Søg Garagen Hej Gæst! Register

Speedfight problem!
#13
stalkerpower Skrev:Prøver først at indstille luftskruen.

Lehmann: Det vil sige jeg skal tage hele chokeren eller chokerenheden ud, og få den nederste del mere ud af den øverste, og derefter sætte den på igen, og wupti så burde den tage fat med det samme?

- Kan det ikke være tændrør, luftfilter som skal renses eller karburator som skal renses?

Det er self. dit eget valg, hvad du gør. Men luftfilteret sidder med én skrue under kassen. Så kan denne pilles af, og du kan få syn for sagen.

Ja når du piller chokerenheden af, kan du gøre det at du måler med et skydelære, hvor langt spjældet stikker ud, inden du begynder at skrue i den nederste del. Bagefter skal afstanden så være ca. 1 mm. mindre. Du kan så prøve at sætte chokeren i igen uden skruer, og tjekke at spjældet er løftet det mere end før. Man skal helst lige kunne ane undersiden af spjældet, når du kigger ind i kanalen på karburatoren.

Jeg ved at mange forhandlere har hadet dem som pesten, fordi de blev ved med at være svære at starte, uanset hvad de gjorde ved maskinen. Selv helt nye. Så nej.

Men pil filterkassen af, og tjek at chokerspjældet ikke sidder og lukker halvt ved kold motor. Så får du nemt syn for sagen inden du begynder med andet måske forgæves. Den starter væsentligt nemmere efter det indgreb!

Blot min erfaring jeg endelig fik griflet ned. Smil
Ivrig scooterkører både på gaden og på banen.
Har rodet med scootere siden 95, hvor jeg startede i lære.
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_vi...p?ID=12360
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Lehmann: Hvorfor skal den være 1 mm mindre, når du i dit tidligere indlæg siger man skal få den nederste del til at gå mere ud?

Og er det muligt for dig at lave en step for step guide til dig med billeder eller video? Det kunne være rigtig fedt.

Mvh
Svar
#15
Husk på at chokerspjældet sidder i kontakt med den øverste plastikdel. Så når du skruer den nederste plastikdel ud, vil spjældet hæve sig det mere i karburatoren. Altså svarende til det du skruer den nederste del ud, hvor afstanden blir mindre.

Skal nok lige få bikset en guide en af dagene med billeder eller videoklip.
Ivrig scooterkører både på gaden og på banen.
Har rodet med scootere siden 95, hvor jeg startede i lære.
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_vi...p?ID=12360
Svar
#16
steno Skrev:Hej Lehmann
Kiggede lige med og ros for en enkel og forståelig forklaring på en auto-choker.

VH
Steno
Husk at man kan takke for gode indlæg, ved at klikke på tommeltotten udfor brugeren information, ved det specifikke indlæg man vil takke for. Blink med øjet

Dutch
Svar
#17
Lehmann Skrev:Har jeg skrevet andet? Grin Nej det ovenstående var myntet på Peugeoter, som har svært ved at starte og tage gassen. Det gælder nu ikke for alle, at de er "fejlindstillet". Min erfaring er at det er en børnesygdom Peugeoter aldrig kommer over.


Næh. det havde du egentligt ikke :roll: .Og især hvis den har stået +14 dage, er det en hel krig at få den igang. Har også haft en vivacity fra ´99, der havde samme fejl. Troede bare de 2 scootere var lidt mæt af dage. Skal prøve det med chockeren. Takker Smil

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
Tænkte enlig på..

En af mine venner har en automatisk choker fra sin gamle Speedfight 2 som han sælger, og kan montere på min Speedfight.

Er det ikke bare lettere og stik ham en 50'er, og få ham til at montere hans choker på min Speedfight, og derefter smide den nuværende i skraldespanden?

I stedet for at skulle gøre det Lehman sagde med at pille den af osv osv. :twisted:
Svar
#19
Jeg syntes du skulle prøve at gå frem efter Lehmann´s anvisninger, så får du også en ny erfaring du måske kan bruge senere, Du får jo ikke en ny choker, men bliver 50 kroner fattigere.
Hvis det ikke virker, kan du måske få din ven til at sætte den "ny" choker på for dig.
Hvis man ikke prøver sig frem, får man heller ikke erfaring med tingene.

Så på ved vanten og split fyren ad.

VH.
Steno
Steno
Svar
#20
Igen, én skrue skal der skrues ud for at du kan se, om din choker er indstillet korrekt. (den som holder luftfilterkassen, og så af med denne)

Men du bestemmer self. selv.
Ivrig scooterkører både på gaden og på banen.
Har rodet med scootere siden 95, hvor jeg startede i lære.
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_vi...p?ID=12360
Svar


Forum spring: