Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
(31-03-2012, 09:48)kinamanden Skrev: Som jeg har forstået der er :
Kymco en Honda bygget på Licens i Taiwan og
PGO er en fabrik i Taiwan der bare gør det godt.
Men med en rigtig MC som min lille 125cc er ens køre radius meget større.
Halløjsa, og undskyld at jeg blander mig.
Det er rigtigt at Kymco og PGO begge er fra Taiwan (Landet der huser mange af de største scooterproducenter i verdenen).
Kymco står for Kwang Yang Motor Company, og er blandt top-5 af verdens største scooter producenter og har ganske rigtigt været producent af Honda motorer.
PGO har deres navn, da de tidligere producerede Piaggio, og den taiwanesiske udtale af det blev så til noget det mindede om pidjo(sig det hurtigt), og de endte så med at kalde sig PGO. PGO ligger vidst nok blandt top-15 af verdens scooterproducenter, men har haft meget succes i Danmark, hvilket blandt andet kan tilskrives importørens hårde arbejde med at gøre mærket kendt.
Begge mærker har stor distance til lav-prisscooterene, som ofte laves i kina og med mangelfuld ingeniørkunst.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(05-04-2012, 19:16)baddi Skrev: Halløjsa, og undskyld at jeg blander mig.
Det er rigtigt at Kymco og PGO begge er fra Taiwan (Landet der huser mange af de største scooterproducenter i verdenen).
Kymco står for Kwang Yang Motor Company, og er blandt top-5 af verdens største scooter producenter og har ganske rigtigt været producent af Honda motorer.
PGO har deres navn, da de tidligere producerede Piaggio, og den taiwanesiske udtale af det blev så til noget det mindede om pidjo(sig det hurtigt), og de endte så med at kalde sig PGO. PGO ligger vidst nok blandt top-15 af verdens scooterproducenter, men har haft meget succes i Danmark, hvilket blandt andet kan tilskrives importørens hårde arbejde med at gøre mærket kendt.
Begge mærker har stor distance til lav-prisscooterene, som ofte laves i kina og med mangelfuld ingeniørkunst.
PGO er et godt mærke . Men det tisser mig af, at de endnu ikke har gidet lave en 50cc 4takter. De har en 150cc, 200cc osv. og kineserne har lavet en kopi af Big/T:Rex i 125cc.
Ivecar plus 2023.
Svar: 1.178
Tråde: 142
Tilmeldt: Jan 2010
Ældre mc-scooter glad mand :
Kymco People S 251 , 27000 km
Topspeed: 130 km/t
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(05-04-2012, 20:49)kinamanden Skrev: Laves de begge 2 i Kina ? Jeg mener det er en Honda motor men jeg kan tage fejl.
Ingen af dem er fra Kina, men Taiwan . Og Honda har intet med Kymco at gøre, mig bekendt.
Ivecar plus 2023.
Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
(05-04-2012, 20:55)Jps Skrev: {...} Og Honda har intet med Kymco at gøre, mig bekendt.
Nej ikke længere. Kymco startede sit virke med at lave dele til Honda. Senere begyndte de selv at producere køretøjer.
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(05-04-2012, 21:05)barden Skrev: Nej ikke længere. Kymco startede sit virke med at lave dele til Honda. Senere begyndte de selv at producere køretøjer.
Altid noget, jeg har lidt ret .
Ivecar plus 2023.
Svar: 1.178
Tråde: 142
Tilmeldt: Jan 2010
Den køre ihvertilfælde I dag var jeg først til Borup / Mosehuset (Kragens og mit sted) derfra
til Næstved (til et MC træf) over Køge, ca 300 km med godt knald på---- ingen problemer.
Så jeg kan godt anbefale den.
Ældre mc-scooter glad mand :
Kymco People S 251 , 27000 km
Topspeed: 130 km/t
Svar: 66
Tråde: 5
Tilmeldt: Mar 2010
(05-04-2012, 21:05)barden Skrev: Nej ikke længere. Kymco startede sit virke med at lave dele til Honda. Senere begyndte de selv at producere køretøjer.
Jeg vil lige tilføje at Kymco producere motoren til BMW G450X. Motoren er udviklet af BMW.
BMW G450X
Svar: 79
Tråde: 24
Tilmeldt: Apr 2010
Jeg kigger på en brugt Kymko 125 superduper 8, men er bange for, at den bliver "alt for dyr", i drift, da den dælme skal til service "hele tiden" Kun 3000 km mellem service og konstant påfylden af motorolie, eller?
Jeg har oprettet en "service og driftomkostninger" tråd og inden jeg køber denne brugte 09 (med 10000 km på tælleren) model, så vil jeg lige suge til mig af viden om superduper 8
PGO T-Rex 110 :) (sød knallert)
Svar: 2.993
Tråde: 272
Tilmeldt: Dec 2010
Gad vide om det er kinamandens du har kik på?
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar: 36
Tråde: 1
Tilmeldt: May 2011
(19-06-2012, 15:39)Planetery Skrev: Jeg kigger på en brugt Kymko 125 superduper 8, men er bange for, at den bliver "alt for dyr", i drift, da den dælme skal til service "hele tiden" Kun 3000 km mellem service og konstant påfylden af motorolie, eller?
Hvis de første 3-4 services er blevet overholdt og der ikke har været noget særligt, kan du roligt købe den
Efter de første services er det ikke nødvendigt med service for hver 3.000, 8-10.000 er helt fint.
Wangye WY150T-3
|