Søg Garagen Hej Gæst! Register

70 cc og 85 cc
#13
Smapter Skrev:Okay tak Grin Min scooter trænger alligevel til noget nyt "blod", så bare for at være god ved den må den få en gang dyr olie denne gang.

Angående det med at 4-takts olie holder lang tid, så tror jeg at jeg har et problem. Den bruger/brænder/taber virkelig meget olie i forhold til hvad den burde. Det er lidt mystisk, for har aldrig haft cylinderen af, så vil ikke tro det er pakningerne. Bruger nogle gange en liter om måneden :P

Kan ske det svinder ved cylinderskift.
Det forbrug af olie, er helt hen i vejret Fortvivlethock: Enten er der røget en pakning, eller også er det stempelringene. Hvis al den olie kommer ind i cylinderen, vil ventilerne på et eller tidspunkt holde op med at virke pga. "koks" i sæderne, og motoren vil strejke Græder
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
1 liter om mdr. er et alvorligt faresignal. Noget er helt galt.

Stil den på en avis når du kommer hjem og se om det drypper fra motoren.

Ellers er der noget galt i motoren. Der er 2 muligheder. Stempelringene/olieringen virker ikke, husk de skal vende rigtigt. Eller olien trænger ind under ventilstyret, sjældent men set.
Rød/Sort Kymco Super 8 125, 1600 km.
4 takter når 2 ikke er nok !
Cirka 20 år på 2 hjul.

Med venlig hilsen

Gert
Svar
#15
Det må være motorproblemer, da den ikke lækker når den står. Det har været sådan i snart et år. Det der sker, er at den hurtigt kommer ned på meget lav oliestand. Har prøvet at glemme at fylde mere olie på engang, hvilket resulterede i at jeg måtte skifte tændrør da motoren blev alt for varm.

Men det har været sådan længe, men jeg bør gøre noget ved det kan jeg se.
Motoren har aldrig været åbnet siden køb fra ny, og den har kørt 10000 km nu.
Svar
#16
Du har været MEGET heldig. Varm p.gr.a. oliemangel svarer til en nærdødsoplevelse Fortvivlethock:

Så er det højst sansynlig at din cylinder og stempel har taget skade, så den 70 ccm kan godt gå hen og blive en god investering. Jeg vil næsten håbe for dig at ringene rasler ud når du skiller den ad, for så er dit problem der.

Hvis Stempel og cylinder ser OK ud, så kontakt mig når du har den skilt ad.

Check topstykket for revner (de er meget små) og skift alle pakninger.
Rød/Sort Kymco Super 8 125, 1600 km.
4 takter når 2 ikke er nok !
Cirka 20 år på 2 hjul.

Med venlig hilsen

Gert
Svar
#17
Her kommer lige en sen konklusion (var lige på ferie osv)

Motoren lækker ikke olie længere efter cylinderskiftet. Der var ingen skader at se på den gamle orginale cylinder, og heller ingen skader at se på pakninger. Jeg ved derfor ikke rigtig hvorfor den har lækket olie før i tiden.

I skal have tak for hjælpen Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: