Svar: 364
Tråde: 25
Tilmeldt: Jul 2008
Hehe kan også være der bare var godt vejr dengang jeg testede den
Men som sagt før i tråden giver den på topfart ihvertfald (ned ad bakke), hvor sprinten normalt "hakker" lidt, går det væk, og den får frit løb.
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
SLK Skrev:Arh det er altså ikke helt korrekt. I modvind/lidt oppe af bakke kommer man nok ikke højere oppe.
Men jeg fik mulighed her sidst dag at følge min kæreste der kørte på min scooter og jeg bag hende i bil. På lige strækning kørte jeg præcis 80km/t på speedometeret i bilen og havde samme hastighed som hende.
Dermed ikke sagt at den "kan køre 80km/t" - for i modvind gør den det bestemt ikke, men de _kan_ altså godt komme derop. Godt gået :wink: Det kan jeg aldrig komme op på, heller ikke i medvind, og jeg kører endda med større cylinder :?
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 364
Tråde: 25
Tilmeldt: Jul 2008
Tjah, jeg kan også rende 75 på min TMS, men på min sprint kunne jeg aldrig forestille mig at ramme den fart. Kan dog godt være jeg gjorde, men tror det ikke.. Mit speede virkede aldrig, og købte den fra helt ny.. Men fik det aldrig lavet pga den blev stjålt allerede efter 209 km ;/
Svar: 3.837
Tråde: 268
Tilmeldt: Oct 2010
kragen Skrev:Godt gået :wink: Det kan jeg aldrig komme op på, heller ikke i medvind, og jeg kører endda med større cylinder :?
Det lader til at det er lidt forskelligt fra model til model, andre har også beretninger om noget mere villig scooter end din.
Det skal siges, at jeg har haft GPS med i bilen, og når bilen viser 80km/t så viser GPS 74km/t.
- Hvis det overhovedet gør nogen forskel.
Men på de dage med bare lidt modvind så kan man snildt trække 25km/t fra på toppen. I medvind så følger jeg oftest med på hovedvejen hjem fra arbejde. (70-80km/t)
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
SLK Skrev:Det lader til at det er lidt forskelligt fra model til model, andre har også beretninger om noget mere villig scooter end din.
Det skal siges, at jeg har haft GPS med i bilen, og når bilen viser 80km/t så viser GPS 74km/t.
- Hvis det overhovedet gør nogen forskel.
Men på de dage med bare lidt modvind så kan man snildt trække 25km/t fra på toppen. I medvind så følger jeg oftest med på hovedvejen hjem fra arbejde. (70-80km/t) Skal du fornærme min lille motor :wink: Den er skam mere end villig til at være kvik (agil), men den mangler evnerne :oops:
En forskel på 6 km/t fra 74 km/t tl 80 km/t er en kæmpeforskel i den ende af fartskalaen for en lille hårdtarbejdende pony, som min. 74 har jeg da prøvet i medvind og med solen i ryggen, da den havde hjemve - men ikke 80 på gps'en :P Jeg vil tro, at jeg kan holde 60-65 på lige vej. Måske mindre last, ville øge det lidt, men det ville kræve en kraftig slankekur, så jeg kom under voksengrænsen på 100kg hock:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 81
Tråde: 24
Tilmeldt: Jun 2008
Ret:BTW det er off topic.
Og det sker der ikke noget ved, sålænge det ikke udarter sig .
Og det var så lige JPS, der klovnede i det ,og slettede Devil's indlæg ved et meget beklageligt uheld :oops:
Svar: 88
Tråde: 14
Tilmeldt: Mar 2008
zoomah Skrev:Du har vel selvfølgelig skiftet dyse efter du pillede skiven?
Nej, som sagt har jeg kun pillet skiven, aner ikke hvordan man gør alt det andet, og tør næsten ikke nu hvor jeg endelig har fået den kørende efter 2 måneders bøvl.
Svar: 364
Tråde: 25
Tilmeldt: Jul 2008
Du _SKAL_ skifte dyse når du har taget begrænsninger. (som skiven), tjek også om der er en i luftfiltret, den er nem at tage ud hvis der er.
Der er en guide på forummet, hvordan man skifter dysen - det er nemt og taget 5-10 minutter. Det kræver kun du fjerner sædet og har en lige, og stjerne skruetrækker. Men guiden kan vise dig det.
Du får den nok op på 55 efter du har skiftet dyse, og med lidt nemmere ruller får den nok ydligere 5-10km/t.
TMS Classic 50 4t 2008, 3000km
Giantco Sprint 2008, 2800km 89cc Naraku
Billeder på vej! :)
Svar: 16
Tråde: 2
Tilmeldt: Feb 2008
Hvorfor SKAL man skifte dyse når man fjerner begrænsning i variator ,man geare den jo bare lidt og den tager ikke flere omdrejninger end cdien tillader.
Tak for de mange gode tips her på siden.
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
maersk Skrev:Hvorfor SKAL man skifte dyse når man fjerner begrænsning i variator ,man geare den jo bare lidt og den tager ikke flere omdrejninger end cdien tillader.
Tak for de mange gode tips her på siden. Det SKAL man heller ikke bare fordi, som du siger, man gearer om. Grunden til at man dyser om er, at fabrikken, for at overholde miljøkravene, ofte monterer en dyse, der er nogle numre mindre end det optimale. Da det samtidigt er dysen, der bestemmer topfarten, bør man derfor, for at få en bedre topfart skifte dysen. På min Agility, gav en to numre større dyse dog ikke alverden, men dog lidt. Endnu større dyse fik den til at køre dårligere på topen. Så dyseskift, er ikke altid påkrævet, når man fjerner skiven.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 16
Tråde: 2
Tilmeldt: Feb 2008
Ok, tak for forklaringen.
|