Søg Garagen Hej Gæst! Register

Stor stigning i højresvingsulykker.
#1
Så er den gal med de bløde trafikanter igen. Cykler og Scooter30.

http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.ph...54403.html
M.v.h.
Kalleuni.

Aprilia, så køre det for dig.
Aprilia sr 50 r Factory, Honda SFX, Puch Monza 3g, Puch Maxi P, Honda Amigo, NSU 2 g. (håndgear).
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Det kører i båndsløjfe på DR Update idag/nat.

Hvis bare alle de døde mc-ister i år havde fået ligeså meget opmærksomhed om de bilister, der ikke overholder vigepligten, der burde have været tv-spots osv., intet er blevet gjort, andet end en undersøgelse.
Svar
#3
Hvorfor fokuseres der på at det ALTID er lastbilsschaufførens skyld?
Eller ihvertfald ofte.
Er 2hjulerne så "dumme" at de ikke kan regne ud at det er yderst vigtigt at have øjenkontakt til chaufføren så han ved de er der.

Siger ikke at det altid er sådan men tit.

Jeg er måske dum men jeg forstår ikke de ulykker kan ske for ganske almindelig omtanke er nok til at undgå de ulykker.
Løsning: For 2hjuleren, se dog efter om der holder en bil/ lastbil i højresvingsbanen, længere er den ikke. Gør der så pas på!!!!

Svar
#4
russer60 Skrev:Hvorfor fokuseres der på at det ALTID er lastbilsschaufførens skyld?
Eller ihvertfald ofte.
Er 2hjulerne så "dumme" at de ikke kan regne ud at det er yderst vigtigt at have øjenkontakt til chaufføren så han ved de er der.

Siger ikke at det altid er sådan men tit.

Jeg er måske dum men jeg forstår ikke de ulykker kan ske for ganske almindelig omtanke er nok til at undgå de ulykker.
Løsning: For 2hjuleren, se dog efter om der holder en bil/ lastbil i højresvingsbanen, længere er den ikke. Gør der så pas på!!!!
Fordi, det per definition ER lastbilernes skyld :wink: At mange tohjulere så insisterer på, at der på deres gravsten skal stå: "Han holdt på sin ret", er en anden sag.

Jeg kører selv med stor vogn, og oplever dagligt, at der er tohjulere, der, selvom man er trukket helt ind til kantstenen, som man jo skal, brokker sig over den manglende plads, og tager den højre om på fortovet - også selvom der f.eks. er grøn højrepil og rødt for cyklister.

Den største fare, ligger dog ved højresving ind over cykelstil, når der er parkerede biler, og disse ikke overholder de 10 helholdsvis 5 meter, de skal ved sidegader/indkørsler. Hvis det så også er en parkeret lastbil, så har man ikke en kinamands chance for at se, hvad, der kommer kørende på cykelstien, før man allerede har hele snuden inde på cykelstien. Vil man have lidt penge i kassen, og samtidigt mindske antallet af ulykker, burde man simpelthen bugsere de ulovligt parkerede biler væk til en "opsamlingsplads" placeret på et område uden busser og tog 25 km væk - eller helt nedlægge cykelstier Fortvivlethock: da det beviseligt er farligere at køre på cykelsti end på vejbanen i byer.

De hundehoveder, jeg på ingen måde kan forsvare, er de billister, der enten kører direkte ud på cykelstien fra f.eks. en tankstation, for at afvente et "hul" i trafikken, så de kan køre ud, eller bare kaster anker og svinger ind over cykelstien for at komme ind på en sidegade. På min 10-15 min. tur til arbejdet på knallert, møder jeg i gennemsnit 3-4 stykker af slagsen hver vej Ond

På mc/45'er, er mareridtet, de billister, der presser en helt ud i vejkanten, når man kører pænt ude i højre side, som man skal. Det har kostet mangen en billist buler i taget eller døren, når jeg ikke har kunnet styre min hånd eller fod :oops:

Jeg har dog til min store glæde konstateret, at en del mc-betjente tager "affære", når de observere det - men de har selvfølgelig også problemet inde på livet, modsat kollegaerne i bil.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: