06-10-2008, 23:55
Så fik jeg første tur på min nye scooter, lidt over 20 km blev det til.
Ikke så langt, dog alligevel nok til et førstehåndsintryk.
Zippen er en fin lille kinøjserscooter, den virker dog ikke så tosset endda. Der står noget i retning af: Zonchen Piaggio motor company i hjelmrummet. Så alt håb om at motoren er bygget i Italien, er vist ude.
Man kan dog sagtens bygge motorer i Kina, bare der ordentlig kvalitetskontrol.
Mine første indtryk er følgende:
Ikke den pæneste plastkvalitet.
Fin motor, dog ikke afprøvet med ret meget fart endnu, den skal først tilkøres.
Fin bagbremse.
Mindre fin forbremse, man skal trykke hårdt og den er svær at dossere. Håber dette bliver bedre.
Godt sæde, fik ikke ondt i min særdeles følsomme bagdel.
Ringe lås på sædet til hjelmboksen.
Alt for små spejle.
Jeg savner også en bagage bærer med i prisen.
Jeg blev glædeligt overrasket, da jeg læste i servicemanualen, For hver 3000 skal luftfilter renses og oliestand kontrolleres. For hver 6000 skal olie skiftes og ventiler kontrolleres/ justeres.
Så den virker ikke så servicekrævende, dog har jeg tænkt mig at skifte olien oftere. En god olie er ikke dyr i forhold til en ny motor.
Forhandler har endvidere bedt om at få den til kontrol allerede ved 500 km. for at kontrollere ventiler. Her foreskriver manualen at det skal ske ved 1000 km. Dog hellere for tidligt end for sent.
Jeg kommer også til at blive godt tilfreds med den store benzintank, og den gode økonomi.
Det jeg er mest spændt på er om den er merprisen værd, i forhold til en billigere scooter uden et navn som har et godt rygte at leve op til. Det håber jeg sandelig på
Ikke så langt, dog alligevel nok til et førstehåndsintryk.
Zippen er en fin lille kinøjserscooter, den virker dog ikke så tosset endda. Der står noget i retning af: Zonchen Piaggio motor company i hjelmrummet. Så alt håb om at motoren er bygget i Italien, er vist ude.
Man kan dog sagtens bygge motorer i Kina, bare der ordentlig kvalitetskontrol.
Mine første indtryk er følgende:
Ikke den pæneste plastkvalitet.
Fin motor, dog ikke afprøvet med ret meget fart endnu, den skal først tilkøres.
Fin bagbremse.
Mindre fin forbremse, man skal trykke hårdt og den er svær at dossere. Håber dette bliver bedre.
Godt sæde, fik ikke ondt i min særdeles følsomme bagdel.
Ringe lås på sædet til hjelmboksen.
Alt for små spejle.
Jeg savner også en bagage bærer med i prisen.
Jeg blev glædeligt overrasket, da jeg læste i servicemanualen, For hver 3000 skal luftfilter renses og oliestand kontrolleres. For hver 6000 skal olie skiftes og ventiler kontrolleres/ justeres.
Så den virker ikke så servicekrævende, dog har jeg tænkt mig at skifte olien oftere. En god olie er ikke dyr i forhold til en ny motor.
Forhandler har endvidere bedt om at få den til kontrol allerede ved 500 km. for at kontrollere ventiler. Her foreskriver manualen at det skal ske ved 1000 km. Dog hellere for tidligt end for sent.
Jeg kommer også til at blive godt tilfreds med den store benzintank, og den gode økonomi.
Det jeg er mest spændt på er om den er merprisen værd, i forhold til en billigere scooter uden et navn som har et godt rygte at leve op til. Det håber jeg sandelig på
Med venlig hilsen
Tim
Tim