jeg ved dog at det er bøsningerne i motorblokken der er slidt væk på min, altså bøsningerne i den anden ende af ophænget (end den ende vist på billedet længere oppe).

Jeg har bestilt bøsningerne, og skal da sige om det hjælper noget, når jeg engang får dem skiftet.
Svar


Forum spring: