Søg Garagen Hej Gæst! Register

Køb af tun til min Giantco Sprint.
#1
Hejsa...
Har min dejlige Giantco Sprint ´08, som jeg gerne vil have lidt mere ud af.
Jeg har KUN pillet skiven, og optrækket mellem 25-45 km/t er godt nok ikke eksisterende Smil
Den kører 60 km/t ud af lige vej, og 65 km/t ned af bakke, så er det lige som om den begrænser sig, men det er jo nok CDI'en som slår til, ik?
Nå men jeg skal jo selvfølgelig have den #94 dyse i og de 5,5g ruller "smækket" i, så har jeg læst mig frem til at den skulle kører optimalt. Dog har jeg ikke kunnet finde nogen her på forrummet som har fået deres op over de 65 km/t med standard CDI, har jeg ikke ret i dette?

Jeg er efter en del overvejelser kommet frem til at sætte noget tun på "dyret", da det nok passer mit temperament lidt bedre Grin
Efter en del søgen, synes jeg det er svært at finde frem til de rigtige sider med tun. Jeg vil gerne have noget holdbart, og hurtigt. Har i nogle anbefalelser? Det bliver jo nok 85ccm da jeg har læst
mig frem til at det kører rigtigt godt.
Kan man bestille dele til en Boatian som passer på en Sprint? Og hvilken model skal det være man bestiller fra?

Lige til sidst:
Vil det give meget bedre ryk i mellemaccelerationen at skifte dyse og ruller på min standard scooter?

Mvh
Michael
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Jo, det er cdi'en du kan mærke når du køre ned af bakke.
Der er vist nok en eller 2 der har kunne få deres sprint over 65 med original cdi, men det tror jeg skyldes en (heldig) fejl i standart cdi. Smil


Maister82 Skrev:Kan man bestille dele til en Boatian som passer på en Sprint? Og hvilken model skal det være man bestiller fra?

Du bestiller bare til en sprint, men boatian tun dele passer også på så længe det ikke er cdi'en vi snakker om. Model'en er forskeligt, men du kan jo altid prøve at spøgere her inde hvis du er i tvivl om den del du har funder passer på. :wink:

Hvilke kraftige de tundele du køber kommer an på dit temperament. Grin

Her er et par sider der sælger tundele til sprint, og ligendene 4-taktere.
Speedline: http://www.speedline.dk/scooter/products.php?Category=2
http://www.speedline.dk/scooter/products.php?Category=6
Msp: http://www.msp-tuning.dk/products/produc...temID=6882
http://www.msp-tuning.dk/products/produc...temID=7061
Protuna: http://www.protunahandels.de/products.as...n=40373065
Scooter dele: http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=11213
KG-import: http://www.kgi.dk/catalog-4525.php
Speed up: http://speed-up.dk/group.asp?group=6200
Så er der også nogle udnlanske sider, men dem gider jeg ikke lige til at remse op. :P

Så har du lidt at vælge i mellem.
Selvom de fleste sælger det samme, er priserne er lidt forskellige.

Jeg køre selv med 70Ccm kid'et fra protuna, knastakslen fra msp, og multivaren fra speedline.
Både 70ccm cylinderen og multivar, kan varmt anbefales. :wink:

Citat:Vil det give meget bedre ryk i mellemaccelerationen at skifte dyse og ruller på min standard scooter?
Dysen giver nok ikke mere end en mere jævn motorgang, ruller kan på en maskine med skiven pillet, forbeder ''mellemaccelerationen'', en del.
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#3
Tusinde tak for dit fine uddybende svar Grin

Hvis jeg til en start stiller mig tilfreds med at skifte dyse til en #94, smider Malossi Multivar på, er det passende at sætte de 7g ruller i der følger med til Multivar eller skal jeg have et lettere sæt ruller i så?
Svar
#4
Maister82 Skrev:Tusinde tak for dit fine uddybende svar Grin

Hvis jeg til en start stiller mig tilfreds med at skifte dyse til en #94, smider Malossi Multivar på, er det passende at sætte de 7g ruller i der følger med til Multivar eller skal jeg have et lettere sæt ruller i så?

Nu har jeg kun kørt med multivar på 70ccm, så jeg kan ikke med sikkerhed sige at de kan bruges eller ikke kan.
Så vidt jeg har hørt skal der sættes nogle lettere ruller i. :wink:

Det mest optimale ville være at købe sådan et sæt her, så du kan finde ud af hvilken vægt den køre bedst med: http://www.speedline.dk/scooter/item.php...ionId=1012

Edit: Som desværre er udsolg lige pt. Ked af det
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#5
Big7000 Skrev:Jo, det er cdi'en du kan mærke når du køre ned af bakke.
Der er vist nok en eller 2 der har kunne få deres sprint over 65 med original cdi, men det tror jeg skyldes en (heldig) fejl i standart cdi. Smil

Hvorfor kunne jeg så køre speedo langt ud, efter jeg monterede tun, og ikke skiftede CDI? Jeg har intet fået ud af at skifte CDI, efter jeg monterede tun først. Jeg kan INGEN forskel mærke på den. Min rendte også 65-70 før jeg satte tun på, og det mærkedes som om det var CDI'en der stoppede. Men da jeg satte tun på, fandt jeg ud af andet. Det var for lille cylinder, og ikke cdi.
TMS Classic 50 4t 2008, 3000km
Giantco Sprint 2008, 2800km 89cc Naraku
Billeder på vej! :)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
zoomah Skrev:Hvorfor kunne jeg så køre speedo langt ud, efter jeg monterede tun, og ikke skiftede CDI? Jeg har intet fået ud af at skifte CDI, efter jeg monterede tun først. Jeg kan INGEN forskel mærke på den. Min rendte også 65-70 før jeg satte tun på, og det mærkedes som om det var CDI'en der stoppede. Men da jeg satte tun på, fandt jeg ud af andet. Det var for lille cylinder, og ikke cdi.

Jeg aner ikke hvad der er sket i dit tilfælde. Men jeg har oplevet flere, og skrevet med flere her inde, der ikke har kunne få ordenlig kræft ud af sit tun før de skiftet cdi.(Har været folk med 72ccm og nedefter)

Men jeg har da en lille teori:

Et 85ccm cylinder tager mindere omdrejninger end en 50ccm maksine gør for at nå samme fart.
Da du kørte med 50ccm, kom du tit op til grænsen, på de 7000rpm, som cdi'en er begrænset ved.
Efter du fik 85ccm, cylinder skal du i forhold til før ikke bruge så mange omdrejninger, for at nå topfart/ for at køre spedo ud, så i mens du havde den orginale cdi, og 85ccm tun er du måske ikke komme op på de 7000 rpm.

Lidt ærgerlig man ikke har en, med en omdrejningtæller så man kunne teste det.
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#7
Citat:Lidt ærgerlig man ikke har en, med en omdrejningtæller så man kunne teste det.

Ja jeg har nemlig også tænkt på at motere en omdrejningstæller, for at lidt bedre kunne følge med i hvad der sker, og evt kunne ramme momentet bedre ved montering af tun.
Svar
#8
Big7000 Skrev:Nu har jeg kun kørt med multivar på 70ccm, så jeg kan ikke med sikkerhed sige at de kan bruges eller ikke kan.
Så vidt jeg har hørt skal der sættes nogle lettere ruller i. :wink:

Det mest optimale ville være at købe sådan et sæt her, så du kan finde ud af hvilken vægt den køre bedst med: http://www.speedline.dk/scooter/item.php...ionId=1012

Edit: Som desværre er udsolg lige pt. Ked af det

Ja selvfølgelig er de også udsolgt, ligesom Multivaren ved Speedline.dk Ond
Det er da typisk når man står og skal bruge det :?
79ccm Naraku.
Svar


Forum spring: