Søg Garagen Hej Gæst! Register

Begrænsning på Big Max
#1
Jeg har fået ringen fjernet, da jeg ikke kunne klare at køre med de høje omdrejninger med ringen monteret.

Dog vil jeg gerne have den droslet ned i fart, da jeg frygter politiets rullefartmåler. Kan man evt. lave så gashåndtaget ikke kan drejes helt rundt, eller sætte et andet spjæld i så den ikke sender så meget benzin videre i systemet?

Michael
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Tror ikke de jagter scooter om et par dage mere - de må vel have andet at lave.... !
Svar
#3
En skrue i spjældet skulle holde det fra at åbne helt Smil
Svar
#4
Eller køb en fart begrænser og sæt den på,
Kan købes hos th hansen.
kør ikke hurtigere end dine engle kan følge med
Svar
#5
mrgonzo Skrev:Eller køb en fart begrænser og sæt den på,
Kan købes hos th hansen.

Det er vel en ring så ?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
quickmic Skrev:Det er vel en ring så ?

Nej, så kommer de høje omdrejninger tilbage med en ring Grin .

Det er et stykke elektronik... denne: http://www.kgi.dk/product-1473-1183.php

Jeg har nu valgt at rode lidt i Variatoren, så scooteren max. kan komme op på 60Km/t. Det er inden for loven, (som siger max 64km/t. på en 45ér). Ved godt det også er konstruktionsændring, men man kan ikke lige umiddelbart se det. Med en fartbegrænser kan scooteren godt lyde lidt mistænkelig lav i omdrejninger, hvis den ryger på et rullefelt, hastighed Vs. omdrejninger.

Svar
#7
barden Skrev:Nej, så kommer de høje omdrejninger tilbage med en ring Grin .

Det er et stykke elektronik... denne: http://www.kgi.dk/product-1473-1183.php

Jeg har nu valgt at rode lidt i Variatoren, så scooteren max. kan komme op på 60Km/t. Det er inden for loven, (som siger max 64km/t. på en 45ér). Ved godt det også er konstruktionsændring, men man kan ikke lige umiddelbart se det. Med en fartbegrænser kan scooteren godt lyde lidt mistænkelig lav i omdrejninger, hvis den ryger på et rullefelt, hastighed Vs. omdrejninger.

Hvis de max 60 km/t du angiver først, er målt ved kørsel på lige landevej, så vil den ryge langt over på rullefeltet. Hvis du derimod drosler den ned til ca 50-52 km/t målt på lige landevej, er der en større sandsynlighed for at du ikke kommer over 64 km/t på rullefeltet.

NB! Husk at dit scooterspeedometer med ret stor sandsynlighed har en ret så optimistiskt fejlvisning.
Mål med GPS, Cykelcomputer, eller Stopur over en 1000 meter lang strækning, for at få det rigtige resultat af din hastighed. Biler har også optimistisk misvisning på deres speedometer, så at få en til at følge dig i bil giver heller ikke det rette resultat.

Dutch
Svar
#8
DutchDK Skrev:Hvis de max 60 km/t du angiver først, er målt ved kørsel på lige landevej, så vil den ryge langt over på rullefeltet. Hvis du derimod drosler den ned til ca 50-52 km/t målt på lige landevej, er der en større sandsynlighed for at du ikke kommer over 64 km/t på rullefeltet.

NB! Husk at dit scooterspeedometer med ret stor sandsynlighed har en ret så optimistiskt fejlvisning.
Mål med GPS, Cykelcomputer, eller Stopur over en 1000 meter lang strækning, for at få det rigtige resultat af din hastighed. Biler har også optimistisk misvisning på deres speedometer, så at få en til at følge dig i bil giver heller ikke det rette resultat.

Dutch
Hmm. Hvorfor laver fabrikanterne ikke det, så speedometer viser rigtigt?

Er der nogen forklaring på det? (km. tæller må jo også vise, at den har kørt mere end den i virkeligheden har)

Men nu har jeg målt den med GPS, den viser max 51km/t Udråbstegn Spørgsmålstegn

Men det er jo også mere sikker, efter det du skriver omkring rullefeltet Grin

Mvh

Svar
#9
barden Skrev:Hmm. Hvorfor laver fabrikanterne ikke det, så speedometer viser rigtigt?

Er der nogen forklaring på det? (km. tæller må jo også vise, at den har kørt mere end den i virkeligheden har)...
Det kan de godt, men det er dyrt, da det skal kombineres med noget gps-halløj, for at tage højde for dæktryk m.m. :wink: Reglerne siger, at en fartmåler (speedometer) ikke må vise for lidt. Der er derimod ikke regler, der forbyder, at det viser for meget - så for at være på den sikre side, laver man altså speedometre, der viser for meget :wink: Speedometerfejlvisningen behøver ikke at slå fuldt igennem på kilometertælleren.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
kragen Skrev:Det kan de godt, men det er dyrt, da det skal kombineres med noget gps-halløj, for at tage højde for dæktryk m.m. :wink: Reglerne siger, at en fartmåler (speedometer) ikke må vise for lidt. Der er derimod ikke regler, der forbyder, at det viser for meget - så for at være på den sikre side, laver man altså speedometre, der viser for meget :wink: Speedometerfejlvisningen behøver ikke at slå fuldt igennem på kilometertælleren.

Ok, nå sådan. Jamen så er der jo ikke andet for, end at montere en 14" fælg på forhjulet, hvis den skal vise mere rigtigt Grin

Mvh.

Svar


Forum spring: