Søg Garagen Hej Gæst! Register

Giantco Sprint miljøting
#1
Hey!, mit ophæng til mit økosystem, det med de tykke slanger osv. er faldet af, kan jeg ikke bare fjerne det hele også blænde det lille rør af der går fra cylinderen og op til det der system?, også lukke af i det T-stykke der sidder der stadig er vakum til at suge i tanken?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
brugernavn Skrev:Hey!, mit ophæng til mit økosystem, det med de tykke slanger osv. er faldet af, kan jeg ikke bare fjerne det hele også blænde det lille rør af der går fra cylinderen og op til det der system?, også lukke af i det T-stykke der sidder der stadig er vakum til at suge i tanken?

Jo, du kan bare blinde det store rør fra cylinderen af.

Og det lille T stykke skal du søger for at blænde helt af, ellers mister du varcum, og så kan den have svært ved at starte, og køre.

Jeg valgte at brænde den ene indgang til T-stykket, indtil den smeltet sammen, så den var helt lukket.
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#3
Big7000 Skrev:Jo, du kan bare blinde det store rør fra cylinderen af.

Og det lille T stykke skal du søger for at blænde helt af, ellers mister du varcum, og så kan den have svært ved at starte, og køre.

Jeg valgte at brænde den ene indgang til T-stykket, indtil den smeltet sammen, så den var helt lukket.

Okai, jeg har adgang til en masse af sådanne t-stykker, slanger osv. kan jeg så ikke bare køre en slange direkte fra studs til tank? Smil

og ved du om den udstødning fra Protuna giver noget overhovedet?, min er med ubegrænset cdi, 5 grams ruller og standard dyse, den går kun 65 på speedo med mange omdrejninger.
Svar
#4
brugernavn Skrev:Okai, jeg har adgang til en masse af sådanne t-stykker, slanger osv. kan jeg så ikke bare køre en slange direkte fra studs til tank? Smil

og ved du om den udstødning fra Protuna giver noget overhovedet?, min er med ubegrænset cdi, 5 grams ruller og standard dyse, den går kun 65 på speedo med mange omdrejninger.


Jo, du kan nemt, skifte den ud med en lang slange fra tank til studs. :wink:

Udstødningen fra protuna giver intet, for det første fordi, den er magen til den orginal, for det andet fordi, at en anden udstødning ikke giver noget på en 4-takter.

Har du prøvet med nogle 5.5 - 6.0 grams ruller? Du kunne også skifte til en 92-94 dyse, det kan måske give en lille smule, nu når du har ubegrænset cdi.

Ellers er der nok ikke så meget andet tilbage at gøre, hvis du vil have mere motorkræft, så må du skifte cylinder.
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#5
Big7000 Skrev:Jo, du kan nemt, skifte den ud med en lang slange fra tank til studs. :wink:

Udstødningen fra protuna giver intet, for det første fordi, den er magen til den orginal, for det andet fordi, at en anden udstødning ikke giver noget på en 4-takter.

Har du prøvet med nogle 5.5 - 6.0 grams ruller? Du kunne også skifte til en 92-94 dyse, det kan måske give en lille smule, nu når du har ubegrænset cdi.

Ellers er der nok ikke så meget andet tilbage at gøre, hvis du vil have mere motorkræft, så må du skifte cylinder.

Jeg er gode venner med mekanikerne i Thansen her i byen, de undre sig også over hvorfor den går så langsomt, dem de skruer i nogle gange kører 80 på speedo.

Jamen tror jeg vil prøve med tungere ruller så?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
brugernavn Skrev:Jeg er gode venner med mekanikerne i Thansen her i byen, de undre sig også over hvorfor den går så langsomt, dem de skruer i nogle gange kører 80 på speedo.

Jamen tror jeg vil prøve med tungere ruller så?

Jeg syndes også det er lidt mærkeligt, for som du siger skulle den efter omstændighederne køre hurtigere.

Ruller kan måske gøre lidt, men prøv med lidt forskellige indtil du finder den bedste vægt at køre med.
Jeg syndes at 5.0 var for lidt da jeg havde den samme opsætning som dig.

Har du foresten kigget om din er med skrue i karburator, for enkelte sprint's har nemmelig den begrænsning.

http://www.billig-scooter.dk/portal/arti...urator.php
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#7
Big7000 Skrev:Jeg syndes også det er lidt mærkeligt, for som du siger skulle den efter omstændighederne køre hurtigere.

Ruller kan måske gøre lidt, men prøv med lidt forskellige indtil du finder den bedste vægt at køre med.
Jeg syndes at 5.0 var for lidt da jeg havde den samme opsætning som dig.

Har du foresten kigget om din er med skrue i karburator, for enkelte sprint's har nemmelig den begrænsning.

http://www.billig-scooter.dk/portal/arti...urator.php

Lad mig sige det sådan her, scooteren stod ude ved T-hansen sådan her:
[Image: 1747929.jpg]

Og da jeg så fik den hjem og ville fjerne begrænsninger var alt væk :P, ingen skive, ingenting i luftfilteret osv. det eneste der manglede var ubegrænset CDI og lettere ruller, men må da prøve med tungere ruller, men er bare bange for at miste optræk?
Svar
#8
Hvor hurtigt render den?

Jeg tvivler stærkt på man kan få sin sprint på 80 på speedo.. Så meget kan en 50cc 4takter da ikke køre.. Du får den max på 55-60, dvs 65-70 på speedo, hvis du er heldig. Du bliver nødt til at skifte din cylinder hvis du vil køre hurtigere - det er også nemmere end at fjerne begrænsninger, heldigvis. Og så kan du få en ny cylinder til små 500kr nogle steder.. (fra ny).
TMS Classic 50 4t 2008, 3000km
Giantco Sprint 2008, 2800km 89cc Naraku
Billeder på vej! :)
Svar
#9
zoomah Skrev:Hvor hurtigt render den?

Jeg tvivler stærkt på man kan få sin sprint på 80 på speedo.. Så meget kan en 50cc 4takter da ikke køre.. Du får den max på 55-60, dvs 65-70 på speedo, hvis du er heldig. Du bliver nødt til at skifte din cylinder hvis du vil køre hurtigere - det er også nemmere end at fjerne begrænsninger, heldigvis. Og så kan du få en ny cylinder til små 500kr nogle steder.. (fra ny).

Jeg vil ikke tune Blink med øjet kun fjerne begrænsninger...

Jeg prøvede med tungere ruller idag, et mix af 7.5 og 5.0 altså 3 af hver fordelt som de skal, men hold kæft et nedern optræk og topfarten var det samme? 65 på speedo.. ned af bakke tager den MANGE RPM og kommer lige op på 70 og dør så, skal jeg så ikke have større dyse?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Hvis den dør når den får bundgas, burde du skifte.
TMS Classic 50 4t 2008, 3000km
Giantco Sprint 2008, 2800km 89cc Naraku
Billeder på vej! :)
Svar
#11
zoomah Skrev:Hvis den dør når den får bundgas, burde du skifte.

Prøver jeg så Blink med øjet
Har lige fået en gratis Malossi Deltaclutch af en kammerat, har gået 2km, ville den give noget hvis jeg satte lidt lettere fjedre i den?
Svar
#12
brugernavn Skrev:Prøver jeg så Blink med øjet
Har lige fået en gratis Malossi Deltaclutch af en kammerat, har gået 2km, ville den give noget hvis jeg satte lidt lettere fjedre i den?

Den køre bedst med den orginale kobling, og nej, det ville ikke give noget at sætte lettere fjeder i.
Det eneste der ville ske er at den kobler ud tidligere, intet andet. :wink:
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar


Forum spring: