Hvis ikke der har været karburatorsprit i benzinen igennem vinteren kan der sagtens være masser af vand i systemet.
Ind med bremsen, elstarteren på - og så afsted med den - det kan godt tage 1 minut eller mere at få liv i den, og du skal holde 10-15 sekunders pause cirka hver 20-25 sekund for ikke at fyre batteriet af.
Når du har fået liv i den, så lad den stå i tomgang i mindst 5 minutter uden at røre ved den, og husk inden alt dette her at komme karburatorsprit i tanken.
Jeg ved godt det strider mod alt hvad man normalt siger om elstart, men ellers kan det kræve flere hundrede spark på kickstarteren.
God fornøjelse.
/Nighthawk
Svar: 3.837
Tråde: 268
Tilmeldt: Oct 2010
Et godt tip er at bruge el-start og kickstarteren samtidig. Det er faktisk rigtig effektiv.
- Desuden er tråden her lige flyttet over til det rigtige forum.
Svar: 282
Tråde: 23
Tilmeldt: Mar 2006
SLK Skrev:Et godt tip er at bruge el-start og kickstarteren samtidig. Det er faktisk rigtig effektiv.
- Desuden er tråden her lige flyttet over til det rigtige forum.
Du mener på skift?
Svar: 3.837
Tråde: 268
Tilmeldt: Oct 2010
Nej samtidig. Det virker fint på min Listo ihvertfald, jeg skal da ikke kunne sige om andre scooter-modeller vil tage skade af det.
Det er tydeligt at mærke, når jeg bruger elstart så går kickstarteren meget let, og den starter altid første gang, blot med et lille bitte spark på kickstarteren.
Svar: 282
Tråde: 23
Tilmeldt: Mar 2006
SLK Skrev:Nej samtidig. Det virker fint på min Listo ihvertfald, jeg skal da ikke kunne sige om andre scooter-modeller vil tage skade af det.
Det er tydeligt at mærke, når jeg bruger elstart så går kickstarteren meget let, og den starter altid første gang, blot med et lille bitte spark på kickstarteren.
okay
Har jeg nu aldrig hørt før.
Jeg plejer nu altid bare at bruge selvstarteren mens jeg vrider lidt i gashåndtaget
Jeg har aldrig brugt kaburatorsprit min og den har kørt i -9 grader i marts.
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
steen55 Skrev:Jeg har aldrig brugt kaburatorsprit min og den har kørt i -9 grader i marts.
Har du da en karburatorvarmer på??(det har jeg
).
Kun hvis den sad der fra ny.. og min står altid under åben himmel
Svar: 100
Tråde: 6
Tilmeldt: Apr 2006
Benzinen som står i kaburatoren, bliver meget hurtig gammel, det vil sige den mister oktan.
Det bedste er at helde det gamle benzin ud via bundskruen i svømmer huset, så går det somregel meget bedre.
Men nu er du jo en tøz.
hyy: så det kan være du skal få lidt hjælp fra en kammerat.
Allerede efter 14 dage, har benzinen mistet meget oktan.