Søg Garagen Hej Gæst! Register

CPI power Oliver city Vil ikke starte
#13
Jps
Ja vi andre kunne jo godt henlede opmærksomheden på at starte med stort men sidst, fik en besked på, at det var redacteurernes job så vi andre skulle bare blande os uden om !!!!! Grin

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Jeg har lige skrevet med min nabo's søn som kunde fortælde mig at fejlen startede efter at den ikke havde kørt i 2 måneder og hvergang den har været til rep. Har den kørt ca.14 dage og så var den gal igen. De har lavet noget ved kaburatoren men han ved ikke hvad.
Svar
#15
En gennemgående rensning af karburator, udskiftning af både olie og benzin.
Måske svinghjulet af for at kontrollere for rust/ snavs.
Tjek af chokeren virker.
Så skulle den kunne virke.

Svar
#16
For mig lyder det lidt som om der er møg/skidt måske kondensvand i tanken.
Ud med det galme benzin og prøv med noget nyt,og som der også bliver sagt rens karburator og sæt så et benzin filter på.
Men som andre også har været inde på kan det sagens være membran,choker der hænger osv.
Der er ikke andet at gøre end prøve dig frem. Smil
Mvh.Christian Hansen
Svar
#17
Kan huske at på en af de mange knallerter jeg har haft var svingjulet indvendig rusten og selvfølgelig også kontaktpunkterne.
Den kunne køre og starte - en gang imellem.

Fik det slebet og renset og derefter var de ringen problemer.
Måske det samme her?

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
russer60 Skrev:FunnyT
Kunne tyde på at det var oliepumpen der er lidt for ivrig mht mængden af olie.
Hvordan den tjekkes ????

Oliepumpen http://www.thansen.dk/product.asp?c=2147...1681982758 på sådan en cpi bliver trukket at kabel så det er bare at lukke op for gassen og se om det rykker i pumpen.

Et andet problem på sådan en cpi er stempelet da kan den ene stempelring godt brænde fast og det kan meget nemt gør at den ikke staret,men prøv at skru tændrøret ud og så giv den en lille snaps og så på med tændrøret igen så skulle den starte hvis der gnist :wink:

Men ved også at den her http://www.thansen.dk/product.asp?c=2147...1681977370 er et svagt punkt på en cpi :wink:
MVH
Rc Scooter
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _  _ _ __ _ _ _ _ _ _ _

Svar
#19
Findes der en måde at måle sig frem til om der er gnist nok på ? eller hvordan kan man finde ud af om det er tændingen der er dårlig.

Jeg kan se der er mange ting som jeg skal have tjekket igennem.
Svar
#20
Den måde jeg gør det på mht.at se om der er gnist på.
Skru tændrørshætten af og hold ledning en ca. 2 cm fra stel (Skal være et sted uden maling) så skulle der gerne være en go kraftig blåhvid gnist at se.

Men husk lige at holde tændledning med en isoleret tang (vandpumpetang eller lignende) da man godt kan få et rap over fingerne. Smil

Ja der er nogle ting at gå igennem det ikke altid lige let at fejl søge.
Held og lykke med den. :wink:
Mvh.Christian Hansen
Svar
#21
Hej

Det førsate link er til rensning og indstilling af karburator på din CPI

http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.php?t=7179

Andet link er til indstilling og smørelse af oliepumpe på den.

http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.php?t=7283

Prøv at hive tændingslåsen af ved multistikket ind under frontskjoldet og se om den kan starte på kick, hvis da defekt tændingslås.

Tjek tændhætten og kabel til tændspole, sprøjt eventuel lidt vand på en mørk aften og se om det gnister, hvis da udskift de dele der gnister.

Mål til stator gennem, den rød/sorte ledning og til stel skal give omkring 500 kOhm hvis ikke er fødespole defekt og ny stator skal monteres.

CDI kan måske fejle og skal udskiftes kan ikke måles på.

Udluftningen i tanken kan også være et problem, der der det kun at skille benzindæksel af og bore udluftningshullet 1mm mere op.

Håber der gav ideér til fejlfinding.
Skal man lære skal man prøve...
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: