Søg Garagen Hej Gæst! Register

Skifte kobling på Vespa Ciao?
#37
nej ikke hvis du gør det med måde.. den skal bare være ret varm ikke glødende
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#38
Ok, tak. Ser lige om de vil af i morgen så.
Svar
#39
Det er en ganske almindelig kilebolt, sådan en var alle pedalarme sat på med før i tiden. sæt møtrikken på sådan, at når du hammer på den rammer du både møtrik og bolt, så kan du nemlig bruge den igen uden at beskadige gevindet. På den anden side af pedalarmen er det vigtigt at holde igen med et tungt modhold på pedalarmen lige ved siden af kilebolten, derefter gilder den ud uden problemer.
Som modhold kan du bruge en tung smedehammer, mursten eller vad du nu har, brug også en stor hammer til at slå med.
Før du går i gang så giv den noget rustløsner (caramba) og lad det arbejde natten over.
Skulle du mod forventning ikke få den af, så er det sidste middel at varme, her skal du huske at når man varmer, så gør man det fordi materialet udviger sig ved varme, du skal bruge en kraftig gasbrænder på pedalarmen og varme den hurtigt op, inden for meget af varmen har forplantet sig til bolten, skal du hurtigt slå den ud.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#40
LETSINDIG Skrev:Det er en ganske almindelig kilebolt, sådan en var alle pedalarme sat på med før i tiden. sæt møtrikken på sådan, at når du hammer på den rammer du både møtrik og bolt, så kan du nemlig bruge den igen uden at beskadige gevindet. På den anden side af pedalarmen er det vigtigt at holde igen med et tungt modhold på pedalarmen lige ved siden af kilebolten, derefter gilder den ud uden problemer.
Som modhold kan du bruge en tung smedehammer, mursten eller vad du nu har, brug også en stor hammer til at slå med.
Før du går i gang så giv den noget rustløsner (caramba) og lad det arbejde natten over.
Skulle du mod forventning ikke få den af, så er det sidste middel at varme, her skal du huske at når man varmer, så gør man det fordi materialet udviger sig ved varme, du skal bruge en kraftig gasbrænder på pedalarmen og varme den hurtigt op, inden for meget af varmen har forplantet sig til bolten, skal du hurtigt slå den ud.

Fin pædagoisk forklaring! Efter tricket med gasbrænderen og et ordentlig dask kom den endelig ud, selvom jeg næsten var lige ved at være bange for, om selve akslen knækkede Smil Fik det skilt ad og renst kæden i benzin. Nu er pedalerne en del nemmere at træde rundt, men stadig ikke nogen fornøjelse. Dog fint efter forholdene.

Men for lige hurtigt at vende tilbage til trådens emne, så tænkte jeg på, om det er nødvendig med en komplet ny kobling? Altså den til 500 jeg linkede til tidligere. For hvis dette koblingsæt er 'nok', så vil det jo være dumt at smide 500 kr efter det.

http://thansen.dk/product.asp?c=69237221...1709294744 - Koster kun 99,-

Det er jo alligevel noget af en besparelse.
Svar
#41
ja hvis dan gamle ikke helt er rustet sammen er det da værd at overveje
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#42
Er den ikke. Har lige haft den skilt ad og smurt den lidt. Tænkte mere, om det kun var det der koblingssæt fra thansen der havde en forskel på ydelsen, eller det var hele koblinghuset.
Svar
#43
Michael M Skrev:Er den ikke. Har lige haft den skilt ad og smurt den lidt. Tænkte mere, om det kun var det der koblingssæt fra thansen der havde en forskel på ydelsen, eller det var hele koblinghuset.


Det er er ihvertfald en billigere omgang, at nøjes med at udskifte "indmaden" i koblingen, og
startbakkerne der ligger bagved,(i koblingen) skal måske også skiftes??

Den du linker til, er sikkert til et tunsæt til Ciao'en og der giver den nok et bedre træk, men jeg tror ikke på, at den gør det på en lovlig??
Svar
#44
Den kan jo ikke give mere optræk end motoren yder..
Svar
#45
steen55 Skrev:Den kan jo ikke give mere optræk end motoren yder..

Nej og derfor er det jo også lidt fjollet, at købe en "tunkobling" Smil.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#46
ja måske risikerer man den slet ikke kommer nok op i omdr. til at den tager ved
Svar
#47
Tjaa, ved andre produkter skriver de hvis det er et tunsæt, og siden de ikke gør det her, så går jeg ud fra, at det er en almindelig std. kobling.

Og nej, en ny vil aldrig komme til at give mere end motoren yder, men det kan vel garanteret få optrækket bare lidt op i nærheden af, hvad det engang har været. Er ikke ude efter at få en knallert der springer på baghjulet bare man ser på gashåndtaget - Er bare træt af at skulle cykle den i gang hver eneste gang man holder stille i et lyskryds eller hvad nu.

Men nu skal jeg nok lade være med at stille flere dumme spørgsmål det næste stykke tid! Smil
Svar
#48
Michael M Skrev:Tjaa, ved andre produkter skriver de hvis det er et tunsæt, og siden de ikke gør det her, så går jeg ud fra, at det er en almindelig std. kobling.

Og nej, en ny vil aldrig komme til at give mere end motoren yder, men det kan vel garanteret få optrækket bare lidt op i nærheden af, hvad det engang har været. Er ikke ude efter at få en knallert der springer på baghjulet bare man ser på gashåndtaget - Er bare træt af at skulle cykle den i gang hver eneste gang man holder stille i et lyskryds eller hvad nu.

Men nu skal jeg nok lade være med at stille flere dumme spørgsmål det næste stykke tid! Smil

Her er ingen dumme spørgsmål, så vidt jeg kan se?? Grin
Svar


Forum spring: