Søg Garagen Hej Gæst! Register

24 km/l på 4-takter
#1
Hej.

Jeg har igennem 2 tankfulde, målt min 4 takter til at køre i gennemsnit 24 km/l, (23 km/l første tank, og 25 km/l anden tank).

Det har været sådan i et stykke tid (også før jeg fik ny vario på), og jeg kører pt. med 7,5. g. ruller (som fulgte med til den nye vario).

Den har næsten lige fået et "stort" service ved scoot.

Er der nogen der har en løsning på mit problem.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Når du skriver, at du har været gennem 'stort' eftersyn, går jeg ud fra, at du samlet ligger over 1.000 km.

24 km/l ligger i så fald LANGT under, hvad du burde forvente. Med mindre da du kører ren Brian ?

Er det først opstået lige efter service ?
Eller er der blevet lavet andet siden service ?

Hvis det også var der før service, var det nok et punkt, du skulle have snakket med mek. om.

Ruller på 7,5 gram lyder højt, men maskinerne er jo lidt forskellige, og uoriginal vario ... ?

Hvordan kører dyret ?
(Acceleration, topfart, kan starte OK både kold og varm osv.)

Slæber bremsen ? (bliver varm uden egentlig brug)
Hvor langt kan forhjulet rulle, hvis du 'svirper' det en gang ? (Skulle helst ikke gå i stå lige med det samme!)

Overdreven meget motorolie ?

Mange af ovenstående punkter burde være set efter ved eftersyn, men vi kan vel alle have en dårlig mandag eller lærling.

Min startede ud i de nedre 20're og kom først ret meget over 30 km/l efter 7-800. Det var dog i 100% lovlig stand :oops:
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
#3
Jeg kan se i din profil at du kører ubegrænset. Det gør ikke sagen nemmere.

Virker autochokeren, altså slår den fra?
Utætheder i benxinsystemet?

Hvis du ligesom jeg vejer 100 kg +, så sluger den også lidt mere.
Kører du meget korte ture, så bliver økonomien ikke god.
Hvis du kører for "fuld rulle" hele tiden så sluger den også. Prøv med 80-90% gas i en enkelt tankfuld og se om det hjælper.

Det var lige de første ting jeg kunne komme på.
Rød/Sort Kymco Super 8 125, 1600 km.
4 takter når 2 ikke er nok !
Cirka 20 år på 2 hjul.

Med venlig hilsen

Gert
Svar
#4
Hvor stor er din cylinder? Jeg har monteret tun på min, og den kører ca 18-22km/l. Før kørte den også de 45stykker.
TMS Classic 50 4t 2008, 3000km
Giantco Sprint 2008, 2800km 89cc Naraku
Billeder på vej! :)
Svar
#5
Det var ikke meget tilbagemelding, der er kommet på alle vore gode forslag. Ked af det

Der er selvfølgelig også den mulighed, at maskinen kun kører 5-10 km om ugen, så benzinen ganske enkelt fordamper, før der er plads til en påfyldning Blink med øjet
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
zoomah Skrev:Hvor stor er din cylinder? Jeg har monteret tun på min, og den kører ca 18-22km/l. Før kørte den også de 45stykker.
Selv med større cylinder, burde den køre mere :wink: Jeg har ikke været under 25 km/l, selvom den skal slæbe i alt 115-120 kg, og mit gashåndtag normalt er en "on/of-knap". På gode dage, holder jeg pt. omkring 30 km/l.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#7
Sorry jeg ikke har svaret tilbage - har været på "ferie". Gode svar ellers.

Men har fundet problemet - det var bare 2 flade dæk og en forbremse der pressede på?
Svar
#8
Hvordan ordnede du forbremsen?
TMS Classic 50 4t 2008, 3000km
Giantco Sprint 2008, 2800km 89cc Naraku
Billeder på vej! :)
Svar
#9
Jeg rensede bare bremsekaliberen.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: