Svar: 71
Tråde: 12
Tilmeldt: Sep 2008
Hej folkens, jeg er helt ny herinde.
Jeg har da' derimod læst mange indlæg herinde, og det lyder som om i har svært ved, at få jeres "Giantco Sprint" til at burne på vejene
Jeg ka' med 99% garantere jeg jer, at i kan få "Sprinten" til at løbe de 75km/h på speedometeret med nice bundtræk.
"Blot ved at pille skiven".
Det største problem ligger i jeres "Karburator og indsugning"
Jeg har nemlig være mange "Sprinter" igennem og stortset de fleste er ikk' tæt nok i "Gasspjæld vacuum'et" fra ny. Det ved sige at jeres 49,6 motor ikk' ydere, hvad den skal.
Ved at løse det problem, skal din "Sprinter" nok blive til en drøm.
1. Pil Skiven.
2. Køb et nyt og lidt større, samt tæt "Gasspjæld" for omkring 200kr.
Det ka' godt ende med du skal stille gasnålen igen, samt blandingsskruen.
Jer der har tunet jeres sprint en del, i skulle og tage og prøve det!
Svar: 1.170
Tråde: 34
Tilmeldt: May 2007
Arndt Skrev:2. Køb et nyt og lidt større, samt tæt "Gasspjæld" for omkring 200kr.[/b][/i]
Det ka' godt ende med du skal stille gasnålen igen, samt blandingsskruen.
Har du et link?
Skrevet af mig.
"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar: 149
Tråde: 4
Tilmeldt: Mar 2007
Tror desværre aldrig at en 4-Takter kommer til at gøre "grin" med en 2-Takter hvad fart og krafter angår.Men angående benzinforbrug,lyd,motorgang,har du en pointe.Men tro kan jo som bekendt flytte bjerge.
Svar: 118
Tråde: 6
Tilmeldt: May 2008
Arndt: Du må sgu da ha' slugt en ordentlig omgang søm !
Min far er 70, og køre dagligt på monobike ! Slå den !!!
Svar: 799
Tråde: 78
Tilmeldt: Dec 2006
Dølle Skrev:Arndt: Du må sgu da ha' slugt en ordentlig omgang søm !
Ja, det vil jeg også mene!
Hvis man ENDELIG skulle kunne gøre en 2-takter til grin, så monter en turbo! (I teorien kan det godt lade sig gøre, da det er en 4-takter)
Bare lyden fra en dumpventil ville få enhver 2-hjuler til at trække i land! :twisted:
Men tilbage til emnet, jeg har haft monteret en 98´er dyse på min, og det ændrede ikke særlig meget, kun brændstof forbruget.
Plus at hvis motoren overhovedet skal have en chance for at æde al den brændstof så villle det kræve et avanceret tændings anlæg, nogle HELT andre tændrør, knastaksel med knaster så skarpe an man kan skære sig på dem, Meget kraftigere pinbolte og en kraftigere krum tap.
Så ja, en komplet anden motor!
Jeg tror ikke at det kan betale sig at skifte alt det ud, så køb en komplet 125cc motor istedet!
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
Hvis Giantco'en har samme fejlvisning, som min, på speedometeret, så er de 75 på speedometeret nærmere 62 km/t i virkeligheden. Det er det på min, når jeg sammenligner med min GPS :wink: Når mit speedometer viser 80 (maks. angivelse). så kører den 66.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
Hvis karburatoren kan hæve gasspjældet helt op ved fuld gas, så er membran og låg tæt. Hvis ikke, kan det tydeligt mærkes på gasgivningen, som bliver meget sløv.
Svar: 115
Tråde: 21
Tilmeldt: Nov 2007
Polywog Skrev:Ja, det vil jeg også mene!
Hvis man ENDELIG skulle kunne gøre en 2-takter til grin, så monter en turbo! (I teorien kan det godt lade sig gøre, da det er en 4-takter)
Bare lyden fra en dumpventil ville få enhver 2-hjuler til at trække i land! :twisted:
Men tilbage til emnet, jeg har haft monteret en 98´er dyse på min, og det ændrede ikke særlig meget, kun brændstof forbruget.
Plus at hvis motoren overhovedet skal have en chance for at æde al den brændstof så villle det kræve et avanceret tændings anlæg, nogle HELT andre tændrør, knastaksel med knaster så skarpe an man kan skære sig på dem, Meget kraftigere pinbolte og en kraftigere krum tap.
Så ja, en komplet anden motor!
Jeg tror ikke at det kan betale sig at skifte alt det ud, så køb en komplet 125cc motor istedet!
En Turbo til en 4-takter koster 3500,- og KAN monteres..
Det er ikke blot en teori men fakta.. Dog skal du kører med det tyske 90 kubik tun, for turboen er oprindligt til 150 - 500 ccm motorer.
Svar: 2.425
Tråde: 21
Tilmeldt: May 2007
Caine Skrev:En Turbo til en 4-takter koster 3500,- og KAN monteres..
Det er ikke blot en teori men fakta.. Dog skal du kører med det tyske 90 kubik tun, for turboen er oprindligt til 150 - 500 ccm motorer.
Jeg har gået og leget lidt med tanken.
Har du et link til den turbo?
Svar: 799
Tråde: 78
Tilmeldt: Dec 2006
Ja et link ville være fedt.
Jeg har nemlig snakket med DTT (Dansksturboteknik) Og de vil ikke rode med så små projekter.
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
Det er da bare at gå igang :wink: Af tekniske årsager, såsom for lidt tryk i udstødningen, undertryksproblemer i karburatoren m.m., ville jeg nok hellere tænke i kompressor Men det kan da lade sig gøre - hvis man har plads.
Brug din græsslåmaskine, til at eksperimentere med
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 33
Tråde: 3
Tilmeldt: Jun 2008
Her er linket til Turboen
Ang. tuning af små 4takter. Så kan jeg varmt anbefale jer at investere i en 24mm karburator. Den giver et rigtig godt træk hele vejen op 8) Og den er ikke voldsom dyr i benz i forehold til standard
Keeway Focus 30'er (min fiske buddy)
|