Søg Garagen Hej Gæst! Register

Maxiscootere i 100-150cc klassen?
#37
kragen Skrev:En Baotian 125ccm Griner

Kragen :P. Ja hvorfor ikke (selvom det er en kineser) Grin Der sker jo ikke noget ved at kigge på den.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#38
Eller en Kymco Super8 125 ccm, som den gvviking deltog i sæsonafslutningsturen på. Den virker faktisk som en ganske gæv maskine.

Dutch
Svar
#39
DutchDK Skrev:Eller en Kymco Super8 125 ccm, som den gvviking deltog i sæsonafslutningsturen på. Den virker faktisk som en ganske gæv maskine.

Dutch

Da den er identisk med Super8 50cc (pånær motorstørrelsen), så du'er den ikke. Der er ikke meget plads til fødderne på den. Det var ihvertfald min oplevelse med 50'ern. Og jeg prøvede at placere foden på Gvviknigs 8'er. Men som sagt, ingen plads til fusserne. Og JA jeg er meget kritisk, med hensyn til det Grin. Men modellen fejler intet, ud over det,--- nå jow, man glider fremad på sædet, ikke godt. Grin
Svar
#40
Jps Skrev:Jeg har tit kigget på T:Rex 110cc og T:Rex 150cc Smil .
Hvilke andre modeller kan i anbefale?

Nu bliver det lidt svært !

Jeg kender en som kender en der har den 150'er, det lyder til han er vældig tilfreds med den.
Uden at kende den så meget, ved jeg da det er GY6 motoren der er i den. Da den ikke har meget mere power end min egen, kan jeg sige at motorvejskørsel kun bruges når det er nødvendigt, som i Lørdags da jeg tog broen hjem.

Hvis du skal bruge den og kunne følge med på motorvej vil jeg nok mene du skal op på ca 250 ccm.

Jeg kan godt forhøre mig om hvad "makkeren" med 150'eren har at sige til den?
Rød/Sort Kymco Super 8 125, 1600 km.
4 takter når 2 ikke er nok !
Cirka 20 år på 2 hjul.

Med venlig hilsen

Gert
Svar
#41
Efter 36 år på scooter ville jeg nok overveje at købe en Toyota Carina eller så noget Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#42
Caine Skrev:Efter 36 år på scooter ville jeg nok overveje at købe en Toyota Carina eller så noget Smil

Det er nu kun 7½ år på scooter, og resten på knallert Blink med øjet. Og jeg har ikke kørekort til bil, og vil heller ikke ha' det.
Svar
#43
Jps Skrev:Det er nu kun 7½ år på scooter, og resten på knallert Blink med øjet. Og jeg har ikke kørekort til bil, og vil heller ikke ha' det.

Hvorfor i alverden vil du ikke det ?
Svar
#44
gvviking Skrev:Nu bliver det lidt svært !

Jeg kender en som kender en der har den 150'er, det lyder til han er vældig tilfreds med den.
Uden at kende den så meget, ved jeg da det er GY6 motoren der er i den. Da den ikke har meget mere power end min egen, kan jeg sige at motorvejskørsel kun bruges når det er nødvendigt, som i Lørdags da jeg tog broen hjem.

Hvis du skal bruge den og kunne følge med på motorvej vil jeg nok mene du skal op på ca 250 ccm.

Jeg kan godt forhøre mig om hvad "makkeren" med 150'eren har at sige til den?

GY6 motor, på en T:Rex 150cc. Det har jeg meget svært ved, at tro på Smil.
Svar
#45
Caine Skrev:Hvorfor i alverden vil du ikke det ?


Det er for det første hundedyrt, at købe og eje en bil. Det har jeg slet slet ikke, penge til. Og så vil jeg også helllere mærke den friske luft, ved at køre på 2 hjul Blink med øjet.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#46
Da jeg stod for at købe min MC-Scooter undersøgte mulighederne. Jeg fik kontakt med en som har prøvet lidt af hvert. Hans vurdering gjorde at jeg "sprang på Kymco'en". Nu ved jeg du ikke kan have din "plader" på Kymco'en, men jeg syntes disse vurderinger skal deles med andre.

Her er hvad han skrev til mig:



"Hej Gert

Jeg håber du har læst testen på DBA, hvor Tommy Rønn er vildt imponeret, for jeg deler mange af hans meninger.

Plusser:
- siddekomfort
- acceleration
- benzinøkonomi (kører ml 30-35 km/l alt efter kørestil og vejrforhold)
- lys
- bremser
- affjedring (dobbelte progressivt vundne bagsstøddæmpere - justerbare)
- retningsstabil
- stellet flexer ikke (pga det dobbelte ophæng bag)
- god mellemacceleration ved overhaling
- godt moment (taber ikke ret meget op af bakke)

Neutral:
- mindre rum under sædet (men dog plads nok til ½ liter karburatorsprit, 1 liter benzin, regnbukser, regnfrakke, refleksvest, skivebremselås, wirelås, div. elastikker, poser og andre småting på samme tid. Kan dig ikke indeholde en fuldfjæs hjelm pga karburatoren.
(jeg vælger at give den neutral fordi man kan smide en boks direkte på den standardmonterede vinge/bagagebærer lavet i letmetal hvor man simpelthen borer huller til pladen til boksen, eller monterer boksen direkte på med skruer/bolte).

Minus:
- I vådt vejr er dækkene ikke voldsomt gode,
- topfarten på lige vej er stærkt afhængig af modvinden (ml 85-98 km/t på GPS (speedo siger 95-105 km/t))
- mindre god frihøjde (men ikke meget anderledes end andre mindre mc-scootere).
- som Tommy Rønn siger... svært at finde flere minusser.... :o)


Jeg er i hvert fald superglad for den. Har tidligere kørt PGO T-Rex 110 (2 takter) og PGO T-Rex 150 (4-takter).

110'eren er en tunet 45'er, som jeg var suverænt skuffet over. Topfart ml. 78-85 km/t (men speedo viste 110), og absolut ingen sejtræksevne op af bakker (50-60 km/t op af selv moderate bakker med fuldgas). Benzinøko 18-20 km/l

150'eren kører godt, og har høj topfart (108 km/t på en GPS - da sagde speedo 130), momentet en anelse mindre end Kymcoens, og accelerationen en del sløvere. Benzinøko var på ca 35 km/l - dog over 90-95 km/t ikke mere end 22 km/l

PGO'ernes sæder er direkte ringe, man falder sammen i lænden, og deres bagende flexer i sving fordi der kun er en støddæmper til at holde styr på transmissionsklumpen. Ballonhjulene var heller ikke ligefrem nogen success.

Har derudover prøvet et par kinesere - glem alt om dem, og så en Honda SCV 100 Lead, som med 7 heste og en top på 80 km/t var decideret langsom og som jeg ikke vil anbefale på veje med højere hastighed end 60-70. God benzinøko (næsten 40 km/l - og rimelig komfort),

Kymcoen mener jeg er den MC scooter hvor du får mest værdi pr. krone. En blæserluftkølet 4-takter og variatortransmission vil altid have et vist effekttab, så skal du have højere topfart så er det op på nakken af en Yamaha YBR125.... ;o) "
Rød/Sort Kymco Super 8 125, 1600 km.
4 takter når 2 ikke er nok !
Cirka 20 år på 2 hjul.

Med venlig hilsen

Gert
Svar
#47
Måske skulle man gå nogle 100 kubik op Smil. Er lidt lun på denne:
Hyosung.
Svar
#48
Jps Skrev:Måske skulle man gå nogle 100 kubik op Smil. Er lidt lun på denne:
Hyosung.

Så gå dog hele vejen: http://www.pointfigure.dk/temp/burgman.pdf Smil
Rød/Sort Kymco Super 8 125, 1600 km.
4 takter når 2 ikke er nok !
Cirka 20 år på 2 hjul.

Med venlig hilsen

Gert
Svar


Forum spring: