Søg Garagen Hej Gæst! Register

Politiet kontrollerer knallerter og cyklister i hele landet.
#1
''Fra tirsdag den 28. oktober til fredag den 31. oktober, har politiet i hele landet særlig fokus på at finde ulovlige knallerter samt cyklister, som overtræder færdselsloven.''

Så kommer den første målrettede kontrol, af knallerterne siden den nye lovændring trådte i kraft.
Denne gang kommer det til at foregå med rullefælt.

I kan selv prøve at læse lidt mere her: http://www.byen7000.dk/test1079.htm

Så vær på vagt ude i trafikken. :wink:
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hejsa Big7000

Som jeg forstår på deres artikel så kan jeg resikere at få en bøde for at have en scooter som køre hurtigere end den må, den køre std. 55 km/t og det er jo noget hurtigere end de 45+ men det kan jeg jo ikke gøre noget ved hvis jeg bliver knaldet på det punkt er de lidt for grove synes jeg.
Med Venlig Hilsen.
Micras.
Yamaha Neos 4T, Titanium/Grå EU45, årgang ´13. 17100 km.
Svar
#3
Micras Skrev:Hejsa Big7000

Som jeg forstår på deres artikel så kan jeg resikere at få en bøde for at have en scooter som køre hurtigere end den må, den køre std. 55 km/t og det er jo noget hurtigere end de 45+ men det kan jeg jo ikke gøre noget ved hvis jeg bliver knaldet på det punkt er de lidt for grove synes jeg.

Så må du tage den til en servicestation, som kan hjælpe dig. Ifølge loven er det DIT ansvar at din scooter kører det den må - og dig der skal lave ændringer, hvis den kører for hurtigt.
TMS Classic 50 4t 2008, 3000km
Giantco Sprint 2008, 2800km 89cc Naraku
Billeder på vej! :)
Svar
#4
zoomah Skrev:Så må du tage den til en servicestation, som kan hjælpe dig. Ifølge loven er det DIT ansvar at din scooter kører det den må - og dig der skal lave ændringer, hvis den kører for hurtigt.

Hejsa Zoomah

Hvordan kan jeg tage ansvar for en fabriks-importeret scooter som der intet lavet ved den da jeg købt den som ny og intet selv har pillet ved den? jeg kan vel jo ikke bare køre den til forhandleren og sige han skal lave den sådan at den kun køre de 45+ det nægter jeg at tro på at han kan.
Med Venlig Hilsen.
Micras.
Yamaha Neos 4T, Titanium/Grå EU45, årgang ´13. 17100 km.
Svar
#5
Micras
Det er vandvittigt men skal loven virkelig følges til dørs så ER det dig der har ansvar for at den ikke kører hurtigere end tilladt, fabriksindstillet eller ej Fortvivlethock:

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
russer60 Skrev:Micras
Det er vandvittigt men skal loven virkelig følges til dørs så ER det dig der har ansvar for at den ikke kører hurtigere end tilladt, fabriksindstillet eller ej Fortvivlethock:

Hejsa Russer60

Jamen kan du give et råd hvad jeg kan gøre for at den kun køre de 45+ ja undskyld at jeg spørger meget dumt men jeg vil gerne vide sådan så at jeg kan få den ændret?
Med Venlig Hilsen.
Micras.
Yamaha Neos 4T, Titanium/Grå EU45, årgang ´13. 17100 km.
Svar
#7
Hmm hvis man nu har en normal scooter lad os tage en PGO Hot 50 som eksempel og skiven kun er pillet så den måske kan køre 45-50 km/t og den kommer op på et af politiets rullefelter.

Kan deres rullefelt så med det samme udregne at scooteren er ulovlig? eller hvordan foregår det?
Svar
#8
Micras Skrev:Hejsa Big7000

Som jeg forstår på deres artikel så kan jeg resikere at få en bøde for at have en scooter som køre hurtigere end den må, den køre std. 55 km/t og det er jo noget hurtigere end de 45+

Hvis de 55 er på speedo har du ikke noget at være bange for.
I øvrigt sker der først noget hvis din knallert på rullefelt opnår 64 km/t.

Men i tilføjelsen til §133a stk. 5 omtaler de konfiskationen, men nævner også følgende pasus
"Konfiskation kan dog undlades, hvis særlige grunde taler derfor"
Gad vide om det er "ventilen" i de tilfælde at en knallert når over de magiske grænser, men det viser sig at der ikke er foretaget nogen former for konstruktive ændringer ??
Svar
#9
MsH Skrev:Kan deres rullefelt så med det samme udregne at scooteren er ulovlig?

Ja, det kan den.

MsH Skrev:hvordan foregår det...?

Ved ikke om linket virker:
http://www.tv2bornholm.dk/moduler/nyhede...115512.wmv
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
MsH Skrev:Hmm hvis man nu har en normal scooter lad os tage en PGO Hot 50 som eksempel og skiven kun er pillet så den måske kan køre 45-50 km/t og den kommer op på et af politiets rullefelter.

Kan deres rullefelt så med det samme udregne at scooteren er ulovlig? eller hvordan foregår det?

Den nye knallertlov siger at såfremt en Lille Knallert (30'er) ved test på rullefelt kan opnå en hastighed over 42 km/t, er knallerten ulovlig = der er foretaget konstruktive ændringer.
Grænsen for en Stor Knallert (45'ere) er så sat til 64 km/t.

Disse to hastighedsgrænser ved rullefeltsmålinger, er sat efter tests, og vil passe i 99.5 % af alle tilfælde.

Det vil sige at politiet slipper for at skulle skille maskinen ad for at checke om den er ulovlig (i.e. hvis der kun er pillet skiven, og fjernet begrænsninger i potten), men kan blot måle sig frem til Lovlig/Ulovlig status på rullefeltet.

Dutch
Svar
#11
DutchDK Skrev:Den nye knallertlov siger at såfremt en Lille Knallert (30'er) ved test på rullefelt kan opnå en hastighed over 42 km/t, er knallerten ulovlig = der er foretaget konstruktive ændringer.
Grænsen for en Stor Knallert (45'ere) er så sat til 64 km/t.

Disse to hastighedsgrænser ved rullefeltsmålinger, er sat efter tests, og vil passe i 99.5 % af alle tilfælde.

Det vil sige at politiet slipper for at skulle skille maskinen ad for at checke om den er ulovlig (i.e. hvis der kun er pillet skiven, og fjernet begrænsninger i potten), men kan blot måle sig frem til Lovlig/Ulovlig status på rullefeltet.

Dutch

Ikke 42 km/t men 43 km/t. :wink:
Peugeot Speedfight 2 AC 08

--------------------------------

When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep - not screaming, like the passengers in his car.
Svar
#12
CJ92 Skrev:Ikke 42 km/t men 43 km/t. :wink:
Er 43 km/t måske ikke over 42 km/t ?? Blink med øjet

Dutch
Svar


Forum spring: