Søg Garagen Hej Gæst! Register

Tun til TMS classic?
#1
Nogle der har forstand på, hvilket tun jeg skal have til min tms, og hvor det kan købes?

Motoren er en Type 4 takt LB1P39QMB

[Image: tmsclassic.jpg]



Mere info:

http://mentos.wep.dk/scooterhjemmeside/altomtms.html
TMS Classic 50 4t 2008, 3000km
Giantco Sprint 2008, 2800km 89cc Naraku
Billeder på vej! :)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Som du måske allerede har luret, så er det en almindelig GY6 motor, der sidder på den. Så når det gælder "tun", er det den samme fremgangsmåde, som på f.eks. Baotian eller 99% af alle andre små firtaktere på gaden. Altså, af med begrænsningen i variatoren, lidt større dyse. Herudover, hedder det kun større cylinder.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
Alle begrænsninger er fjernet osv.

Kan du smide et link, til det korrekte tunsæt? (cylinder,topstykke,stempel osv?) Griner Bare så jeg ved hvad jeg skal bestille, så jeg ikke ender med at bestille noget forkert.. Græder

Forresten så er der ikke skive i variator på en tms classic. :wink:
TMS Classic 50 4t 2008, 3000km
Giantco Sprint 2008, 2800km 89cc Naraku
Billeder på vej! :)
Svar
#4
Så vidt jeg kan lure af motortype, så er det den samme, som sidder på Giantco Sprint. Hvis det er tilfældet, så burde en Naraku 70ccm passe direkte. Hvis den ikke har skive, hvad har den så, en rotationsføler fra koblingen, hvor man bare klipper ledningen - eller endnu smartere sætter en skjult afbryder på?
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#5
Den har sådan set kun i luft filtret. Og dysen er dog helt forkert, også fra start. Den kunne knapt nok køre for jeg satte 98 på, kører med 100 nu.

Og så en skrue i karbu.

Den rendte ca 45-50 efter jeg tog skrue i karbu og satte større dyse i. Den runder dog 55-65 nu, efter jeg har skiftet lidt andet.

http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.php?t=7389 <- Der er en masse, da jeg fik hjælp til den, lige efter jeg købte den..
TMS Classic 50 4t 2008, 3000km
Giantco Sprint 2008, 2800km 89cc Naraku
Billeder på vej! :)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=11...2&mId=1950

Vil den passe?
TMS Classic 50 4t 2008, 3000km
Giantco Sprint 2008, 2800km 89cc Naraku
Billeder på vej! :)
Svar
#7
zoomah Skrev:http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=11...2&mId=1950

Vil den passe?
Jeg kender ikke det kit, men du kan se på varenummeret, at det er det samme, uanset hviken model, du kigger efter. Så den burde passe på din GY6 motor. Jeg kører selv med et Naraku kit fra Speedline.dk :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#8
Jeg køber denne her så

http://speedline.dk/scooter/item.php?ItemId=3588

Naraku Performance POWER-RACING 85ccm

Naraku Performances POWER-RACING 85ccm kittet er uden tvivl valget, hvis man savner mere kraft i sine maskine. Takket være den større boring og det forbedrede topstykke, er man her sikret et bedre optræk og en forbedret topfart. Kittet lev. inkl. pakninger, stempelringe osv.
TMS Classic 50 4t 2008, 3000km
Giantco Sprint 2008, 2800km 89cc Naraku
Billeder på vej! :)
Svar
#9
Så du vælger stort, når det skal være :wink: Bare for at du ikke bliver skuffet, så er der ikke den store forskel i topfarten på et 70'er kit og 85'eren. Jeg vil regne med, at hastigheden vil ligge på omkring 65 rigtige km/t. En højere hastighed vil kræve en anden gearing, som det ikke er lykkedes mig at finde, andet end på film fra USA. Men du vil da opleve en meget kvikkere maskine, der heller ikke dør helt, når den møder lidt bakker. Du skal også huske, at købe større dyse. Fem numre større, er vel rimeligt at begynde eksperimentet med.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
zoomah Skrev:Forresten så er der ikke skive i variator på en tms classic. :wink:

Så er der vel en forhøjning på bøsningen nede i varioen?
Svar
#11
Duxar Skrev:Så er der vel en forhøjning på bøsningen nede i varioen?

Nej det er der ikke, jeg har også sammenlignet med en malossi bøsning (som fulgte med vario'en), og der er slet ingen forskel.
TMS Classic 50 4t 2008, 3000km
Giantco Sprint 2008, 2800km 89cc Naraku
Billeder på vej! :)
Svar
#12
zoomah Skrev:Nej det er der ikke, jeg har også sammenlignet med en malossi bøsning (som fulgte med vario'en), og der er slet ingen forskel.

Det stemmer også overens med http://www.billig-scooter.dk/portal/begr...ersigt.php - at der ingen begrænsning er ved vario.
Svar


Forum spring: