Søg Garagen Hej Gæst! Register

Cpi start problemer !!!
#1
Hej.

Har en Cpi Oliver.
Skiven pillet og ubegrænset forrør monteret. Kørte 70 km/t indtil for en uge siden Ked af det

Har indtil nu kørt med standard dyse som er 52.
Har nu sat en 60ér i da jeg tror den blev for varm.

Mit problem er nu at den ikke kan holde sig i gang ved en koldstart.
Den kører omtrent i 3 sek. og så går den ud - og så er den meget svær og starte igen.
Jeg har skiftet auto-chookeren, men til ingen verdens nytte åbenbart !!
Karburator er adskilt og renset.
Tændrøret er meget vådt efter gentagne startforsøg.
Skifter tændrøret idag når jeg kommer hjem,
da jeg syntes det var en noget "tam" gnist den gav...

Så kommer mit ??

Kan jeg have brændt cylindere/stempel varm grundet den manglende opdrosling af dyse, men hvorfor kan den så starte når den er helt kold, for derefter at gå ud efter 3 sek ( som jeg skrev øverst )
Jeg kørte med standard dysen i en uge, ca 250 km !! Er det derfor den har så dårlig koldstart nu


Hjælp, aner ikke hvad jeg skal gør !! :oops:
Mvh Jesper
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hejsa..

Det er ik sundt ik at "glemme" dyse op, når man fjerner begrænsninger.. Hvis du næsten ingen krompretion har på den nu, har cyl/stempel taget skade men kan nogle gange klares med et nyt stempel..
Du skrev noget om at dit tændrør er meget vådt, tjek om du har fået samlet stikket til din el-choker ordenligt.
Når du for den til at køre igen, hvis ik du selv kan så få en til at justere din blanding ( karburator ) ordenligt ind..

Mvh
tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#3
Tak for kommentaren

Det kunne være jeg skal ud og investere i et nyt stempel.
scooteren har sammenlag kørt 7000 km , så måske jeg skal købe et helt nyt cylinder kit i stedet elelr hva ?
Mvh Jesper
Svar
#4
Jeg har nu set en CPI Popcorn køre uden begrænsninger med standard dyse uden problemer, den kørte tilmed også 600 km med en 70ccm cylinder før den satte sig Smil
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#5
Smider snart Cpién i Sunds Sø.
Mvh Jesper
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
jsvcpi Skrev:Men du prøver vist og fortælle at jeg er en "paddehat" af format fordi jeg ikke har opdyset den Fortvivlethock:

haha,

dyre lærepenge

Husk lige § 2 i de regler du har accepteret at overholde, da du oprettede din bruger herinde.
Du kan genopfriske dem her : http://www.billig-scooter.dk/profile.php?mode=register .
Når du har genopfrisket din erindring, så retter du lige dit indlæg så det overholder § 2. Dette gør du ved at klikke på det ikon der ligner et ark papir med en saks, oppe til højre i dit indlæg.

Du kan læse mere om hvorfor du skal huske på § 2 når du laver indlæg, i denne tråd : http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.php?t=7744

På forhånd tak,

Dutch
Svar
#7
Hvad var den sidste ændring du foretog, før den pludselig begyndte at køre dårligt? Har du ikke tænk på, at det måske kan være det der er årsagen. :roll:
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#8
Jo, jeg synes jo jeg har tænkt på meget.

Den har somme tider, også da den var lovlig , pludselig været umulig og starte, så måske den fejl bare er der igen, men denne gang "sætter sig" helt igennem nu.

Grrr..

hmm forstår ikke helt den paragraf 2 I omtaler der !!

Tak
Mvh Jesper
Svar
#9
Tempo Skrev:Hejsa..

Det er ik sundt ik at "glemme" dyse op, når man fjerner begrænsninger.. Hvis du næsten ingen krompretion har på den nu, har cyl/stempel taget skade men kan nogle gange klares med et nyt stempel..
Du skrev noget om at dit tændrør er meget vådt, tjek om du har fået samlet stikket til din el-choker ordenligt.
Når du for den til at køre igen, hvis ik du selv kan så få en til at justere din blanding ( karburator ) ordenligt ind..

Mvh
tempo


Men det er jo en støbejerns Cylinder, så mon ikke bare det er stemplet der skal skiftes ??
Tak
Mvh Jesper
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
jsvcpi Skrev:Jo, jeg synes jo jeg har tænkt på meget.

Den har somme tider, også da den var lovlig , pludselig været umulig og starte, så måske den fejl bare er der igen, men denne gang "sætter sig" helt igennem nu.

Grrr..

hmm forstår ikke helt den paragraf 2 I omtaler der !!

Tak


Sætninger, skal startes med stort bogstav. Det kan da ikke være så svært, at forstå?? Og det har du så glemt her:
Citat: hmm forstår ikke helt den paragraf 2 I omtaler der. Citat slut.
Svar
#11
Hold da helt op, er det bare det !
Jeg kunne bedre forstå hvis jeg havde været grov i mælet !

Men fortsat go dag til dig, du gør vel bare dit arbejde.

mvh Jesper
Mvh Jesper
Svar
#12
Det er startet efter du satte en 60'er dyse i?
Det lyder jo 100% som om den får for meget benzin med choker + den store dyse samtidig.

Prøv en mindre dyre, tændrøret skal IKKE være vådt.

Min Stalker hakker utroligt det første minut - på grund af chokeren, og fordi den er kold. Sådan skulle det gerne være

Edit: rettede lige "tændrør" til dyse :P Men du forstod mig nok.
Svar


Forum spring: