Søg Garagen Hej Gæst! Register

Skifte kobling på Vespa Ciao?
#13
synes min kørte 40-50 km/l. men den ydede nok også kun 0.7 hk
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Nu skal man så også lige have i mente, at min Ciao har siden den blev købt i '78, transporteret en 140 kg tung mand nogle kilometer hver eneste dag. Ikke noget at sige til, at den er træt Smil

Og det er absolut umuligt at bruge pedalerne op af bakke, når hver gang man træder rundt, er ved at slå knæene op i kæberne. Og desuden går pedaler MEGET træls Blink med øjet
Svar
#15
det nærmer sig jo betegnelsen Knallertplageri!
Svar
#16
steen55 Skrev:synes min kørte 40-50 km/l. men den ydede nok også kun 0.7 hk


Det skal nok passe med de 40-50 km/l. Min Si kører ca 40 km/l, og min mors måske lidt mere.
Svar
#17
steen55 Skrev:det nærmer sig jo betegnelsen Knallertplageri!

Meget rammende ord :wink:

Hvad angår benzinforbruget, så er det utroligt hvad sådan nogle gamle maskiner kan præstere. Vil skyde på den kører lige knap 50 km/l
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
Michael M Skrev:Nu skal man så også lige have i mente, at min Ciao har siden den blev købt i '78, transporteret en 140 kg tung mand nogle kilometer hver eneste dag. Ikke noget at sige til, at den er træt Smil

Og det er absolut umuligt at bruge pedalerne op af bakke, når hver gang man træder rundt, er ved at slå knæene op i kæberne. Og desuden går pedaler MEGET træls Blink med øjet

140 kg på en knallert, der ikke kan tåle meget mere end 100 kg personvægt, det er godt klaret må man sige.

Ang.pedalerne er der nok ikke andet at gøre, end at pille dem a', og smøre de steder hvor de går gennem stellet, og det samme med kæden, så skulle de kunne køre rundt igen? Smil
Og så sæt sadlen så højt den kan, så skulle du gerne undgå knæ i hovedet Smil.
Svar
#19
steen55 Skrev:det nærmer sig jo betegnelsen Knallertplageri!

LOOOOL
Svar
#20
Jps Skrev:140 kg på en knallert, der ikke kan tåle meget mere end 100 kg personvægt, det er godt klaret må man sige.

Ang.pedalerne er der nok ikke andet at gøre, end at pille dem a', og smøre de steder hvor de går gennem stellet, og det samme med kæden, så skulle de kunne køre rundt igen? Smil
Og så sæt sadlen så højt den kan, så skulle du gerne undgå knæ i hovedet Smil.

Kan den max. klare 100 kg?? Fortvivlethock: Det var satans. Så er det godtnok utroligt at den overhovedet kører i dag! Selvfølgelig har han nok ikke været så tyk siden '78, men i al den tid jeg kan huske har han været rimelig rund.

Pedalerne kan man desværre ikke fjerne, da de lader til at være svejset fast Ked af det Skruen der holder selve pedalen fast er umulig at dreje bare det mindste.

Og sadlen er allerede så højt oppe som den kan komme - Dvs. rimelig lavt, når man er 2.03 meter høj :wink:
Svar
#21
Michael M Skrev:Kan den max. klare 100 kg?? Fortvivlethock: Det var satans. Så er det godtnok utroligt at den overhovedet kører i dag! Selvfølgelig har han nok ikke været så tyk siden '78, men i al den tid jeg kan huske har han været rimelig rund.

Pedalerne kan man desværre ikke fjerne, da de lader til at være svejset fast Ked af det Skruen der holder selve pedalen fast er umulig at dreje bare det mindste.

Og sadlen er allerede så højt oppe som den kan komme - Dvs. rimelig lavt, når man er 2.03 meter høj :wink:

Jeg tror det er der i omegnen. Det skulle meget gerne stå på en plade på knallerten(hvis den da ikke er faldet a'?). Ku' man få nogle billeder, af de pedaler??
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
Jamen det kan man da. Tager lige nogle når jeg kommer hjem.

De eneste tal der findes på knallerten, er stelnummeret. Ellers står det nok i manualen.
Svar
#23
En Vespa ciao, er det den samme som en Piaggio ciao, jeg spørger fordi min kone har set på en, og syntes at den har den rigtige størelse for hende, den vejer kun 43 kg. Altså 10 kg mindre end hende. Vi har lige solgt vores CPI Oliver city, den var alt for stor og tung mente hun ( og kørte for hurtigt :-)
Har set på en Pexma, den ser ikke så stor ud, sædehøjden er i hvert fald meget lavere og det er en økonomisk og vellydende firetakter, men vejer 75 kg. Hmm bare jeg nævner vægten bliver hun nervøs. Vi skal ud at se på en i dag, så nu får vi se.
Efter hvad i skriver, virker de som om Piaggio cian er en rigtig god og stabil knallert, og kan den virkelig køre 50 km/l er det jo helt fantastisk.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#24
LETSINDIG Skrev:En Vespa ciao, er det den samme som en Piaggio ciao, jeg spørger fordi min kone har set på en, og syntes at den har den rigtige størelse for hende, den vejer kun 43 kg. Altså 10 kg mindre end hende. Vi har lige solgt vores CPI Oliver city, den var alt for stor og tung mente hun ( og kørte for hurtigt :-)
Har set på en Pexma, den ser ikke så stor ud, sædehøjden er i hvert fald meget lavere og det er en økonomisk og vellydende firetakter, men vejer 75 kg. Hmm bare jeg nævner vægten bliver hun nervøs. Vi skal ud at se på en i dag, så nu får vi se.
Efter hvad i skriver, virker de som om Piaggio cian er en rigtig god og stabil knallert, og kan den virkelig køre 50 km/l er det jo helt fantastisk.


Vespa Ciao, og Piaggio Ciao, er det samme mærke, mener jeg?. Det handler vel bare om, hvad man har lyst til at kalde den. Men det er jo noget forvirrende, når man skal købe dele Smil.

Min kunne jo hedde " Vespa Piaggio SI Monte Carlo", så Grin.
Svar


Forum spring: