Søg Garagen Hej Gæst! Register

Første indtryk af Kymco Super 8 125 ccm
#49
Super 8 Skrev:
Citat:Og for nylig under nedkørsel af en bakke med bremserne aktiveret, gik alt lys ud i ca. halvt sekund...
Alt lys - eller kun begge forlys?

Hvis det var begge forlys, tyder det på fejl på CDI'en. Så vidt jeg ved, er der fejl på både lysstyreenhed, og CDI. Så begge dele skal skiftes. Den dårlige levetid, er en fejl på ALLE kymco's super 8 scootere. Dem, der har lavet enhederne, har "designet" dem til at gå i stykker. Jeg tror nok, at der er lytter som fejlpolariseres (ligesom hvis du oplader et batteri, og samtidigt vender den forkert). Ved en passende strøm, kan man dimmensionere levetiden ret præcist til ca. 2 år. Her, har Kymco vurderet, at deres garanti ikke normalt vil dække.

Mange får ikke fejlen repareret korrekt, da den kræver udskiftning af BÅDE cdi enheden, og af lyskontrolenheden. Dette er en reparation, som de fleste forhandlere søger at undgå. Mange opdager kun at lyskontrol enheden er deffekt, og får ikke skiftet CDI.

Problemet med CDI'en, skyldes den leverer et RPM signal til lyskontrol boksen. Det er dette signal, som også "slås" i stykker, og går hen og bliver ustabilt. I nogle tilfælde, mangler det.

Typisk, vil fejlen afhænge af rystelser mv. Så det passer fint med, at det kommer, når du kører ned af bakke. En lyt, kan ligesom et batteri, være påvirket af mekaniske påvirkninger, da elektrolytten er flydedende. Det som sker, er at den langsomt fordamper, når den fejlpolariseres, og at mængden af elektrolyt der er tilbage er mindre. Efterhånden som tiden går, vil problemet blive større, og lyset vil blive ustabilt.

Midlertidigt, kan du måske løse problemet, ved at tage CDI'en ud, og slå hårdt til den.

En bedre løsning, er dog "kortslutningen" af lyskontrolboksen, hvor du samtidigt udskifter sikringerne til f.eks. 15A. Dette løser også problemet med CDI'ens RPM signal, da en kortslutning af lyskontrolboksen, vil sætte lyskontrolboksen ud af funktion, og dermed nedblændingen af lyset, når motoren kører langsomt.

Jeg har ikke kendskab til nogen, som har kunnet køre over ca. 2 år på en Super 8, uden lyset er begyndt at gå ud. Fejlen er også på andre Kymco scootere, der anvender lyskontrolenhed, og RPM udgang fra CDI'en (på Kymco People).

Med mindre, at Kymco har repareret fejlen, så er den stadigt på alle nye Super 8 scootere.

Jeg har for længst anbefalet, at de retter fejlen - og samtidigt nedregulerer motorens effekt, når der bremses. Men, kymco mener ikke, at fejlene er et problem... Og desuden, er problemet med lyset, ofte bare ledningerne der er i uorden... (Hm, når der er konstruktionsfejl på ALLE de producerede elektronikbokse for den pågældende årgang!!)

Det var ALT lyset på maskinen, samt motoren faldt i omdr....

Det passer vist meget godt - ham jeg købte maskinen af (svoger) fik nemlig skiftet lysenheden, men IKKE CDIen - og det er godt og vel 2 år siden...
Så måske jeg lige skulle få den kigget efter inden garantien udløber.

Men mange tak for indsparket, så har min mekker noget at se til :P
... tanken er stadig halvfyldt ;)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#50
Hvis det var alt lyset, og motor, er det nok ikke CDI enheden.

CDI'en, vil kun kunne medføre forlyset går ud, eller motor går ud.

Det tyder på en total afbrydelse af strømmen.

Det kan være en kortvarrig kortslutning, hvis f.eks. en ledning har taget skade. Eller, en kortvarrig afbrydelse.

Jeg har haft et tilsvarende problem - dengang skyldes det, at min mekanikker, under reparationen på lyset, viklede alt isolerbåndet af, så plus ikke var isoleret, hvor der var samling. Hvis plus berurte stel i kort tid, så gik strømmen i kort tid, men det var ikke altid at sikringen nåede at springe. Nogle gange, sprang sikringen.

Fejlen kan være næsten alle steder på el-nettet. Det kan også være dårlig forbindelse til batteri osv.

Med mindre, at ledningerne er tydeligt mishandlet, eller der er en tydelig fejl, kan det være svært at opdage fejlen.

Hvis der stadigt er garanti på scooteren, og forhandleren ikke kan reparere fejlen indenfor en rimelig tid, så husk på muligheden for at kræve "ombytning"...
Svar
#51
Super 8 Skrev:Hvis det var alt lyset, og motor, er det nok ikke CDI enheden.

CDI'en, vil kun kunne medføre forlyset går ud, eller motor går ud.

Det tyder på en total afbrydelse af strømmen.

Det kan være en kortvarrig kortslutning, hvis f.eks. en ledning har taget skade. Eller, en kortvarrig afbrydelse.

Jeg har haft et tilsvarende problem - dengang skyldes det, at min mekanikker, under reparationen på lyset, viklede alt isolerbåndet af, så plus ikke var isoleret, hvor der var samling. Hvis plus berurte stel i kort tid, så gik strømmen i kort tid, men det var ikke altid at sikringen nåede at springe. Nogle gange, sprang sikringen.

Fejlen kan være næsten alle steder på el-nettet. Det kan også være dårlig forbindelse til batteri osv.

Med mindre, at ledningerne er tydeligt mishandlet, eller der er en tydelig fejl, kan det være svært at opdage fejlen.

Hvis der stadigt er garanti på scooteren, og forhandleren ikke kan reparere fejlen indenfor en rimelig tid, så husk på muligheden for at kræve "ombytning"...

Jeg tror ikke, den kan ombyttes nu - den er snart 2år gammel - 29-4 10.

Jeg må høre min mekker ad - hvis bare rep. påbegyndes inden garantien udløber, kan selve rep. godt gå over skæringsdatoen eller?
... tanken er stadig halvfyldt ;)
Svar
#52
PhillisMan Skrev:Jeg vil lige give mit besyv med...

Min er fra maj 08, har kørt 12.600km, og har fået skiftet følgende:

Lysstyreenhed

Speedometer

Noget i varioen som gjorde at kickakselen slog under kørsel slog ned og gik imod noget i varioen - fik aldrig hele historien. (Men falck skulle hente den, da den næsten blokerede baghjulet)

Og til sidst en pakningsting, der sidder ved det bagerste vario/
koblingen - den huggede når man satte i gang.

Og for nylig under nedkørsel af en bakke med bremserne aktiveret, gik alt lys ud i ca. halvt sekund...

Jeg er glad for maskinen, den køre rigtig godt, men jeg vil af med den nu - har købt bil og en rigtig MC :twisted:

Det hele er lavet på garantien...

...så er maskinen solgt - til en gut heri Herning, håber han bliver glad ved den Smil
... tanken er stadig halvfyldt ;)
Svar
#53
Det skal jeg helt sikkert, jeg har været ude på en hyggetur idag. Det var kun meningen at jeg skulle køre et kvarter, det blev så til næsten tre kvarter istedet;-)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#54
Stagstrup Skrev:Det skal jeg helt sikkert, jeg har været ude på en hyggetur idag. Det var kun meningen at jeg skulle køre et kvarter, det blev så til næsten tre kvarter istedet;-)

Hehe, pas nu på konen ikke gemmer nøglen i tide og utide Griner

Men jeg havde det på samme måde, dens køremåde lokker bare til længere og længere ture...
... tanken er stadig halvfyldt ;)
Svar
#55
jeg har haft at mit almindelige lys for- lys ikke virkede. Men parking er ok, men nedblænding kan engang imellem bruges som langt, lys ? men når jeg tænder for mit almindelig lys, så slukkes den efter et sekund, sidste gang sagde de det var en pære. Men nu har jeg det igen og har den 2 år til november. Er det cdi og lyskontrol boksen ? :?
Svar
#56
resderra Skrev:jeg har haft at mit almindelige lys for- lys ikke virkede. Men parking er ok, men nedblænding kan engang imellem bruges som langt, lys ? men når jeg tænder for mit almindelig lys, så slukkes den efter et sekund, sidste gang sagde de det var en pære. Men nu har jeg det igen og har den 2 år til november. Er det cdi og lyskontrol boksen ? :?
Du bedes venligst trykke på saksesymbolet [Image: icon_edit.gif] , i øverste højre hjørne i dit indlæg, og rette indlægget, så det kommer i overensstemmelse med gældende regler, for indlæg i dette forum. Vi går bla. meget op i, at man især husker, at der skal benyttes stort begyndelsesbogstav ved sætningsbegyndelser. Det gælder altså også, efter følgende tegn: punktum (.), udråbstegn (!) og spørgsmålstegn (?).

Du kan læse mere om, hvorfor vi går meget op i, at man skriver pænt, her: http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.p...9926#69926

Skulle dette give anledning til spørgsmål, er du meget velkommen til, at sende en PB.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#57
Citat:Er det cdi og lyskontrol boksen ?

Det er vist både eller, og både og.

I nogle tilfælde er det nok at skifte lyskontrol boksen. I andre, nok at skifte CDI'en. Og så er der endeligt tilfælde, hvor begge må udskiftes.

Den endegyldige billigste og nemmeste løsning, er at "kortslutte" stikket til lyskontrol boksen. Så behøves hverken CDI, eller lyskontrol boks at blive udskiftet. Den eksisterende lyskontrol boks, kan tages fra.

For 50ccm udgaven, vil du samtidigt skulle sætte lidt større sikringer i - f.eks. to 15A sikringer, eller en 15A, og en 10A.

Positionslyset går udenom lyskontrol boksen, og den "komplicerede" elektroniske styring. Derfor virker den. Men den kan langtfra oplyse vejen, og kan ikke bruges som hverken kort eller langt lys om aftenen. Den må hellerikke bruges som kørelys.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#58
Godaften,ved godt det er en gammel tråd,har lige et på ?. Er alle de nævne fejl og mangler på en ny super8 rette,alså vis man nu køber en helt ny fra 2011/2012 eller skal man være ops på de nævnet fejl evt ,fortælle ved starten af en evt handel hos en forhandler, at man vil ha dem rette inden levering
Vh
CB
Svar
#59
Jeg har ikke fundet noget fejl, tværdigmod, den er super god Grin
Ældre mc-scooter glad mand :
Kymco People S 251 , 27000 km
Topspeed: 130 km/t
Svar
#60
Super 8 er en fin fin mc scooter men følge med de voksne, DET kan den ikke Grin Cool
Udpræget brug af humor er brug i indlægget
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar


Forum spring: