Søg Garagen Hej Gæst! Register

Larm i vario :(
#1
Hey, var ude hos en ven og skifte ruller i går. Vi samlede det hele med lidt problemer (super svært at få skjoldet på), og jeg kørte fint hjem (ca. 10 km).
Senere på aftenen skulle jeg så ud og køre til en anden ven, en meget kort tur. Jeg kunne med det samme høre der var noget galt da jeg tændte den, jeg behøvede ikke engang køre. Det lød som et gear der blev knust, eller blæserskjoldet mod varioskjoldet. Jeg tror måske det er det der starter-tandhjul der går mod blæserhjulet forkert, men det er ikke kun lige når den starter, det fortsætter også i tomgang (turde ikke give gas).

Den bliver skilt og samlet igen lidt senere i dag, men nogle tips til hvad vi skal lede efter?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Du har ikke fået spændt vario rigtigt, da du spændte den har remmen siddet bagved og remskiven er strammet ind til den. Når du spænder så husk at remmen skal kunne glide frit, den skal altså trækker frem så den sidder på inderst diameter på koblingwn.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#3
Hey tak for det, det lyder meget rigtigt Smil Skriver lige senere.
Svar
#4
For resten, den kører ikke særligt godt med de nye ruller? (Eller også er det fordi remmen ikke sad ordentligt på hjemturen heller). Har lige fået en Gianelli Go på, hvad er der man skal ændre for at den trækker bedre med den udstødning? Har omdyset, men mangler lige lidt mere indstilling.
Oh, og hvordan ser begrænsningen ud i sådan en udstødning? Der er ingen tragt, men der er ligesom en ring lige i starten af forrøret? Den er ikke svejset fast, men er ligesom en del af udstødningen.
Svar
#5
Jeg har smaderet gevindet på krumtappen fordi at varioen ikke var spændt rigtigt sammen så røg gevindet sig en tur det koster en ny krumtap.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Hej, alt er klaret nu Grin Gevindet var stort set uskadt, så jeg er heldig Smil
Udstødningen blev taget af, og indsnævringen blev taget med en dremel. Den var ikke svejset fast, så vi måtte slibe det HELE væk.. Alt for sygt optræk nu Smil
Svar
#7
Hehe har også prøvet at spænde den for lidt. Der skete dog ikke noget, udover lidt larm, og spænding indtil kickstarterskjoldet kom af Griner
TMS Classic 50 4t 2008, 3000km
Giantco Sprint 2008, 2800km 89cc Naraku
Billeder på vej! :)
Svar


Forum spring: