Søg Garagen Hej Gæst! Register

Giantco Sprint ved at dø
#1
Hej, jeg står med dette problem omkring min sprint, den har kørt 2800km og problemet startede for ca 300km siden, den har været til 1. service ved thansen, men ellers har jeg selv holdet nogenlunde orden i den ;D.

Mit problem er at nu vil den ikke længere tage ordentlig fat, den er blevet svær at starte, topfarten er faldet fra 65 til 45-50. men det værste er at selvom den lige har stået i 5 min for at blive varm, så når jeg begynder at køre, så når den de rammer 30 og så dør den bare, tager så en evighed at få gang i den igen. og så sker det samme igen.

Når den så har gjort dette en 3-4 gange, så dør den ikke længere, men så stopper den nærmest bare med at tage omdrejning, og tager så først fat igen når den står hel stille scooteren. dette gør den så også indtil den har været slukket og tændt en 5-6 gange.

Derefter så når den de 45-50 km i top fart, men så går omdrejningerne stadig ud efter 5 min, og sådan forsætter det så.

Er der nogen der har en idé om hvad jeg kan gøre, for er ved at få spat, og vil helst undgå at skulle smide alt for mange penge i den pt.

Jeg har lige skiftet olie og tændrør på den.

Problemet er kommet lige så stille første gang jeg lå mærke til det, var da den begyndte at gå i stå op af bakker men så skulle den bare lige startes igen og så kørte den, og så gik det bare ned af bakke derfra.

Lige en sidste ting, da jeg skiftede olie her for 500 km siden, kunne jeg hælde hele 800ml ned i olie tanken, udfra det må der jo ikke have været noget olie i den, men hvordan kan det ske, for jeg troede ikke 4-takter brugte olie. og jeg er sikker på bundproppen ikke er røget ud for jeg har ikke set den tabe olie eller noget.

På forhånd tak.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Det lyder som en gummimenbran i karburatoren.

Min gjorde nemlig stort set det samme som din, og jeg havede en flænge på omkring en ½ cm i membranen.
Den sidder under det sorte låg på din karburator, så tjek lige den inden du gøre mere! Smil
Svar
#3
Det vil jeg lige kigge på.
Svar
#4
Har du stillet ventiler på den?

Hvis ikke, så er det nok dem der skal stilles. :wink:

Min kørte nemmelig, som du forklare, da jeg ikke havde fået stillet ventiler.

Da du skiftet olie, var det så første gang du selv gjorde det, eller havde du selv skiftet olie på den før?

Ps. Jeg ved godt at ventilerne blev stillet ved t-hansen's første eftersyn, men har du stillet dem efter det? Smil
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#5
Jeg vil prøve det med ventilerne for dem har jeg aldrig selv stillet. Olien var første gang jeg selv puttede det i
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
spacepirat Skrev:Olien var første gang jeg selv puttede det i

Så er det sikkert en fejl fra thansens side at, der ikke er kommet olie på. Ond

For jeg tror ikke at den kan have spist så meget olie. Selv da min dryppet olie (Og det kunne virkelig ses) tog den ikke engang 100ml, på 3000 kilometers kørsel.
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#7
Det var ikke gummi membranen, den var helt intakt, kom nok godt til at bøje nålen, men fik rettet den ud igen så den er 99% lige, og den køre stadig af lort, undskyld sproget, men det gør den. Nu må jeg så lige se om jeg en af mine kammerater har et søgeblad for sidder desværre ikke selv inde med et. ved nogen ellers hvor jeg kan få fat i et som har et 0.08mm blad.

PS. tror du det kan havde beskadigt motoren stærkt, at de screw ups ude ved thansen ikke har fyldt olie på??

På forhånd tak.
Svar
#8
spacepirat Skrev:Det var ikke gummi membranen, den var helt intakt, kom nok godt til at bøje nålen, men fik rettet den ud igen så den er 99% lige, og den køre stadig af lort, undskyld sproget, men det gør den. Nu må jeg så lige se om jeg en af mine kammerater har et søgeblad for sidder desværre ikke selv inde med et. ved nogen ellers hvor jeg kan få fat i et som har et 0.08mm blad.

PS. tror du det kan havde beskadigt motoren stærkt, at de screw ups ude ved thansen ikke har fyldt olie på??

På forhånd tak.

Jeg ved ikke hvor man kan købe et da, jeg selv fik fat på mit hos den lokale mc forhandler.

Huske du at få den lille o-ring der skal sidde i bunden af gasspjældet på plads igen?

Mangel på olie kan godt have gjord skade, men du har været heldig at cylinder og stempel ikke har sat sig.
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#9
Den lille o-ring sidder som den gjorde før.
Tror du dette søgeblad her er godt nok http://thansen.dk/product.asp?c=21457634...=313501047
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
spacepirat Skrev:Den lille o-ring sidder som den gjorde før.
Tror du dette søgeblad her er godt nok http://thansen.dk/product.asp?c=21457634...=313501047

Der er ikke noget 0.08mm, søgerblad i mellem, men du kan som nødløsning stille dine ventiler til 0.10mm, og så få fat i et 0.08mm snarest muligt. :wink:
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar


Forum spring: