Svar: 34
Tråde: 5
Tilmeldt: Mar 2008
Hej,
Skal have anskaffet mig en 28 mm. Kraburator, men ved ikke om den passer på studsen og motorbeslaget.
Hvis man køber denne:
http://www.kgi.dk/product-7833.php
Vil det så kunne lade sig gøre at monter en 28 mm. karburator?
Svar: 597
Tråde: 36
Tilmeldt: Apr 2008
Hvilken cylinder har du, synes 28 mm lyder ret voldsomt
Svar: 2.345
Tråde: 38
Tilmeldt: Apr 2007
Giko Skrev:Hej,
Skal have anskaffet mig en 28 mm. Kraburator, men ved ikke om den passer på studsen og motorbeslaget.
Hvis man køber denne:
http://www.kgi.dk/product-7833.php
Vil det så kunne lade sig gøre at monter en 28 mm. karburator?
Du skal have skiftet din studs for at få udbytte af en større karburator. Diameteren på hullet i din standardstuds er for lille til at du vil få det optimale ud af at montere en karburator der er større end 19 mm på din G-max.
PGO kører jo med flancemontering af karben på studsen, hvorimod de fleste andre kører med en gummistuds hvor karben's udgangsmunding skubbes ind i. På de sidstnævnte ville du kunne bruge sådan en gummibøsning for at montere en karb med større udgangsmunding på en mindre studs. Det ville dog stadig ikke være optimalt. Forestil dig at du skal ånde igennem et sugerør - Du får mindre luft end hvis du ånder gennem en åben mund. Det vil være det samme for karben - Udgangshullet vil være større end studsens hul. I visse tilfælde vil det fungere rimeligt godt, grundet en venturieffekt, men ikke når vi snakker om en 28 mm karb, påmonteret en standard PGO studs som så hudt jeg visker har en diameter på 19 mm.
Du må nok se i øjnene at du skal tilpasse en oversize studs som f.eks Hebo's 24 eller 29 mm studse (
http://speedline.dk/scooter/item.php?ItemId=2497 ) til minarelli motor, så de kan sidde på en PGO motor, hvis du vil have udbytte af den store karb. Du vil så enten skulle have en karb med vacum og olie tilslutning, eller selv montere metalstudse til det på den nye studs, eller lave en benzinhane og selv blande olie i benzinen.
Dutch
Svar: 34
Tråde: 5
Tilmeldt: Mar 2008
Pgo-fan:
Her har du mit set-up:
Cylinder: Polini Evo
Udstødning: Polini Evo
Vario.: Polini Evo
Det hele er polini evo :P
Dutch:
Det er ikke til g-max'en men til en hot 50.
Findes der ikke en studs til hot som passer på en 28 mm. karburator, eller skal man få lavet en custom made?
Svar: 597
Tråde: 36
Tilmeldt: Apr 2008
Okay, ville tro sådan en her passer:
http://synonym.dk/mall/shop.asp?shop_id=...t_id=55976
Nederst på siden*
Hva mærke er kabuen?
Svar: 34
Tråde: 5
Tilmeldt: Mar 2008
Det ser dælme godt ud det på west-import, tror jeg skal have fat i sådan en satan.
Har tænkt på Koso eller Dellorto.
Svar: 34
Tråde: 5
Tilmeldt: Mar 2008
Hmmm.
Ser ikke ud som om at den passer på en hot 50, det står cpi popcorn i toppen. :P
Svar: 597
Tråde: 36
Tilmeldt: Apr 2008
Kom lige til at se den står under en CPI :oops:
Svar: 34
Tråde: 5
Tilmeldt: Mar 2008
Har fundet en 21mm. på msp-tuning.dk
(
http://www.msp-tuning.dk/products/produc...temID=5539 )
der stå den skulle passe lige på.
Nu har jeg så kigget i den anvisning der var med polini evo's cylle. der står at de anbefaler en 19mm. men på diverse scooter-sites anbefaler de mindst 21mm. hvordan kan det være?
Svar: 2.345
Tråde: 38
Tilmeldt: Apr 2007
Giko Skrev:Har fundet en 21mm. på msp-tuning.dk
( http://www.msp-tuning.dk/products/produc...temID=5539 )
der stå den skulle passe lige på.
Nu har jeg så kigget i den anvisning der var med polini evo's cylle. der står at de anbefaler en 19mm. men på diverse scooter-sites anbefaler de mindst 21mm. hvordan kan det være?
Fordi folk som oftest blueprinter og flowoptimerer deres blokke, sætter større membraner i, skifter filter, skifter potte, og flowoptimerer deres studse.
Polini's rekommendation er fin nok, hvis man blot smider kittet på uden yderligere ændringer.
Dutch
Svar: 34
Tråde: 5
Tilmeldt: Mar 2008
Ja okay, men hvis man nu køber den fra msp-tuning.dk virker det så ikke´?