Søg Garagen Hej Gæst! Register

Skifte kobling på Vespa Ciao?
#49
Da er da ikke noget galt med knallerter,ikke så meget plastik og gummi(VIVA EL PUCH MAXI)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#50
Man kan fræse al unødvendig metal af kobling,så bliver den leter ,så skal motoren ikke bruge så mange kræfter på at dreje den rundt ,bruge en slibesten hvis man ikke har ad gang til en fræser (det har de flest mennsker ikke) har gjort det ved et par scooter og knallerter det virker forbasende godt,men passe på den ikke bliver skæv så ryster den helt vildt.
Svar
#51
Det lyder nu ikke som noget jeg tør begive mig ud i Blink med øjet

I dag fik jeg endelig et koblingssæt og nogle startbakker. Det har forbedret optrækket betydelig, men stadigvæk blegner den ved siden af min Speedfight, som endda er 100% standard Ked af det

Men hva faen, sådan en gammel knallert er jo ikke nem at få gjort hurtig uden at ofre mange penge på det, så jeg skal vist ikke klage.
Svar
#52
Der skal vist også et stort tun på en ciao for at snuppe en speedfight i optrækket!
Svar
#53
Nej, og det tror jeg heller ikke du skal begive dig ud i. Om det er en tun kobling eller ej, husk på, klodserne(koblings) skal bare ved et givent omdrejnings antal af centrifugalkraften slynges ud, og få kontakt med koblings klokken, og dermed baghjul.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#54
Vil heller ikke begive mig ud i at købe en komplet Pollini motor eller lign., men hvis bare den kørte 40-50 stykker med et acceptabelt optræk, ville det da være rart.

Det med at fjerne plumpen vil jeg dog aldrig rode mig ud i, så nøjes pænt og roligt med en lovlig knallert.
Svar
#55
Citat:Det med at fjerne plumpen vil jeg dog aldrig rode mig ud i, så nøjes pænt og roligt med en lovlig knallert.
Det er også besværligt at fjerne plumben på en ciao da den sidder i krumptaphuset. Det kræver hele motoren skilt ad hvis det skal gøres ordentligt og undgå spåner i motoren.
Svar
#56
steen55 Skrev:
Citat:Det med at fjerne plumpen vil jeg dog aldrig rode mig ud i, så nøjes pænt og roligt med en lovlig knallert.
Det er også besværligt at fjerne plumben på en ciao da den sidder i krumptaphuset. Det kræver hele motoren skilt ad hvis det skal gøres ordentligt og undgå spåner i motoren.

Ja ok, så er den ide for alvor skudt i sænk Smil
Svar


Forum spring: