31-10-2008, 20:08
Jps Skrev:Det gør mig ikke meget klogere, Lehmann:
Den der tegning har heller aldrig gjordt mig klog.
Godkendelseskode på Cylinder/Scooter?
|
||
31-10-2008, 20:08
Jps Skrev:Det gør mig ikke meget klogere, Lehmann: Den der tegning har heller aldrig gjordt mig klog.
31-10-2008, 20:09
Jps Skrev:Det gør mig ikke meget klogere, Lehmann: Hmm. Cylinderen er markeret med et 4-tal på splittegningen. Og i højre side står der ud for nummer 4, PGO49ccm. <-- Dette er det der skal stå i cylinderen. Og det som står i din cylinder. Det samme gælder for alle de andre markerede dele på splittegningen. Så den er god nok din cylinder.
Ivrig scooterkører både på gaden og på banen.
Har rodet med scootere siden 95, hvor jeg startede i lære. http://www.scootergalleri.dk/html/gal_vi...p?ID=12360
31-10-2008, 20:12
Kig i din variator, nummer 9 på tegningen. Der står der KHS hvis den er original.
På motoren nr. 6, skal der stå PD30, hvilket der også gør. På 45'erne står der f.eks. P1 ved dette felt.
Ivrig scooterkører både på gaden og på banen.
Har rodet med scootere siden 95, hvor jeg startede i lære. http://www.scootergalleri.dk/html/gal_vi...p?ID=12360
31-10-2008, 20:24
Hvilket bringer os til runde to :wink:
Hvad skal det skilt bruges til, da alle de nævnte dele, fuldt lovligt, må udskiftes med tilsvarende erstatningsdele fra andre fabrikanter :?
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien. Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
31-10-2008, 20:30
kragen Skrev:Hvilket bringer os til runde to :wink: Find en dokumentation for din påstand først. Det er mig bekendt ikke tilfældet, medmindre der ligger en dokumentation for den enkelte uoriginale dels typegodkendelsesnummer, og en label med nummeret er monteret i sædekassen. På f.eks. uoriginale udstødninger, følger der et mærke med med et E-nummer/godkendelsesnummer, som er til at sætte i sædekassen ved typepladen, som Jps viser, hvis den ellers er godkendt og dermed lovlig. Dette nummer referer så til en godkendelse, som givet vis kan findes ved synshallen. Denne typeplade under sædet SKAL iflg. loven sidde på alle scootere.
Ivrig scooterkører både på gaden og på banen.
Har rodet med scootere siden 95, hvor jeg startede i lære. http://www.scootergalleri.dk/html/gal_vi...p?ID=12360
31-10-2008, 21:30
Lehmann Skrev:Kig i din variator, nummer 9 på tegningen. Der står der KHS hvis den er original. Jeg har en Malossi i, så den er ikke original . Og angående cylinderen, så må den altså godt sidde på min "nye" motor?
31-10-2008, 21:37
Jps Skrev:Jeg har en Malossi i, så den er ikke original . Og angående cylinderen, så må den altså godt sidde på min "nye" motor? Hvis det stemmer overens med motorens godkendelsesnummer "PD30" så skal der sidde en cylinder på med godkendelsesnummeret "PGO49ccm" Som vist på typepladen under sædet.
Ivrig scooterkører både på gaden og på banen.
Har rodet med scootere siden 95, hvor jeg startede i lære. http://www.scootergalleri.dk/html/gal_vi...p?ID=12360
31-10-2008, 21:47
Lehmann Skrev:Hvis det stemmer overens med motorens godkendelsesnummer "PD30" så skal der sidde en cylinder på med godkendelsesnummeret "PGO49ccm" Som vist på typepladen under sædet. De hedder vel alle PD30 på Dr. Big?? Og ja jeg er lidt forvirret omkring det
31-10-2008, 22:01
Jps Skrev:De hedder vel alle PD30 på Dr. Big?? Og ja jeg er lidt forvirret omkring det Mener der er kommet en nyere godkendelse med "P2" for 30'ere. Men på din Dr. Big skal der stå PD30 øverst på motornummeret.
Ivrig scooterkører både på gaden og på banen.
Har rodet med scootere siden 95, hvor jeg startede i lære. http://www.scootergalleri.dk/html/gal_vi...p?ID=12360
31-10-2008, 22:20
Lehmann Skrev:Mener der er kommet en nyere godkendelse med "P2" for 30'ere. Der står PD 30, på begge 2 .
01-11-2008, 13:16
Jps Skrev:Har aldrig hæftet mig særlig meget ved det Thansen skriver ved denne cylinder. Hvad går det egentlig ud på? Og hvor står den kode på scooteren? Jeg har kørt med den cylinder fra til hansen på min Big, og da den blev rusten med tiden og skulle skiftes, købte jeg en brugt original cylinder, og ved du hvad, den kom til at køre meget bedre...
01-11-2008, 13:23
2-stroke Skrev:Jeg har kørt med den cylinder fra til hansen på min Big, og da den blev rusten med tiden og skulle skiftes, købte jeg en brugt original cylinder, og ved du hvad, den kom til at køre meget bedre... Kunne heller ikke drømme om at købe en Thansen cylinder. Den er bare brugt som illustration til mit spørgsmål . Og jeg har jo den originale cylinder, liggende klar til brug. | ||
« Næst ældste | Næst nyeste »
|