Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hot kører underligt
#1
Hej alle på BS Grin

Min 4 måneder gamle Hot 50 kører skide godt med skiven i (std)
Tager man skiven ud går den lige så godt, men når man kommer til 35-40 føles det som om man kører på et fladt dæk,bump bump bump, nærmest somom der er modstand enten i hjulet eller i variatoren, men den tager gassen fint, og det komme også hvis man bare giver lidt gas.

Den har altid gjort det, men det er blevet været her på det sidste, du mærker det især op af bakker hvor du kører 35-40 i længere perioder.

Og det går ofte væk hvis jeg giver fuld gas, men hvis jeg cruiser ved 35 så kommer problemet.

Ville det hjælpe at skifte variator?


/Bonus info/

Den har en 45 udstødning på.
Skive pillet.
Nyt tændrør.
Begge hjul kører problemfrit rundt.
Bremserne kører som de skal.
Tændrøret er cocio farvet og helt ny.
Scootern har lige overstået 3000km service og 1000km service.

Den har kørt 33xx kilometer.

Jeg kan bruge alle forslag! mange tak for jeres tid Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Har du fået skiftet ruller ved 3000 km's service'et? Hvis ikke, så kunne det være slidte ruller, der er problemet.
Svar
#3
Tjae,den har altid gjort det, men for en sikkertheds skyld skifter jeg rullerne
Det er bare ligesom variatoren rammer et punkt, der får den til at hakke ved 35,40 km/t.
Men der kommer nye ruller i nu, hvis det ikke hjælper skifter jeg hele variatorn Smil
Svar
#4
| Soe Skrev:Tjae,den har altid gjort det, men for en sikkertheds skyld skifter jeg rullerne
Det er bare ligesom variatoren rammer et punkt, der får den til at hakke ved 35,40 km/t.
Men der kommer nye ruller i nu, hvis det ikke hjælper skifter jeg hele variatorn Smil


Tror du ikke bare den "skifter gear", eller hakker den som om den vil gå istå? Men ellers tror jeg en ny variator, kan klare problemet. Og køb en Malossi Multivar. Det noget der rykker Smil (pris ca. 500 kr).
Svar
#5
Jaa jeg prøver med en ny variator, ellers lever jeg med problemet da den ellers kører skide godt
Men ville det kunne mærkes at skifte til Malossis multivariator? Jeg kører PT uden skive og med ubegrænset udstødning.

Ps. så syntes jeg der er rigelig fart i den PT, og nu kører jeg aldrig mere end 40 km/t udover overhallinger osv. Grin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
| Soe Skrev:Jaa jeg prøver med en ny variator, ellers lever jeg med problemet da den ellers kører skide godt
Men ville det kunne mærkes at skifte til Malossis multivariator? Jeg kører PT uden skive og med ubegrænset udstødning.

Ps. så syntes jeg der er rigelig fart i den PT, og nu kører jeg aldrig mere end 40 km/t udover overhallinger osv. Grin

En Malossi giver både et godt bundtræk, træk hele vejen op, og lidt mere på toppen (km/t).

Har kørt godt 70.000 km med Malossi (3 stykker) og kan kun sige gode ting om den. Har prøvet Thansens "racervario" (noget møg) den holdt kun 300 km. Thansen's ruller er også noget skidt (de sidste holdt kun ca. 600 km). Polini's vario, lavede rille i min krumptapspind efter 60 km's kørsel (havde ikke spændt den korrekt, ifølge nogle eksperter). Og så selvfølgelig den originale, som er ganske udemærket.
Svar


Forum spring: