Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kan jeg bruge std. karb. til denne her?
#1
Hej alle sammen jeg vil gerne vide om jeg kan bruge std. karburater til denne her(se neden for) eller skal jeg hen og købe en 24mm karb. eller kan jeg bare om dyse den std. karb.??

80ccm: http://www.racing-planet.de/scootertunin...83ndjs47d9

Karb.: http://www.racing-planet.de/scootertunin...83ndjs47d9

Mvh Devil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
devil Skrev:Hej alle sammen jeg vil gerne vide om jeg kan bruge std. karburater til denne her(se neden for) eller skal jeg hen og købe en 24mm karb. eller kan jeg bare om dyse den std. karb.??

80ccm: http://www.racing-planet.de/scootertunin...83ndjs47d9

Karb.: http://www.racing-planet.de/scootertunin...83ndjs47d9

Mvh Devil

For at få den fulde effekt skal karburartoren kunne fylde forbrændingskammeret. Hvis den ikke er stor nok får motoren ikke fuel/ilt nok. Det sker der ikke noget ved, du får bare ikke den fulde ydelse ud af dit nye kit.

Nu ved jeg ikke hvor stor den originale karburator er, 17 mm måske. I det tilfælde vil jeg mene den ikke er stor nok. Der er langt fra 17 til 24.

Karburartoren kan kun levere en hvis mængde luft til forbrænding, hvis du sætter en større dyse i får du mere benzin ind, men du får ikke mere luft. Det er karburatorstørrelsen som angiver hvor meget fuel/ilt den kan levere.

Så du må have nogen med erfaring 80 ccm cylinderen til at svare helt konkret.
Rød/Sort Kymco Super 8 125, 1600 km.
4 takter når 2 ikke er nok !
Cirka 20 år på 2 hjul.

Med venlig hilsen

Gert
Svar
#3
Du kan uden problemer beholde din gamle karburator til 85'er kittet. Sæt en lidt større dyse i, og du er kørende. På min Agility er Kymco standardkarburatoren beregnet til en 80 ccm motor i hjemlandet. Er din, en dårlig kineserkarburator, kan du måske få en jævnere motorgang med den bedre forarbejdede Naraku. Hvis du overvejer at købe den, skulle du måske også bestille en større studs :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#4
Jeg har denne her http://www.racing-planet.de/scootertunin...eki32fm9fo og så her jeg dem her også ved bare ikke om dyserne er store nok :? http://www.racing-planet.de/scootertunin...eki32fm9fo
Men hvad vil i sige der ville være best at køre med? std. karb.(med om dysning) eller 24mm?
Svar
#5
Køb 24'eren..og prøv. Det ville være nice med lidt forsøgsresultater. :wink:
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
devil Skrev:Jeg har denne her http://www.racing-planet.de/scootertunin...eki32fm9fo og så her jeg dem her også ved bare ikke om dyserne er store nok :? http://www.racing-planet.de/scootertunin...eki32fm9fo
Men hvad vil i sige der ville være best at køre med? std. karb.(med om dysning) eller 24mm?
Jeg har ikke fundet nogen pålidlig test af den store karburator med den større studs, andet end fedt, eller spildt krudt, men iflg. de tyske fora og forummer, jeg af og til stikker næsen i, skulle det, som sagt, give væsentligt bedre justeringsmuligheder, og dermed jævnere motorgang, end med nogle af de gratede "kinesermodeller" mange firtaktere leveres med. Jeg har da selv overvejet det, men iflg. Mr. Zzip, skulle det være lidt spild af penge, at skifte Kymcos karburator ud. Jeg venter da spændt på resultatet, hvis du monterer udyret Griner Jeg har fået skiftet fra standarddyse #80 til en #85 (hvilket ikke skulle kunne lade sig gøre på en kymcokarurator, men værkstedet har altså gjort det, og de vil ikke fortælle mig hvordan, de har fået andre dyser til at passe Ond ) Andre karburatorer bruger standarddyser med normalgevind, så det burde ikke være et problem.

Når du nu har gang i Racinplanet, så tag et kig på denne tændspole, der giver dobbelt saft:
http://www.racing-planet.de/scootertunin...eki32fm9fo

Jeg har ihvertilfælde været glad for min 8) Jeg ved ikke, om du har et- eller to en på din spole.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#7
Energy Skrev:Køb 24'eren..og prøv. Det ville være nice med lidt forsøgsresultater. :wink:
Øv! Jeg havde ellers lige regnet med, at du koldt og wc-agtigt kunne have dømt den ude eller inde Græder
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#8
Krage > Har du prøvet med Dellorto PHBG tomgangsdyser / PGO hoveddyser ?
Svar
#9
kragen Skrev:Øv! Jeg havde ellers lige regnet med, at du koldt og wc-agtigt kunne have dømt den ude eller inde Græder

Umuligt, jeg har netop ingen erfaring med større karb. på vario 4T motorene...endnu Griner
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Jeg kan da sige noget om hvordan den går lige nu Blink med øjet fra std. af 0-45km/t = død/30-55sec før den kom der op, nu efter 80ccm og den fjeder man få med er kommet på så går den fra 0-45 på ca.. 10sec Grin
Svar
#11
Energy Skrev:Krage > Har du prøvet med Dellorto PHBG tomgangsdyser ?
Det er Scootercity, der har sat den i, og jeg fik tre-fire stykker med i en pose, hvis jeg ville eksperimentere. Jeg kunne med det samme se, at de var større, end den originale 5mm, som folk stadig venter på, skal komme i andre størrelser end #80 med den åndsvage gevindstigning. Men de passer Fortvivlethock: og gutten, der har skiftet, siger, at han ikke kan huske, hvad han har gjort. Dutch siger også, at det ligner ailmindelige 5 mm Dellorto. Så måske er mysteriet løst, så andre med samme karburator, kan ånde lettet op. Ikke fordi jeg ved, hvad Dellorto PHBG tomgangsdyser er, men det lyder i det mindste godt :?
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#12
devil Skrev:Jeg kan da sige noget om hvordan den går lige nu Blink med øjet fra std. af 0-45km/t = død/30-55sec før den kom der op, nu efter 80ccm og den fjeder man få med er kommet på så går den fra 0-45 på ca.. 10sec Grin

Sådan kører min sprint med original karbu. Så meget kan den da ikke have hjulpet. Mit træk går konstant i meget høj far, op til 75km/t på speedo, efter 90 begynder det at gå langsommere. Jeg har 89cc naraku på.

Jeg bestiller dog lige den 24mm karbu og ser om der kommer forskel :wink: Skal nok lige kommentere resultatet.

Desuden har jeg skiftet til dyse 96 idag, som gav 10-12km/t mere, end da jeg kørte med 94.

Jeg kørte med 94, fordi jeg havde standard CDI i før, og testede dyser mens den var i - Det resulterede i jeg ikke fik noget ud af dyse 96. Jeg tænkte ikke over at jeg faktiskt testede dyser med en begrænset CDI, og troede derfor ikke en ubegrænset CDI gjorde nogen forskel - indtil idag. :wink:

Rullevægten er 5.5g

Jeg er envidere ved at teste gas-nålen som er ved membranen i karbu, for at se om det giver resultat. Jeg tror der er overraskende resultater, men de kan skyldtes andre ting. Jeg tester dette fuldt ud i weekenden, for at være sikker på om hakkene i gasnålen gør forskel.

Edit: Den store fartforskel på dyseskiftet skyldtes at da den kørte med 94 hostede den og pruttede den når den kom over 75 (målt på GPS!!), nu kan den komme over 90, og den prutter stadig lidt, så imorgen bliver det størrelse 98 Grin Leg aldrig med dyser før du skifter til ubegrænset CDI, hvis du planlægger at skifte cylle!!!
TMS Classic 50 4t 2008, 3000km
Giantco Sprint 2008, 2800km 89cc Naraku
Billeder på vej! :)
Svar


Forum spring: