Svar: 6
Tråde: 2
Tilmeldt: Sep 2008
Hej !
Jeg har tænkt mig at købe en p g o p m x sport som ny. Men så siger min ven her den ene dag at man hellere skal købe brugte, for de er kørt til.
Hvordan kørt til, og hvordan køre man sådanne en scooter til?
På forhånd tak
PGO PMX SPORT
Svar: 989
Tråde: 56
Tilmeldt: Jun 2006
Det er der delte meninger om.
Da jeg købte min tidligere T-Rex havde jeg aldrig hørt om tilkøring, og forhandleren nævnte heller ikke noget, så den fik fuld rulle fra start af. Og den nåede dog at køre 16.500 km på 3 år uden motorproblemer af nogen art.
Svar: 6
Tråde: 2
Tilmeldt: Sep 2008
okay tak, andre som måske har købt en p g o p m x sport fra ny?
PGO PMX SPORT
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
multorres Skrev:okay tak, andre som måske har købt en p g o p m x sport fra ny?
Husk §2 i reglerne
.
Svar: 6
Tråde: 2
Tilmeldt: Sep 2008
Hvad er 2§ reglen
?
PGO PMX SPORT
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
multorres Skrev:Hvad er 2§ reglen ?
Du har selv godkendt at følge reglerne, da du meldte dig ind, så det burde du vide. Men ellers kan du læse dem her:
Regler.
Svar: 2.425
Tråde: 21
Tilmeldt: May 2007
multorres Skrev:okay tak, andre som måske har købt en p g o p m x sport fra ny?
Der skulle ikke være forskel på mærkerne, og modellerne mht. tilkørsel. :wink:
Det er mere at finde den rigtige, måde at gøre det på, og som Struerboen siger, så er der delte meninger om hvordan en ny scooter skal køres til. Personeligt, har jeg heller ikke gjord noget for at køre min scooter til, og har kun haft få problemer med selve motoren.
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
Metoderne afhænger af formålet. Hvis du ønsker at vide, hvilke dele, der ikke kan stå for mosten i det lange løb, bruger du burn-in metoden, dvs. fuld hammer fra dag et. Du vil så hurtigt opdage, hvilke dele, du evt. skal udskifte med det samme, og evt. med noget bedre, istedet for om et år eller to. Evt. grater eller materialefejl vil med denne metode vise sig med det samme.
Den anden metode, er den langsomme tilpasning af de bevægelige dele, så de ikke overbelastes, mens de endnu måske går lidt "stramt". Denne metode kan anbefales, hvis du ikke har i sinde, at udskifte dele efter et par dage, men tillade motoren at file uregelmæssigheder væk uden at blive overbelastet. 300 km med maks 1/2 til 3/4 gas er det normale, efterfulgt af udskiftning af olie i gear og evt. motor (firtakter).
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 595
Tråde: 34
Tilmeldt: Jul 2007
Har kørt fuld gas fra dag 1, omkring 1000 km med begrænsninger i og yderligere 1000 uden indtil videre. Aldrig nogle problemer :P
Men det skulle vist ikke være en god ide :roll:
Svar: 6
Tråde: 2
Tilmeldt: Sep 2008
Tak for alle jeres svar
PGO PMX SPORT
Svar: 364
Tråde: 25
Tilmeldt: Jul 2008
Tog alle begrænsninger på min giantco sprint og monterede 85cc naraku racing efter 100km, og gav den fuld gas overalt.
TMS Classic 50 4t 2008, 3000km
Giantco Sprint 2008, 2800km 89cc Naraku
Billeder på vej! :)