Søg Garagen Hej Gæst! Register

Erfaringer med Kymco Super 8 125 søges
#37
Hey!

gvviking.

Som navnet siger er der lidt viking i dig. Så du triller vel også nu. Som viking skulle der ikke være de store problemer i det.
Men hvordan har din Kymco det i dette vikingvejer, vi pt. har?
Ser frem til at høre fra dig.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#38
vendborg Skrev:Hey!

gvviking.

Som navnet siger er der lidt viking i dig. Så du triller vel også nu. Som viking skulle der ikke være de store problemer i det.
Men hvordan har din Kymco det i dette vikingvejer, vi pt. har?
Ser frem til at høre fra dig.

Jo, jeg kører skam.

Godt du skrev. For lige en advarsel !

Dækkene på sådan en fætter er helt til grin. Når det bliver vådt og temperaturen kommer under ca. 5 graders varme er de ikke fem potter pis værd.
Jeg var advaret, men alligevel kostede det mig en tur i asfalten, ved en hård opbremsning. Det resulterede i et brækket ribben og en molestreret skulder. Kymcoen fik sgu kun 3 mindre ridser :-)

Så til dem med Kymco Super 8. PAS PÅ, find evt. bedre dæk.

Det undrer mig egentlig at den er typegodkendt med disse dæk. De er livsfarlige i den situation som jeg beskrev.

Godt nytår til alle.
Rød/Sort Kymco Super 8 125, 1600 km.
4 takter når 2 ikke er nok !
Cirka 20 år på 2 hjul.

Med venlig hilsen

Gert
Svar
#39
Vi er spændt på at høre hvilket dæk du sætter på.

Efter mine Schwalbe Iceman, blev sat på agilityen for mange måneder siden, har jeg ikke punkteret siden da.
Dem vil jeg så ikke anbefale til en mc.
"Mongo only pawn...in game of life!"
Svar
#40
Overvejer selv at anskaffe mig en Kymco Super 8 125'er som du har.

Eftersom du nu har kørt 1600km på din, vil du så stadig anbefale folk at købe sådan en ?

Hvad koster vægafgift og forsikring årligt på sådan en fætter.

Hvad går den på literen. Optræk og fart?
Er den glade ejer af en Aprilia SR 125 og en Yamaha Axis 90...

Ja og et par adskilt jog har man vel altid liggende på lager til at gå og skrue i.. hehe
Svar
#41
Trillo Skrev:Overvejer selv at anskaffe mig en Kymco Super 8 125'er som du har.

Eftersom du nu har kørt 1600km på din, vil du så stadig anbefale folk at købe sådan en ?

Hvad koster vægafgift og forsikring årligt på sådan en fætter.

Hvad går den på literen. Optræk og fart?

Jeg kan godt anbefale den, med forbehold for dårlige dæk.

Dårligt fordæk kombineret med bremse der tager fat er en dårlig ting.

Motoren er Honda udviklet, det høres og mærkes. Dejlig motor.

Den sviner utroligt meget og bliver meget beskidt. I hvert fald i forhold til min Aprillia.

Vægtafgift kan jeg ikke lige huske, men det er ikke meget. Forsikring er meget afhæng af selskab. Mellem 800 - 1600 kr pr. år.

Optrækket hører til de hurtige. Nul til firs tager ingen tid. Topfart ca. 100 km/t på GPS.
Rød/Sort Kymco Super 8 125, 1600 km.
4 takter når 2 ikke er nok !
Cirka 20 år på 2 hjul.

Med venlig hilsen

Gert
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#42
Hvad mener du med at den sviner meget og bliver meget beskidt.

Når du kører i regnvejr, ud af udstødning eller ?
Er den glade ejer af en Aprilia SR 125 og en Yamaha Axis 90...

Ja og et par adskilt jog har man vel altid liggende på lager til at gå og skrue i.. hehe
Svar
#43
Trillo Skrev:Hvad mener du med at den sviner meget og bliver meget beskidt.

Når du kører i regnvejr, ud af udstødning eller ?

Jeps, regnvejr skidt og møj.
Rød/Sort Kymco Super 8 125, 1600 km.
4 takter når 2 ikke er nok !
Cirka 20 år på 2 hjul.

Med venlig hilsen

Gert
Svar
#44
Det kan jeg sagtens leve med. Så længe motoren ikke brokker sig i ny og næ så er det med skidtet ikke så vigtigt igen :-)
Er den glade ejer af en Aprilia SR 125 og en Yamaha Axis 90...

Ja og et par adskilt jog har man vel altid liggende på lager til at gå og skrue i.. hehe
Svar
#45
gvviking Skrev:(...)Optrækket hører til de hurtige. Nul til firs tager ingen tid. Topfart ca. 100 km/t på GPS.
Jeg har til min skræk kunnet læse på de "udensognske" hjemmesider, at visse 125'ere og 150'ere til det europæiske marked bliver "plomberet" med en skive i bagerste remtræk, så de ikke overskrider 85 km/t. Jeg ved ikke, hvilke eu-lande, der har en sådan fartgrænse, men skiven skulle være let at afmontere. "Plomberingen" er blevet opdaget, fordi, topfarten i visse testresultater "kun" har været ca. 85 km/t, mens den for samme model i andre test har ligget på ca. 100 km/t.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#46
kragen Skrev:Jeg har til min skræk kunnet læse på de "udensognske" hjemmesider, at visse 125'ere og 150'ere til det europæiske marked bliver "plomberet" med en skive i bagerste remtræk, så de ikke overskrider 85 km/t. Jeg ved ikke, hvilke eu-lande, der har en sådan fartgrænse, men skiven skulle være let at afmontere. "Plomberingen" er blevet opdaget, fordi, topfarten i visse testresultater "kun" har været ca. 85 km/t, mens den for samme model i andre test har ligget på ca. 100 km/t.


Spændende. Skal have min lukket op snart, så vil jeg lige se efter Blink med øjet Kunne da være rart med 10-15km/t mere på toppen.
Svar
#47
kragen Skrev:Jeg har til min skræk kunnet læse på de "udensognske" hjemmesider, at visse 125'ere og 150'ere til det europæiske marked bliver "plomberet" med en skive i bagerste remtræk, så de ikke overskrider 85 km/t.

Nogen bliver endda også begrænset i CDI'en Fortvivlethock: I England var/er (??) min SYM begrænset i CDI'en. Læste på en eller anden SYM side at man skulle købe sig en ubegrænset CDI, det ville lige give lidt mere at gøre godt med. Kan ikke lige på siddende bagdel huske hvor meget det betød i tophastighed Ked af det
Svar
#48
Struerboen Skrev:Nogen bliver endda også begrænset i CDI'en Fortvivlethock: I England var/er (??) min SYM begrænset i CDI'en. Læste på en eller anden SYM side at man skulle købe sig en ubegrænset CDI, det ville lige give lidt mere at gøre godt med. Kan ikke lige på siddende bagdel huske hvor meget det betød i tophastighed Ked af det
Kymco 125'ere 4-takt bliver også begrænset i cdi'en og ved et 45mm rør under dækslet i karburatoren, som åbenbart kan fjernes Fortvivlethock:

En ubegrænset cdi med optimeret tændingskurve til Kymco 125'erne fås her:
http://www.racing-planet.de/scootertunin...319-1.html
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: